Το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών για το βιβλίο...
[ΥΠΟ ΔΙΑΡΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ]
Τελευταία 2:50 1-04-07
Κατα πληροφορίες το πόρισμα της ακαδημίας εστάλη και θα δοθεί στη δημοσιότητα αύριο. Προφανώς όπως προβλέπαμε όλοι μας θα είναι απαλώτερο από την αρχική εισήγηση, αλλά θα περιέχει δεκάδες σημεία διαφωνίας με την ανάπτυξη του βιβλίου και με τελική εισήγηση την απόσυρσή του. Εν αναμονή!
Στα συμπεράσματα της Ακαδημίας Αθηνών (που πρωτοπαρουσιάσθηκε στο Παρόν της Κυριακής) αναφέρεται ότι "το βιβλίο πάσχει ως βιβλίο ιστορίας" και προστίθεται ότι "οι αδυναμίες του αποκαλύπτουν ότι οι συγγραφείς δεν έχουν αρκετές ιστορικές γνώσεις και καθόλου ιστορική σκέψη". Επίσης δεν έχουν "ούτε εμπειρία συγγραφής βιβλίων".
Βλέπε και "«Ανιστόρητο» το βιβλίο της ΣΤ΄ Δημοτικού λέει η Ακαδημία"
Μετά από μια τέτοια ανακοίνωση τίθενται τα ακόλουθα θέματα:
- Με ποιά επιστημονικά κριτήρια επελέγη για την συγγραφή του βιβλίου η συγκεκριμμένη ομάδα καθηγητών, έναντι άλλων που ξέρουν ιστορία και ξέρουν να γράφουν βιβλία.
- Ποιές είναι οι ευθύνες των οργάνων που τους επέλεξαν.
- Ποιές είναι η ευθύνες της Γιαννάκου που επέλεξε τα συγκεκριμμένα "όργανα".
- Το βιβλίο των "απίθανων" δεν αρκεί να διορθωθεί πλέον, αλλά θα πρέπει να αποσυρθεί εντελώς!
(ΥΓ. Ευχαριστώ τον martingale για το link.)
Οι έλληνες απανταχού της γης, προβληματισμένοι λόγω της πλήρους απαξίωσης του παιδαγωγικού ινστιτούτου και των επιλογών της πολιτειακής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας από την "φασιστική" Ακαδημία, "συνωστίζονταν" κατά την διάρκεια της νύχτας σε συγκεντρώσεις όπου εξέφραζαν την έντονη λύπη τους για την άνοδο του φασισμού και του ρατσισμού στις τάξεις του ανώτατου ιδρύματος της χώρας. Στιγμιότυπο παρατίθεται.
Όπως γράφαμε και χθές στα σχόλια, το ΑΠΕ "διέψευσε" με μια μικρή πρόταση μετά τον ντόρο και την πλάκα! Δηλώσαμε ότι θα προσπαθήσουν να "μαζέψουν τον ασυμμάζευτο" αλλά θα τα κάνουν χειρότερα... Η απόδειξη από το in gr:
Σύγχυση προκάλεσε στις τάξεις των ακαδημαϊκών η διαρροή εγγράφου, το οποίο παρουσιάστηκε ως «η γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών προς το υπουργείο Παιδείας» σχετικά με το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού.
«Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί την οριστική θέση της Ακαδημίας σχετικά με το ζήτημα» δήλωσε στην εφημερίδα Τα Νέα ο ακαδημαϊκός, καθηγητής Φυσικής, Δημήτρης Νανόπουλος.
Δηλαδή είναι θέση. Απλά δεν είναι οριστική! Μαγειρεύεται...
Προβληματισμένοι οι Έλληνες με την προσωρινή θέση της ακαδημίας συνεχίζουν να "συνωστίζονται" ως ανωτέρω...
ΟΛΗ Η "ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ" ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΣΤΟ "ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ".
Να την έχετε μια και η "οριστική" θα είναι λιωμένη από το "βράσιμο"...
Ένδειξη στα ΝΕΑ (19-3-07):
"Μέλη της Ακαδημίας έλεγαν χθες στα «ΝΕΑ» ότι το θέμα του βιβλίου συζητήθηκε στην Ολομέλεια και την προπερασμένη Τετάρτη. «Συζητήθηκε εκτενώς και ένα κείμενο. Όμως ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό εάν πρόκειται για το τελικό ή εάν θα υπάρξει άλλο νεώτερο»."
Άμεση επισήμανση στο forthnet:
"Σε ανακοίνωσή της η Ακαδημία διαψεύδει την ύπαρξη ανακοίνωσης για το θέμα, όχι όμως ότι δεν υπάρχει τέτοια γνωμοδότηση."
Ο διάλογος της ημέρας (19-3-07)στο MEGA:
Δωδεκαθεΐστρια:
Ο Γρηγόριος ο Ε' αφόρισε τους επαναστάτες του '21
Ζουράρις:
Και οι Τούρκοι τον κρέμασαν...
Οικονομέας:
Ο Γιαννουλόπουλος λέει ότι το έκαναν γιατί δεν ήταν καλός υπάλληλος!
Ζουράρις:
Τον Γιαννουλόπουλο όμως δεν τον κρέμασαν!!!
Ο Λιάκος δήλωσε ότι θα μηνύσει τον Ζουράρι γιατί μίλησε για εξωθεσμικούς χρηματοδότες της παρέας των αναθεωρητών της ιστορίας! Κάντο μεγάλε να το γλεντήσουμε. Να έχει και τη βούλα του δικαστηρίου! Να μηνύσεις και τον Χριστόδουλο! Είπε σήμερα (19-3-07):
«είναι απαράδεκτο τα παιδιά μας να διδάσκονται παραχαραγμένη ιστορία, επειδή αυτό επιβάλλουν κάποια κέντρα λήψης αποφάσεων».
Για το πόρισμα της Ακαδημίας γράφουν ανάμεσα σε άλλους οι:
Ange-ta, Vangelakas, Πήγασος, Χρήστος Μόρφος. AURORA
Γράφει ο Ριζοσπάστης για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού στις 18-3-07
Ενα από τα «προϊόντα» της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που το ξεσκέπασμά του είναι χρέος των κομμουνιστών, κάθε προοδευτικού δασκάλου και των γονιών για να μάθουν τα παιδιά τους γράμματα.
Να βάλω κι' ένα καζατζόκ να χορέψουμε όλοι μαζί αδελφωμένοι... :-D
Από το Flash.gr
Ο εκδότης της εφημερίδας (Παρόν της Κυριακής) Μ. Κουρής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ALTER, σχολίασε ότι «για να εκδώσει ανακοίνωση η Ακαδημία κυριακάτικα, ασκήθηκαν πιέσεις», ενώ όσο αφορά το δημοσίευμα είπε ότι «πρόκειται για το τελικό κείμενο, το οποίο εγκρίθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Ιδρύματος και απομένει να σταλεί στο υπουργείο». Μάλιστα, ανέφερε ότι «ήταν εισήγηση των ακαδημαϊκών κ. Σβολόπουλου και κ. Σακελλαρίου, η οποία έγινε αποδεκτή την περασμένη Τετάρτη».
Η Γιαννάκου απτόητη και συνεπής προς τους χρηματοδότες του βιβλίου τουλάχιστον... είπε:
«Η Ακαδημία Αθηνών θα φέρει την πρότασή της και τις παρατηρήσεις της. Γνώμη θα πάρουμε, όπως αντιλαμβάνεστε και όπως έχω δηλώσει και στη Βουλή επανειλημμένα η ομάδα συγγραφέων θα δει αυτές τις παρατηρήσεις θα εκτιμήσει τα πράγματα, αν χρειάζεται να γίνουν κάποιες διορθώσεις για φέτος θα γίνουν, αλλά το βιβλίο θα κριθεί όπως έχει ορισθεί από την αρχή. Θα κριθεί και θα αξιολογηθεί όπως όλα τα βιβλία από τους εκπαιδευτικούς».
Στα αρ..... της η Ακαδημία που η ίδια προσέφυγε πιστεύοντας σε "ευνοϊκή γνωμοδότηση".
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι συγγραφείς του βιβλίου είπαν στην εφημερίδα ότι περιμένουν τη δημοσιοποίηση του κειμένου για να τοποθετηθούν, ήδη εκδηλώθηκαν οι πρώτες αντιδράσεις:
O καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αντώνης Λιάκος επιτέθηκε στην Ακαδημία, καταλογίζοντάς της ολόπλευρο συντηρητισμό και απόσταση από τις ανάγκες της νεολαίας.!!!
Νεολαία: Ο Λιάκος οι Κουλουρορεπούσηδες, τα εκσυγχρονιστήρια, ο Μπίστης και άλλες αηδιαστικές δυνάμεις... Θοδώραααα! Το δίκανο...
Και σαν πορδή πετάγεται και ο Μπούς και λέει:
Την ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας και καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, εορτάζουμε την οικουμενικότητα της ελευθερίας και τους διαρκείς δεσμούς μεταξύ της Ελλάδας και των ΗΠΑ.
Ετσι, εγώ, ο Τζορτζ Μπους, Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, δυνάμει της εξουσίας που μου εκχωρείται εκ του Συντάγματος και των νόμων των ΗΠΑ, διακηρύττω την 25η Μαρτίου 2007 ως Ημέρα Ελληνικής Ανεξαρτησίας: Εθνική Ημέρα Εορτασμού της Ελληνικής και της Αμερικανικής Δημοκρατίας. Καλώ όλους τους Αμερικανούς να εορτάσουν την ημέρα με τις προσήκουσες τελετές και δραστηριότητες.
Σε επιβεβαίωση αυτών εναποθέτω το χέρι μου στο παρόν, την 21ου ημέρα του Μαρτίου, του 2007ου έτους του Κυρίου, και του 231ου έτους της Ανεξαρτησίας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής».
Καλά ούτε αυτός διάβασε το βιβλίο, να μάθει ότι επί Οθωμανών τα πάντα ήταν ελεύθερα και πολυπολιτισμικά! Το εθνίκι. Ο Ελληνάρας... Άσε που η επανάσταση δεν έγινε την 25η Μαρτίου. Αυτά τα λέει ο Χριστόδουλος και οι Αλευρομάγειροι...
Κατά τα άλλα...
ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ αύριο αναμένεται να παραδοθεί η γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών προς το υπουργείο Παιδείας για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού.
Αυτό δήλωσε χθες στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, ομότιμος καθηγητής Βυζαντινής Αρχαιολογίας Παναγιώτης Βοκοτόπουλος, διαψεύδοντας δήλωση μέλους της Ακαδημίας ότι η γνωμοδότηση εστάλη ήδη από την Τετάρτη στο υπουργείο. «Το κείμενο δεν έχει ακόμη φορμαριστεί», είπε ο πρόεδρος της Ακαδημίας προσθέτοντας πως ακόμα και όταν σταλεί η γνωμοδότηση στο υπουργείο η Ακαδημία δεν προτίθεται να την ανακοινώσει, αλλά είναι στο χέρι του υπουργείου να αποφασίσει αν θα δημοσιοποιήσει το περιεχόμενό της.
"Έχω πει και άλλη φορά ότι όποιος ξεχνάει, ξεχνιέται και αυτή είναι μία αλήθεια που καλό είναι να επαναλαμβάνεται."
Με την ανωτέρω επισήμανση «κλείνει» το μήνυμά του για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κάρολος Παπούλιας.
Όσο για τους υπέρμαχους του βιβλίου, φαίνεται στα ακόλουθα διαγγέλματα πώς αντιλαμβάνονται την Ιστορία...
Κ. Καραμανλής:
"Στο πνεύμα αυτό (σσ του 1821!!!), εργαζόμαστε για υγιή και εύρωστη οικονομία. Για σταθερά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Για κοινωνία ευκαιριών και αλληλεγγύης. Για μεταρρυθμίσεις που αναβαθμίζουν θεσμικά τη Δημοκρατία και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο αύριο στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον."
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ:
...Η φετινή - 186η - επέτειος συμπίπτει με τους αγώνες της νέας γενιάς για την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και την βελτίωση των παρεχόμενων γνώσεων. Ταυτόχρονα, όλο και πιο πολλοί έλληνες πολίτες, συνειδητοποιούν την ανάγκη για την ενίσχυση του αγώνα τους, για την κατοχύρωση και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, για την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, για την βελτίωση του εισοδήματός τους και την περιφρούρηση του περιβάλλοντος...
Όσο για τους "ομολόγους" τους βορειοευρωπαίους "ψάχνονται" για κοινό ευρωπαϊκό βιβλίο ιστορίας... Πόσο ανόητοι είναι στα Νέα!
Κι' ένα ενδιαφέρον ιστοριογράφημα: 25η Μαρτίου: Ασήμω Λιδωρίκη
Και το βάζω αυτό το παραπάνω γιατί οι "αμετανόητοι" Καρελιάδες, δεν ενδιαφέρονται ούτε για πορίσματα της Ακαδημίας, ούτε για αιτιάσεις, ούτε για επιχειρήματα, ούτε για τίποτα. Εκεί το ποιηματάκι τους. Διαβάστε και αηδιάστε...
Δυστυχώς όμως γι' αυτούς υπάρχουν πάντα και οι Ρουμπάνηδες ακριβώς από κάτω στην ίδια σελίδα.
Η Ιστορία δεν ξαναγράφεται. Απλοποιείται, ισοπεδώνεται, σβήνεται. Ετσι, που το 2007 μ.Χ. φιλοδοξεί επαξίως να κερδίσει θέση δίπλα στο 356 π.Χ., έτος κατά το οποίο ο άσημος Ηρόστρατος έβαλε φωτιά στη βιβλιοθήκη της Εφέσου, για να μείνει ο ίδιος στην Ιστορία. Στην πυρά το 1821, στην περιφρόνηση το 1922. Κι όσοι έφαγαν το κεφάλι τους, ας πρόσεχαν στον «συνωστισμό».
Σύμφωνα με το Έθνος:
Οι Ακαδημαϊκοί ζητούν τη διόρθωσή του, αλλά όχι την απόσυρσή του, ενώ υπάρχουν και γονείς που εκτός από τα παράπονα ζητούν να μην διδαχθούν τα παιδιά τους από το εν λόγω βιβλίο, αλλά και αρκετοί δάσκαλοι αρνούνται να το διδάξουν.
Μιλώντας από το Ναύπλιο, όπου είχε μεταβεί για τις εκδηλώσεις της 25ης Μαρτίου, ο υφυπουργός Παιδείας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο το βιβλίο να αποσυρθεί, εάν η συγγραφική ομάδα δεν δεχθεί να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις.
Ωστόσο, η υπουργός Παιδείας Μαριέτα Γιαννάκου με τη συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα υπογράμμισε: «Θα δω λεπτομερώς την έκθεση που μου έχουν δώσει και θα τη θέσω υπόψη της συγγραφικής ομάδας».
Η υπουργός έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι «δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει ο υπουργός ανάλογα με τις πιέσεις που του ασκούνται».
Και "καπάκι" το χειρότερο είδος του homo "σάπιου". Οι Αγγλοσάξωνες...
Το «Economist» κάνει αναφορά στην περίπτωση του εγχειριδίου Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού στην Ελλάδα. Το βιβλίο αυτό, αναφέρει το περιοδικό, ανατρέπει ορισμένους αρκετά διαδεδομένους μύθους, όπως την αντίληψη για την ύπαρξη του «κρυφού σχολειού», όπου, υποτίθεται, οι παπάδες μάθαιναν στους νέους γραφή και ανάγνωση. Στη διαμάχη που έχει ξεσπάσει στην Ελλάδα αντιμέτωπες είναι από τη μια πλευρά η «νέα σχολή ιστοριογραφίας στα Βαλκάνια» και από την άλλη εκπρόσωποι του θρησκευτικού εθνικισμού, όπως ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και άλλοι εθνικιστές, που υποστηρίζουν ότι στόχος της διδασκαλίας της Ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι η ανακάλυψη της αλήθειας, αλλά η διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης και εθνικής ταυτότητας.
....
Οπως αναφέρει το «Economist»: «Ενα κράτος που είναι πλούσιο, έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και είναι κοσμοπολίτικο, δεν θεωρεί πια ότι είναι αναγκασμένο να προσπαθεί να γεμίσει με απλοϊκές ιδέες τα μυαλά των νέων, ιδιαίτερα αν αυτές οι ιδέες ενθαρρύνουν τη βία».
Και σιγά σιγά άρχισαν να "μαζεύονται" τα εκσυγχρονιστήρια...
Το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού θα διορθωθεί «σε συνεννόηση με τη συγγραφική ομάδα, κυρίως με βάση τις παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών» δήλωσε την Τρίτη, μετά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, η υπουργός Παιδείας Μ.Γιαννάκου.
Είπε ακόμη, ότι
«κανείς δεν πρόκειται να μεταπείσει την κυβέρνηση να μετακινηθεί από τον τρόπο που προβλέπουν οι θεσμοί σε εξωθεσμικές, προσωπικές παρεμβάσεις και άλλου χαρακτήρα παρεμβάσεις. Προτείνω να ηρεμήσουν όλοι. Η Ακαδημία Αθηνών είναι ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της χώρας, έχει κάνει παρατηρήσεις, η συγγραφική ομάδα θα κάνει τις διορθρώσεις και θα πρέπει να κάνουμε όλοι υπομονή και να ηρεμήσουμε».
Στο θέμα παρενέβη την Τρίτη η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, η οποία αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι θα αποδείξει με μελέτες ιστορικών πως το βιβλίο «απάδει προς το ελληνικό Σύνταγμα και προσπαθεί ως μηχανισμός χειραγωγήσεως να ελέγξει τις συνειδήσεις των νεοελλήνων μαθητών».
Ακολούθως, η ΔΙΣ έδωσε στη δημοσιότητα την πολυσέλιδη εισήγηση του μητροπολίτη Σισανίου Παύλου για το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού. Σε αυτήν, ο ιεράρχης τονίζει ότι
«Το καίριο ερώτημα είναι εάν το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ' τάξης του Δημοτικού αποτελεί το πρόκριμα για τον τρόπο με τον οποίο, στο μέλλον και στις επόμενες βαθμίδες της εκπαιδεύσεως, θα προσεγγίζεται η Ιστορία ή είναι ένα μεμονωμένο περιστατικό. Το γεγονός ότι το βιβλίο προκάλεσε καθολική αντίδραση εις τον εντός και εκτός Ελλάδος ελληνισμό, ελπίζω ότι θα προβληματίσει τους αρμοδίους για την ανάγκη τα παιδιά, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαιδεύσεως, να διδάσκονται την ιστορία της Ελλάδος και όχι την ιστορία κάποιων ιστορικών».
«Η δήλωση της υπουργού Παιδείας ότι το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού θα διορθωθεί με βάση τη γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών, επιβεβαιώνει ότι το αντιεπιστημονικό του περιεχόμενο θα μείνει αναλλοίωτο»σχολίασε το ΚΚΕ το οποίο συνεχίζει να ζητά από τους ργαζόμενους γονείς και τους προοδευτικούς εκπαιδευτικούς, όπως αναφέρει, να
«το εκμηδενίσουν στη συνείδηση των μαθητών.προσθέτει το ΚΚΕ.
Οι εθνικιστικές κραυγές πρέπει να απομονωθούν, μαζί με εκείνες της δήθεν σύγχρονης προσέγγισης που επιχειρεί το βιβλίο. Εθνικισμός και «εκσυγχρονισμός» συμπλέουν στο κύριο και βασικό: Στον εξοβελισμό της ταξικής πάλης ως κινητήριας δύναμης της κοινωνικής εξέλιξης, στον εξοβελισμό των ιστορικών νομοτελειών, που το βιβλίο έχει»
Και εδώ ερχόμαστε στο διακύβευμα! Είναι ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ!
Ο Ν.Βούτσης από τον ΣΥΝ σχολίασε την ανακοίνωση της ΔΙΣ λέγοντας ότι είναι
«αποκαλυπτική για τις προθέσεις του δήθεν κριτικού της λόγου και απροκάλυπτα εχθρική προς τον διαφωτισμό και κάθε βήμα νεωτερισμού. Ποιος μιλάει για χειραγώγηση συνειδήσεων και ποιος πράγματι επικαλείται το Σύνταγμα; Χρειάζεται να υπενθυμίσουμε τις καταστροφικές, από κάθε άποψη, συνέπειες της επιβολής των ιδεολογημάτων περί 'ελληνοχριστιανικού πολιτισμού' και περί πατρίδος-θρησκείας-οικογένειας;»αναφέρει.
Όπως αναφέρει Το Βήμα, την Τετάρτη, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Ανδρέας Καραμάνος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό ανακοίνωσε ότι η συγγραφική ομάδα τίθεται ουσιαστικά «υπό επιτροπείαν» ιστορικών που θα επιλέξει το υπουργείο.
Πρόσθεσε ακόμη ότι, αν οι διορθώσεις κριθούν από το υπουργείο μη ικανοποιητικές, «υπάρχουν ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί. Έτσι όπως είναι το βιβλίο αυτή τη στιγμή, είναι πολύ δύσκολο να εμφανιστεί ξανά την επόμενη σχολική χρονιά. Θα εμφανιστεί εφόσον η συγγραφική ομάδα κάνει δεκτές τις παρατηρήσεις, διορθωμένο».
Ειδικότερα, ο κ. Καραμάνος ανέφερε ότι η συγγραφική ομάδα «ανέλαβε εντός πολύ συντόμου χρονικού διαστήματος να ακολουθήσει τις οδηγίες», προσθέτοντας: «Όταν λέω 'σύντομο χρονικό διάστημα', σημαίνει 'τον επόμενο μήνα'. Θα φέρει το νέο κείμενο, που δεν θα περάσει έτσι, θα υποστεί δεύτερο έλεγχο και από το υπουργείο και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Θα ελέγξει δηλαδή το υπουργείο αν και κατά πόσον ελήφθησαν υπόψη οι παρατηρήσεις της Ακαδημίας Αθηνών».
Και φυσικά ο Μίκης Θεοδωράκης
«Τους πειράζει η 25η Μαρτίου. Γιατί όμως; Γιατί οι ελευθερωτές μας ήταν οι φουστανελάδες, τους οποίους κατηγορούν ως αγράμματους. Αυτοί όμως μας απελευθέρωσαν. Είναι μύθος, λένε, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Δεν κρατούσε, υποστηρίζουν, με το ένα χέρι ο Κολοκοτρώνης την ελληνική σημαία και με το άλλο τον Σταυρό και δεν ευλογούσε η Εκκλησία τη σημαία. Αυτά είναι γι’ αυτούς αντιδραστικά. Και δεν πρέπει να τα ξέρουν τα παιδιά μας. Γι' αυτό πρέπει, κατ’ αυτούς, να φύγει από την εθνική μας μνήμη η 25η Μαρτίου».
Γράφει την 1-1-2007 ο Τετράδης
Δεν υπάρχει πιο αντιεπιστημονική και φασιστική, αγράμματη άποψη από αυτήν, ότι για την ιστορία δικαιούνται άποψης μόνο οι επιστήμονες. Οι πιο πολλοί από αυτούς δεν έχουν ούτε το ένα πέμπτο από τα βιβλία που κατέχω. Δεν έχουν μελετήσει ούτε τα μισά από βιβλία και ντοκουμέντα που έχω μελετήσει. Δεν είχαν καν γεννηθεί όταν εγώ ήξερα ιστορία. Και δεν έχει αποκαλυφθεί τίποτε που να ανατρέπει την προ του 1930 ιστορία αυτού εδώ του τόπου, εδώ και 60 χρόνια.
Επιπλέον, η ιστορία γίνεται αντιληπτή με την κρίση, όχι με τη μέθοδο. Η αστική Ελλάδα, που γεννήθηκα και ανήκω, ήξερε ιστορία τέτοια που έλεγχε τους καθηγητές στα σχολεία. Ποιος φασιστικός εγκέφαλος αποκλείει τους γονείς από το καθήκον να ελέγχουν για το τι μαθαίνουν τα παιδιά τους;
Το πιο σημαντικό: Η ιστορία είναι πολιτική, δεν είναι αφηγηματική ιστοριούλα. Αίτια, αφορμές, περιστατικά, συμπεράσματα. Είναι μάθημα για να ζεις. Να βλέπεις. Να αποφασίζεις. Να δρας. Να προβλέπεις.
Η Ελλάδα και η Τουρκία δεν έχουν ειρήνη. Εχουν έναν διαρκή, εν δυνάμει, πόλεμο. Είτε αρέσει είτε δεν αρέσει. Η Ελλάδα απελευθέρωσε εδάφη της με ελληνικούς πληθυσμούς, αποπειράθηκε να ελευθερώσει κι άλλα, και η Τουρκία προσπαθεί να τα πάρει πίσω και να διατηρήσει ό,τι κατέχει. Απλά μπακάλικα. Η ειρήνη γεννιέται όταν σταματάνε οι διεκδικήσεις, όχι όταν γράφουμε από χαζοχαρούμενες μέχρι ύποπτες ανιστόρητες ιστορίες.
Αν δεν διαβάζουν καθημερινά εφημερίδες οι ιστορικοί κι αντί να παρακολουθούν με ξένα λεφτά σεμινάρια για αφελληνισμό της ιστορίας, καλά θα κάνουν να παρακολουθούν σεμινάρια ανάλυσης πολιτικής.
Αρκεί να μην τα πληρώσει κι αυτά το υπερεθνικό λόμπι των ελληνοαμερικανών και ευρωελλήνων τραπεζιτών, χρηματιστών και τζογαδόρων κεφαλαιούχων, που πληρώνει τα σεμινάρια των πανεπιστημιακών Athinon, Peloponnisou, Thessalonikis και Kritis.
Με τη βούλα της υπουργού -πρώην εθνικής- Παιδείας.
55 σχόλια:
Παρακαλείται ο Αλαβάνος και η Γιαννάκου από τούδε και στο εξής τις "κουβεντούλες τους" να τις κάνουν στα εκσυγχρονιστικά καφενεία και όχι στη Βουλή!
Esmos Aleuromageirwn ths akadhmias A8hnwn, fasistes
Greg, καταπληκτικός Μίκης.
Αυτός ο άνθρωπος, ρε συ παιδί μου, ή του ύψους ή του βάθους θα είναι.
(κατάργησε σε παρακαλώ αυτό το pop window, κάθε φορά πρέπει να αντιγράψω 3 - 4 φορές αυτά τα γράμματα, εξ άλλου δεν καταλαβαίνω τι νόημα έχουν)
@ martingale
Οι Αλεβρομάγειροι... Ναί!
Και νά 'ξεραν ότι ο Αλβρομάγειρος (εκτός από σεμνός) είναι από τους ήρωες του πολέμου στην Κύπρο!(βλέπε τελευταίο τεύχος "ρήξης")
@ ange-ta
Εχω δηλώσει στο pop-up των σχολίων "no" και συνεχίζει να βγαίνει. Δεν ξέρω τί να κάνω. Και μένα μ' ενοχλεί!
Λέει ο Καρελιάς (Ο Ελευθεροτυπάρχης πλέον...)
Οσο η διαμάχη για το πολύκροτο βιβλίο Ιστορίας γινόταν στα έντυπα, υπήρχε μια ελπίδα κάτι καλό να προκύψει, αφού ο γραπτός λόγος δίνει τη δυνατότητα για πιο προσεκτική και νηφάλια ανάπτυξη επιχειρημάτων. Από τη στιγμή που πέρασε στα τηλεοπτικά παράθυρα, ζήτω που καήκαμε.
Και που να δείς μεγάλε τώρα που σας ξεβράκωσε η Ακαδημία τί γέλιο θα γίνει. Μέχρι και σε παράσταση του Καραγκιόζη θα γίνετε ήρωες...
Και η Ρεπούση
Για την ιστορία αλλά και την εκπαίδευση γενικά, ακόμα και για την επιστήμη αν θέλετε, όλοι έχουν δικαίωμα να ομιλούν. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι βέβαια να γνωρίζουν για ποιο πράγμα ομιλούν. Στην δική μας περίπτωση, πολλοί δεν έχουν καν δει το βιβλίο ή το βλέπουν μέσα από τα μάτια των επικριτών του. Απομονώνουν λέξεις, προτάσεις, το απαξιώνουν και δεν το αντιμετωπίζουν συνολικά. Το βιβλίο αυτό είναι μια συνολική πρόταση για τη διδασκαλία και τη μάθηση στην ιστορία. Για να ασκήσει κανείς κριτική οφείλει να έχει ετοιμαστεί.
Και προετοιμάστηκε και άσκησε κριτική. Τσού ρε....
Ελπίζω ο Στάθης της Ελευθεροτυπίας να δώσει την ανακοίνωση και να υποχρεώσει τον Γιαννουλόπουλο να "την φάει"...
Χαιρετίσματα από τον Καναδά.
Ένα γενικό σχόλιο πάνω στο θέμα (διαβάζω καθημερινά το ιστολόγιο σου): Αφού κάποιοι δεν νοιώθουν Έλληνες, τότε δεν τους πέφτει λόγος πώς διδάσκουμε την ιστορία μας εμείς οι Έλληνες. Ας ασχοληθούν με την ιστορία του δικού τους έθνους (ποιού ακριβώς δεν γνωρίζω και ούτε με ενδιαφέρει).
Φαίνεται απίσης, αγαπητέ Γκρέκ, ότι εκτός από την Οργουελιανή αναθεώρηση της ιστορίας από διάφορους αποτυχημένους (πλην όμως βολεμένους) ακαδημαικούς, αντιμετωπίζουμε παράλληλα και την αναθεώρηση όρων όπως π.χ. "φασίστας".
Αν "φασίστας" είναι αυτός που αντί να κάνει την πάπια κουάκ-κουάκ την ώρα που έπεφταν Τούρκοι αλεξιπτωτιστές στάθηκε και πολέμησε (όπως π.χ. ο Αλεβρομάγειρος αν αναφερόμαστε στο ίδιο άτομο) τότε ας καθήσει ο Μπαμπινιώτης να βγάλει καινούργια έκδοση να μην μπερδευόμαστε. Ίσως δηλαδή να μην διαφωνούμε με τις πάπιες (κουάκ-κουάκ) και τις κότες (κο-κο-κο) και τα διάφορα άλλα ζωάκια της φάρμας, ίσως να χρησιμοποιούμε ασύμβατες γλώσσες.
-- Κωστής ο Κυπραίος.
ΥΓ. Ναι, γεννηθήκαμε και θα πεθάνουμε Έλληνες. Οι εξωγήινοι πίσω στα ούφο τους !
Υπάρχει στην Κ.Ε. εκτός από αυτή τη ξινόφατσα τη Ρεπούση, ενα ωραιότατο άρθρο κατά του βιβλίου της στ δημοτικού, του καθηγητή του Παν. Αιγαίου Κωνσταντίνου Ρωμανού. Αυτό το άρθρο όμως δεν υπάρχει στην ηλεκτρονική έκδοση!
Εχω δηλώσει στο pop-up των σχολίων "no" και συνεχίζει να βγαίνει. Δεν ξέρω τί να κάνω. Και μένα μ' ενοχλεί!
πρέπει να κάνεις save μετά το no
@ Κωστής
Χαιρετίσματα στον Καναδά. Ευχαριστώ για το ευστοχότατο σχόλιο. Δυστυχώς όμως ανάμεσά μας κυκλοφορούν κάτι "περίεργοι", που αν τους ρωτήσεις αν αισθάνονται Έλληνες και σε περίπτωση που "ΔΕΝ" καλό θα ήταν να ασχοληθούν με άλλη ιστορία, χυμάνε να σε φάνε... Ευτυχώς όμως ξεδοντιάζονται μέρα με την μέρα και δεν μπορούνε να μας χωνέψουν αμάσητους...
Ναί για τον ίδιο Αλευρομάγειρο μιλάμε.
@ ange-ta
βρε το σώζω που να μη σώσει... Αλλά αυτό εκεί!
Νά το πετιέται!
Νά το πετιέται!
Να το πετιέται από 'ξαρχής
κι' αντριεύει και θεριεύει...
(Αφιερωμένο στον Μίκη) :-D
Esmos Aleuromageirwn ths akadhmias A8hnwn, fasistes
χαχαχαχαχα! Κωλοεγραψε ο μαρτιν!
σε ποια περιφερεια πολιτευεται η κουτσικου;
να τονισει την επιμονη της με το βιβλιο λιγο πριν απο τις εκλογες, αν εχει τα κοτσια, αν εχει αξιοπρεπεια...
Γκρεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεγκ;;;
Δεν αφαιρεις το Word Verification ρε μαστορα;
ΑΜΕ ΔΙΑΟΛΕ ΣΤΑ ΣΚΑΤΑ ΚΙ' ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑΠΕΡΑ
Η εκσυχρονιστική συμμορία "ΝΔΠΑΣΟΚΣΥΝ" θα το πιούν το... ποτήρι μέχρι τον... πάτο! Πίστεψαν ότι θα μας πιάσουν στον ύπνο. Σου λεει αυτοί τρέχουν για το μεροκάματο σιγά μην διαβάσουν το βιβλιο των παιδιών τους. Ελα όμως που τα διαβάζουν... Και ακόμα δεν έχουν... πάθει τίποτα!
Κατ' απαίτηση vangelaka αφαιρώ το word verification κι' ας πήξουμε στα spam! Να το γιορτάσουμε βρε αδελφέ!
Βέβαια πριν λίγο πληροφορήθηκα ότι το ΑΠΕ δήλωσε ότι η Ακαδημία διέψευσε... Μάλλον τους είπανε ότι ήταν πολύ χοντρό έτσι που το διατύπωσαν και θα το μαζέψουν. Μόλις πληροφορηθώ νεώτερα θα επανέλθω.
Όπως και νάχει η πρώτη δήλωση είναι και η καλή!
Βγήκε ο Λιάκος στη τβ να πεί, ότι η ακαδημία δεν ξέρει ιστορία!
@ange-ta
Θα ψάχνουν να κρυφτούν και δεν θα βρίσκουν!
Πέρασε και αυτή η Κυριακή και ακόμα δεν τελείωσα το βιβλίο μου. πολύ μπλόγκ, ρε Greg, που να δείς στο δικό μου, η ανοχή της αδιαλαξίας. Για φεμινισμό μιλάμε και καταλήξαμε να μιλάμε για ιστορία. Φτού μας για λαός. Τελικά ρε συ Greg, μπας και είμασε τούρκοι και δεν το έχουμε καταλάβει;;
@ bluerednews
Άπατο το ποτήρι τους. Θα πίνουν και θα πίνουν.
Ώρα να πιάσουμε τα βιβλία των νέων ελληνικών του Γυμνασίου. Εκεί να δείτε χάλι!
ΑΠΕ
Document 5166368 Athens Academy denies press report referring to sixth-grade history book 18/03/2007 16:58 ATHENS, Greece Χωρίς άλλο σχόλιο!
Δηλαδή το ΠΑΡΟΝ το ΣΚΑΙ και η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ το έβγαλαν από την κοιλιά τους....!
Δεν μαζεύεται πια παιδιά! Είναι αργά!
Αναμένω με αγωνία να δω σε ποιαν από τις "τέσσερις παράλληλες συνιστώσες" θα κατατάξει ο Ιός την Ακαδημία Αθηνών...
@ Λάμπρος
Θα προτιμούσα να την ονομάσει πέμπτη συνιστώσα για να συμπληρωθεί ένα μεγαλοπρεπές φάσκελο!
Κατ' απαίτηση vangelaka αφαιρώ το word verification κι' ας πήξουμε στα spam! Να το γιορτάσουμε βρε αδελφέ!
Όχι ρέ μάστορα! Άν σού στραβώνω φάση, ξαναβάλ'το!
Δεν μου το στραβώνεις καθόλου! Εορτάζομεν!
τί εορτάζομεν, αγαπούλα;
Μήπως τά γενέθλια τής ακαδημίας ;
Σάν χθές, τό 1926, ιδρύθηκε...
αλληλολινκαριστήκαμε!
ααααχ! Το απόλαυσα... Διάβασα τα σχόλια σας και ηρέμησα που όπου μιλάω, συνήθως γίνομαι μπουρλώτο! Οδηγήθηκα εδώ από λινκ της ange-ta, να ναι καλά η κοπέλα. Οι επιλογές της είναι εγγύηση ψυχικής χαλάρωσης. Επί του θέματος, επειδή σαν εκπαιδευτικός βαρέθηκα να είμαι στο ίδιο έργο θεατής, δηλαδή πώς να βάλεις εγκέφαλο σε κάποιους, γίνεται; Δε γίνεται. Έτσι αποφάσισα να μη βασίζω την ενημέρωση και την μόρφωση των παιδιών μου και των μαθητών μου, ειδικά σε θέματα ιστορίας, την οποία μαζί με την κοινωνική και πολιτική αγωγή, θεωρώ πολύ βασικό μάθημα, μόνο στα εκάστοτε σχολικά εγχειρίδια ή χοιρίδια. Οι δάσκαλοι έχουν αρχίσει και αναβαθμίζονται πνευματικά κι εδώ είναι η ουσία. Μη χολοσκάτε για το βιβλίο και αν περάσει ή όχι. και μόνο με το ντόρο που έγινε, τα παιδιά θα μάθουν την αληθινή ιστορία από τους γονείς και τους δασκάλους τους. Όσο για το Μίκη και το άρθρο του, τί να πω... βούρκωσα. Ο παλιός καλός Μίκης! Άψογος!
Δίκιο έχει η Γητεύτρια, Γρεγκ. Ντόρα είναι, θα περάσει.
"Το 'νιν αντάν να τρώ' την γην,
τρώει την γην θαρκέται,
μα πάντα τζιείνον τρώεται τζιαι τζιείνον καταλυέται."
--Κωστής
Greg, τρέξε στην ανοχή της αδιαλαξίας, θα πέσεις κάτω!!
Καλωςορίζω την γητεύτρια
Κωστή: Θα περάσει αλλά να μην της είναι και ανώδυνο... :-D
Α, μπα. Ανώδυνο δεν θάναι αγαπητέ, όπως ανώδυνο δεν ήταν στον μπαμπά της (πτου - πτου - πτου, Ιησούς Χριστός Νικά) που τόλμησε μια φορά να επισκεφτεί την "πόρνη της μεσογείου". Το τί ντομάτα και αυγό έπεσαν εκείνο το απόγευμα στο αεροδρόμιο (αναγκάζοντας τον να φύγει από το νησί αμέσως), μιλούμε για πολύ ...συνωστισμό, ακόμη μυρίζει ομελέττα αν τον κοντέψεις. (Σου στέλνω ένα πακέτο με μια αγγελειαφόρο, για καλό είναι, μην την ρίξεις σε κανένα πηγάδι :-) )
Greg bale link to Kaigomai apo thn tainia rebetiko 8a to breis sto you tube. Einai apo tous sunwstismenous sta limania ths Smurnhs.
Αντε να δούμε την "νέα" θέση της Ακαδημίας! Την καλημέρα μου.
Καλημερίζω τους πάντες.
Ανώνυμε πακέτο ελήφθη κι' ευχαριστώ. Θα το μελετήσω μόλις επιτέλους επιστρέψω σπίτι!
Να ανανεώσω και το post...
Ανώνυμο; Α, μου φαίνεται εγώ θα ρίξω την αγγελειαφόρο μου στο πηγάδι :-)
--Κ.
Οκ, λάθος. Είναι πολύ πρωί εδώ. "Ανώνυμε", είπες. Ο Κωστής ο Κυπραίος, από Καναδά, ...ου με εθέσπισεν.
Τώρα θυμήθηκε ο κ. Ράπτης, ότι η Ακαδημία μας είναι άνδρο αντίδρασης.
Τώρα το θυμήθηκε, που θα βγάλει ανακοίνωση κατά της νέας αντίδρασης, αυτής της δικής τους αντίδρασης.
διάβαζε ναχεις Greg:
Είδηση τρίτη: η χώρα διαθέτει Ακαδημία! Πράγματι, το "ανώτατο πνευματικό ίδρυμα" της Ελλάδος, βγήκε από την επιστημονική του νεκροφάνεια, και αποφάνθηκε σχετικά με το πολυσυζητημένο βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού. Αποδιάρθρωση και επικοινωνιακά παιχνίδια στο "ανώτατο πνευματικό ίδρυμα"
Η μάλλον, νομίσαμε ότι αποφάνθηκε, διότι το έγγραφο το οποίο διέρρευσε στον κυριακάτικο Τύπο, δεν είναι και το τελικό, όπως προκύπτει από σημερινές διαψεύσεις αιφνιδιασμένων ακαδημαϊκών. "Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί την οριστική θέση της Ακαδημίας σχετικά με το ζήτημα" δήλωσε ο (... αρμοδιότατος επί ιστορικών ζητημάτων) καθηγητής Φυσικής Δημήτρης Νανόπουλος, ο οποίος μετείχε στην κλειστή συνεδρίαση της Oλομέλειας του Ιδρύματος την περασμένη Τετάρτη, όπου συζητήθηκε το επίμαχο βιβλίο μετά από αίτημα γνωμοδότησης που έχει υποβάλει η υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου. Άγνοια του δημοσιεύματος δήλωσε ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος, για "αποκύημα φαντασίας" έκαναν λόγο, ανωνύμως, άλλοι ακαδημαϊκοί. "Το πνεύμα της τελικής ανακοίνωσης δεν θα είναι πολύ διαφορετικό" προεξόφλησε αντιθέτως από τηλεοράσεως ο καθηγητής Νικόλαος Κονομής.
Αν αυτή η εικόνα αποδιάρθρωσης και επικοινωνιακών παιχνιδιών αντιστοιχεί σε ίδρυμα-"θεματοφύλακα της Εθνικής Παιδείας", ας το κρίνουν όσοι κόπτονται (δικαίως ή αδίκως, δεν έχει σημασία εδώ) για το βιβλίο της Στ΄ Δημοτικού. Ας θυμηθούν όμως παράλληλα (αφού και η Ακαδημία μπήκε στον κόπο να μας θυμίσει την παρουσία της), ότι και προτού μας χτυπήσει την πόρτα ο... "αφελληνισμός", το Ιστορικό Λεξικό της Ακαδημίας, που συντάσσεται σχεδόν έναν αιώνα, είχε φτάσει μόνο μέχρι το λήμμα "δαχτυλωτός", ότι η χώρα εξακολουθούσε να μην διαθέτει Εθνική Βιβλιογραφία και καλά καλά ούτε Εθνική Βιβλιοθήκη, ότι οι περισσότερες αρχαιολογικές ανασκαφές έμεναν επί δεκαετίες αδημοσίευτες και γενικώς η διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς ανθούσε και ανθεί όσο και η φαιδρά πορτοκαλέα!
Η σιωπή των "άλλων" αναφορικά με την Ακαδημία είναι ενδεικτική του ότι το πόρισμα ήταν αυτό.
Η Ακαδημία όπως έγραφα και στον Χ. Μόρφο, δεν έχει και πολλά να επαίρεται στην Ιστορία της. To ότι δεν έχουν χυμήξει ακόμα να την φάνε (όπως θα κάνουν αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση) οφείλεται στις ζυμώσεις...
Έχουμε να ξαναθυμηθούμε την χούντα σε λίγες μέρες....
ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ! Είναι σίγουρο :-D
H πράσινγ Γραμμή για τη Ρεπούση είναι η οικολογική άποψη, και αγνοούμενοι είναι το σίριαλ της τβ,
ταδε έφη θέμος
Αγαπητή ange-ta, να στο εξηγήσω: Είχαν στείλει αρκετούς Ελληνοκύπριους πολίτες του βορρά στα Άδανα της Τουρκίας, να μην συνωστίζονται. Τόσος όμως ήταν ο συνωστισμός σε κάποια χωριά που πολλοί πολίτες ποδοπατήθηκαν.
@Μιραντολίνα ψυχή μου αρ γιου χίαρ; Repousi is nobody, she is just an enforcer. Our true enemy has not shown his face yet.
Παίδες, η ραχοκοκαλιά του Έθνους δεν είναι ούτε οι εφημερίδες ούτε τα μπλογκς. Είναι οι γιαγιάδες και οι παππούδες και αυτοί που "ποτίζουν τη γη με τον ιδρώτα τους και το αίμα τους" κατά τον Κυριάκο Μάτση.
Θα μου πει εμένα κανένας τί είμαι και πώς να μεγαλώσω τα παιδιά μου; Η διαφορά είναι ότι ενώ μέχρι πρόσφατα η κάθε ρε.πούσι ήταν στο περιθώριο (εκεί δηλαδή που ανήκει), σήμερα είναι ...mainstream διότι το σύστημα της επιτρέπει να λειτουργεί ως "ακαδημαικός" χωρίς καμοία απολύτως αξιολόγηση, σαν πως ό,τι πει και ό,τι γράψει αποτελεί νόμο απαράβατο.
--Κωστής ο Κύπριος από Καναδά ου με θέσπισεν.
"Τζι'ας γενεί το γαίμαν μας αυλάτζιν"
Εδώ είμαι, βρε, Παρούσα! Με απασχολούσαν κάτι προβοκάτορες, αλλά φάνηκε το επίπεδον και δεν ασχολούμαι άλλο!
Μην σε απασχολούν οι προβοκάτορες μάτια μου. Θα τους συνωστίσουμε μέσα στα πηγάδια.
"Η Ρωμιοσύνη εν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου,
κανένας δεν εβρέθηκεν για να την ιξηλείψει"
--Mikhail Bulgakov.
-The soldiers are paid to fight, the rebels aren't.
-What does that tell you?
-They can win !
(Από πού είναι αυτό Γρέγκ; :-))
--Mikhail Bulgakov
"Η Ρωμιοσύνη εν να χαθεί, ώντας ο κόσμος λήψει"
Ο Μπίστης εργολαβία έχει πάρει;
Θυμάμαι οταν ορκίστηκε υπουργός επί Σημίτη, είχα δει μια φοβερή φωτογραφία στην εφημερίδα, που κράταγε τον ώμο του μπροστινού του, μπάς και χάσει την επαφή με το άγιο πνεύμα. Όποιος έχει πρόχειρη την φωτογραφία ας την ανεβάσει. Βγάζει γέλιο!
Τώρα η ακαδημία του φαίνεται συντηρητική. Ενώ το να παίζεις το παιχνίδι των αμερικάνων και των τούρκων στην περιοχή του φαίνεται πρόοδος.
Και βέβαια φοβάται την ιστορική γνώση. Δεν θέλει βία στα βιβλία, άσχετο αν η βία είναι η μαμή της ιστορίας. Αυτός έμαθε ιστορία φαίνεται και ξέρει σε ποιούς κώλους καταλήγουν τα παλούκια (σκόλωπες ελληνιστί).
Ο άλλος (ο Ισραηλινός πρέσβης) κυκλοφορούσε με ένα μπαλάκι στο στόμα και δεμένος με χειροπέδες και ζαρτιέρες. Κάτι τέτοια ακούνε οι δικοί μας πολιτικοί και ερεθίζονται, σου λένε καλά εμάς πότε θα μας βάλουν από ένα μπαλάκι (και από ένα παλλούκι) τα Μεχμετζίκ να στανιάρουμε; Αφού τους αρέσει. Τα πάντα ενάγονται σε καταπιεσμένη σεξουαλικότητα.
--M. B.
Mάστορα, έχεις κάνα μέηλ;
Η κατάσταση έχει ξεφύγει.
Η κ. υπουργός, δήλωσε μετά πάθους, τα βιβλία γράφονται από επιστήμονες. ΄Δεν είπε όμως τί επιστήμονες. Κρίμα, γιατί η ίδια είναι ψυχίατρος και πρέπει να έχει πιο διευρυμένη άποψη για την ιστορία και την παιδική ψυχολογία
ακριβώς... και εντεταγμένους σέ γκρουπούσκουλα τής άκρας αριστεράς...
Greg,
κείμενο που αντέγραψα από την καταπληκτική Γητεύτρα
Ιδού μερικές ακόμα προτάσεις για τα μελλοντικά βιβλία της Ιστορίας
1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.
2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τραίνων για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να βρουν καμιά δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.
3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά φροντιστήρια. Το ονομαστότερο ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του Βυζαντίου, θρησκευτικά και Ελληνική φιλοσοφία.
4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επεκράτησε η Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολλέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι απόφοιτοι των οποίων έβρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.
5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιεροϋποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του κυβερνήτη στο Ελληνικό πλοίο Έλλη.
6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.
7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί Τουρκαλβανοί. Οσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.
8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. πολλοί μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλυτώσουν δε και τους φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα στο νησί και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της Κρήτης.
9. Ενα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλλο της θύρας της εξόδου της πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 του Ολυμπιακού.
Κορυφαίο; Μόλις το έστειλε ο Νίκος μας. Το μελέτησα ενδελεχώς και πάραυτα το δημοσιεύω, γιατί πραγματικά το θεωρώ ένα κοινωνικό άνοιγμα, μια ζεστή αγκαλίτσα, ένα μήνυμα γούτσου -γούτσου στα πλαίσια της καλλιέργειας φιλίας και αγαθών σχέσεων μεταξύ των λαών της Ευρώπης κυρίως, αλλά και στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης.
Εξαιρετικές οι παρεμβάσεις σας. Έμπλεξα και δεν παρακολουθούσα ούτε το blog μου!
Να προσθέσω και γώ κανά δυό "εκσυγχρονιστικά" ακόμα.
Η πρώτη είναι από τον παλιό καλό ΚΥΡ. Παρουσιάζοντας την ανοησία της ιστορικής παραχάραξης προ πολλών πολλών ετών (γιατί το παιγνίδι είναι ήδη αρκετά παλιό όπως όλοι εδώ μέσα γνωρίζουμε) σε κάποιο σκίτσο του έδειχνε μαθητή να διαβάζει έκπληκτος για την μάχη της Αλαμάνας:
"Οι τούρκοι νίκησαν στην μάχη (χωρίς άλλη αναφορά) και γιόρτασαν με σούβλες και ψητά! Από ελληνικής πλευράς συμμετείχε ο Αθανάσιος Διάκος!...
Το δεύτερο:
Έπινα τσίπουρα προχθές βράδυ και στο διπλανό τραπέζι ζεύγος διαπληκτίζετο για την ιστορία. Η κοπέλλα υπέρ των Λιακοκουλουρορεπούσηδων, ο άντρας "εθνικός"! Εκνευρισμένος με την "πολιτική ορθότητα" της λέει:
"Θα σ' άρεσε για το ολοκαύτωμα να λέει το βιβλίο
Το μικροκλίμα στο Άουσβιτς ήταν μερικές φορές ασφυκτικό;"
@ vangelaka
Aν ρωτάς για το δικό μου mail είναι:
gregykapogeorge@gmail.com
Υπάρχει και στο προφίλ μου.
Καλό ποστάκι... Μέχρι καί τού Τετράδη τό εδάφιο...
Συνέχισε έτσι!
Πολύ καλό βίντεο και μπράβο στο greek alert που το έφτιαξε και τον οίστρο που μας το υπέδειξε!
Δημοσίευση σχολίου