Ρήξη φ.9: Γνώση & Εξουσία
Κυκλοφόρησε την Παρασκευή 23/03, το νέο φύλλο της εφημερίδας Ρήξη (φ.9), το οποίο και μπορείτε να αναζητήσετε στα κεντρικά περίπτερα. Περιλαμβάνει άρθρα για τα βιβλία της Ιστορίας, καθώς και των Μαθηματικών και των Νέων Ελληνικών, αφιέρωμα για το 1821 και τις προσπάθειες της αναθεωρητικής ιστοριογραφίας να αποδομήσουν τον χαρακτήρα του, ρεπορτάζ για τον αγωγό Μπουρκάς-Αλεξανδρούπολη και τις ευρύτερες γεωπολιτικές διαστάσεις του ζητήματος, κείμενα για την οικολογία, τις διεθνείς εξελίξεις και τον πολιτισμό. Αντί επιλόγου δημοσιεύουμε εδώ το κείμενο του εξωφύλλου.
ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ
Η διαμάχη για το νέο βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού έθεσε για πρώτη φορά, μετά από πολύ καιρό, στην κρίση του ελληνικού λαού, ζητήματα που αφορούν στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Στο τι διδάσκεται αυτή τη στιγμή στην επίσημη εκπαίδευση στη χώρα μας. Και είναι αυτό το γεγονός που φόβισε περισσότερο τους υποστηρικτές του νέου βιβλίου, και όχι αδίκως. Μέσα από τη συζήτηση που διεξάγεται, διαβλέπουν την αμφισβήτηση του μονοπωλίου που κατέχουν στο να προσδιορίζουν και να κρίνουν τη μνήμη και την ιστορική μας συνείδηση. Ενός μονοπωλίου που με κόπο διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια, έπειτα από μια συντονισμένη προσπάθεια της «λάιτ αριστεράς» των πανεπιστημίων, των μεγάλων εκδοτικών συγκροτημάτων αλλά και των λογιών-λογιών ιθυνόντων, τεχνοκρατών και υπουργών Παιδείας των κυβερνήσεων του Πα.Σο.Κ. και της Νέας Δημοκρατίας. Βεβαίως, όλα αυτά έγιναν υπό την ευγενική χορηγία των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και με τη συμβολή των λογιών-λογιών μη-κυβερνητικών οργανώσεων που χρηματοδοτούνται από τον Σόρος, τις πολυεθνικές και τους Αμερικάνους.
Αυτό το δημοκρατικό σοκ φόβισε τους ιθύνοντες των εξουσιαστικών ιδεολογικών μηχανισμών. Γιατί, πλέον, η λειτουργία των μηχανισμών τους δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί μακριά από τα μάτια του ελληνικού λαού, δίχως συζήτηση και κριτική. Και αυτό απειλεί καθοριστικά την ηγεμονία τους. Γι’ αυτό και η αντίδρασή τους, αν και λυσσαλέα, υπήρξε τυπική για ελίτ που αισθάνονται ότι διακυβεύονται τα συμφέροντά τους: Οι εργάτες και οι νοικοκυρές δεν δικαιούνται διά να ομιλούν περί της Ιστορίας. Γιατί το δικαίωμα στην άποψη το απολαμβάνουν μόνο όσοι κατέχουν τα πιστοποιητικά που οι ίδιοι εκδίδουν στα πανεπιστήμια που ελέγχουν.
Ακριβώς αυτό είναι το ζήτημα. Στην αγωνία τους να κρατηθούν στις θέσεις και ν’ αναπαράγουν τον εξουσιαστικό τους ρόλο, ξεδιπλώνουν ολοένα και περισσότερο τον πραγματικό τους χαρακτήρα: Πρόκειται όντως για ένα μεταμοντέρνο ιερατείο. Ένα ιερατείο, όμως, που χάνει σταδιακά τους πιστούς του και αναλίσκεται σε υστερικές υλακές. Είναι ήδη όμως πολύ αργά γι’ αυτούς…
9 σχόλια:
Καλημέρα Greg,
Μην είσαι αισιόδοξος. Η προσπάθεια του erase της ιστορικής μνήμης και αντικατάστασης με μία άλλη δεν τελειώνει ούτε αρχίζει με ένα βιβλίο ιστορίας στ δημοτικού. Η διάβρωση είναι πολύ πιο σουπτίλ και πολύ πιο επικίνδυνη και είμαι πεπεισμένη, ότι έχει ήδη τελεστεί.
Αυτό που πρέπει να επιδιώξουμε είναι το system restore, αλλά σε ένα άλλο επίπεδο, αναβαθμισμένο με Άλλη εθνική συνείδηση, πανανθρώπινη, διεθνιστική και σε άλλη κατεύθυνση από αυτή της τρέχουσας.
Και για κάτι τέτοιο πρέπει να αρχίσουμε μια διαδικασία διανοουμενοποίησης και όχι χυματοποιησης.
Ξέρω, ότι παρότι τα λέω αρτσι μπούρτζι και λουλάς καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
Το πολύ ενδιαφέρον της ιστορίας της Ιστορίας, είναι ότι ξαφνικά σήμερα ΟΛΟΙ συμφωνούν για την διόρθωση μέχρι την αλλαγή του βιβλίου. ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΚΚΕ,....
Που μπορούμε να βρούμε το βιβλίο
να το φωτοτυπήσω, γιατί είναι εξαντλημένο;
@ Ange-ta
Το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ' δημοτικού υπάρχει ολόκληρο εδώ:
http://www.antibaro.gr/istoria.php
Είσαι και ο πρώτος,
μερσί
φιλιά
@greg
Σωστά και όλα τα της Ρ σωστά. Μπράβο και από μας τους ...ταπεινούς
Φυσικά και δεν τελειώνουν ούτε τελειώνουμε μ' ένα βιβλίο ιστορίας. Ακολουθούν και όλα τ' άλλα απ' ότι υποψιάζεσθε.
Το ζητούμενο αυτή τη στιγμή είναι η απενοχοποίηση του πατριωτισμού που βρισκόταν και βρίσκεται σε διαρκή κατασυκοφάντηση. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα για την ικανοποίηση των επιδιώξεων των πολυεθνικών. Εδώ βλέπουμε (συμπλήρωμα του προηγούμενου ποστ) τον πρωθυπουργό τα τελευταία χρόνια (Σημίτη, Καραμανλή) να διαγγέλλει επί τη επετείω της 25ης Μαρτίου και να μας λέει για παγκοσμιοποίηση και ανάπτυξη. Σε λίγο θα μας πούν ότι το όνειρο του Κολοκοτρώνη ήταν η ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας. Αυτή είναι η "χύμα" προσέγγιση. Η οποία για να μπερδέψει ακόμα περισσότερο τους πάντες, χρησιμοποιεί και αριστερή γλώσσα.
Εμείς οι ταπεινοί όμως (όπως λεέι ο Πήγασος) θα είμαστε εδώ. Με το blog παραπόδα... Με τις εφημερίδες, με τα γράμματά μας, με τις υπογραφές μας, με ότι περνάει από το χέρι μας.
Ώστε το 90% περίπου του Ελληνικού λαού, να θέλει την απόσυρση του βιβλίου, να θέλει να ακούει για το κρυφό σχολειό, να πιστεύει στον επαναστατικό ρόλο των Κλεφτών και του χαμηλόβαθμου κλήρου. Και να αναγκάζει ακόμα και αυτούς που σχεδίασαν και αποπειράθηκαν να εκτελέσουν το ανοσιούργημά τους (ΝΔ ΠΑΣΟΚ) σε άτακτη φυγή. Να μιλάνε και αυτοί για διόρθωση ή απόσυρση...
(Βλέπε Καθημερινή 24-3-2007)
Απαιχτοι, οι "νεκρικοί διάλογοι" σε ματάφραση Κονδυλάκη!!!
Κοιτάξτε προσπάθησα κι εγώ να απομυθοποιήσω τους μύθους. Κι έκανα κάτι απλό. Έψαξα και βρήκα βιβλία εγγλέζων, γραμμένα μέχρι το 1840, με θέμα την ελληνική επανάσταση. (Εγγλέζων, γιατί αυτή τη γλώσσα την κατέχω καλά.)
Θα σας παραθέσω μόνο ένα απόσπασμα από τον εγγλέζο πρόξενο στην Πάτρα το 1821. (Τονίζω ότι έχει κατηγορηθεί από τους συμπατριώτες του ότι ήταν κατά των ελλήνων και δεν ανέδειξε όσο έπρεπε της "attrocities" των τούρκων. Το έγραψα αγγλικά για να μην κατηγορηθώ. Καταλαβαίνετε...)
Το βιβλίο περιέχει επιστολές του πρόξενου κι έχουν το καταπληκτικό ότι ο ίδιος δε γνωρίζει τι θα επακολουθήσει. Άλλωστε κι από την ημερομηνία της έκδοσής του(1827) θα καταλάβετε ότι το ματς βρίσκεται στο δεύτερο μισό του δεύτερου ημιχρόνου.
Λοιπόν έχουμε και λέμε:
Sketches of the War in Greece: In a Series of Extracts By Philip James Green, R. L. Green. Published 1827. T. Hurst and co. [etc.]328 pages Original from the University of Michigan.
age 9- 10
A general order has been issued, in compliance with which, several Archbishops, Bishops, and Cogia-Bashis of the different districts, have proceeded to Tripolizza, the seat of Government. Germanos, however, the Archbishop of Patrass, on arriving at Calavrita on his way thither, has refused to proceed farther.
(Μια γενική διαταγή εκδόθηκε, που διατάζει αρκετούς Αρχιεπίσκοπους, επίσκοπους και Κοτζιαμπάσηδες των διάφορων περιοχών να προσέλθουν στην Τρίπολη, έδρα της κυβέρνησγης. Ο Γερμανός, μόλις έφτασε στα Καλάβρυτα πηγαίνωντας εκεί, αρνήθηκε να προχωρήσει.)
και πααρακάτω:
page 12
The arrival of the Archbishop Germanos is anxiously looked for, he having been named in this emergency to the chief command.
(Η άφιξη του Αρχιεπίσκοπου Γερμανού αναμένεται με ανυπομονησία γιατί έχει ονομασθεί για την έκτακτη περίσταση αρχηγός.)
page 13
The Archbishop Germanos, the Primates Papadiamandopulo and Londo, besides several other of the rich Greek inhabitants of the place, are also returned, and form a sort of council for the immediate direction of affairs.
(Ο αρχιεπίσκοπος Γερμανός, οι πρόκριτοι Παπαδιαμαντόπουλος και Λόντος, αλλά και αρκετοί άλλοι από τους πλούσιους Έλληνες κατοίκους του τόπου, έχουν επίσης επιστρέψει κι έχουν επίσης σχηματίσει ένα είδος επιτροπής για τη διαχείριση των υποθέσεων.)
Παρακάτω παραθέτει και το μανιφέστο που του επέδωσαν αυτοί. Ενώ γενικά περιγράφει τον Γερμανό κάτι σαν τον αρχιτρομοκράτη. (Έχουν οι καιροί περίεργα γυρίσματα.) Αυτά για τους μύθους.
Αυτή είναι μια από τις 10 μαρτυρίες που μέχρι στιγμής έχω βρει για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ιστορικός δεν είμαι, αλλά γνωρίζω ότι αυτές οι πηγές είναι ότι καλύτερο για να βγάλει κάποιος ιστορικός συμπεράσματα.
Στο δικό μου Blog έχω διάφορα τέτοια topic στα οποία μαζέυω τέτοιου είδους μαρτυρίες, όλες γραμμένες από μη έλληνες και μέχριτο 1840.
@ Cacofonix
Εξαιρετικό!
Δημοσίευση σχολίου