30.6.05

Επιδοτήσεις

Η προσωπική μου μαρτυρία στην συζήτηση που άνοιξε ο roark

Έκανα πέρυσι μια μικρή έρευνα για την δυνατότητα εκτροφής σαλιγκαριών, μεταξοσκώληκα κλπ. Σε μεγάλη ζήτηση από πολλές αγορές! Χωράφι δίπλα σε ποτάμι υπήρχε! Διάθεση το ίδιο!

Βρήκα λοιπόν και έχω αποθηκεύσει στον υπολογιστή μου πάνω από 60 έτοιμες μελέτες Αμερικανικής, Αυστραλέζικης, Γαλλικής, Ιταλικής, Κινεζικής ακόμη και Αφρικανικής προέλευσης. Απευθυνθείς στο Υπ. Γεωργίας, μετά από πολλές ενοχλήσεις και αφού βρήκα και κανά δυό συμπατριώτες, μου δώσανε από κάποιο χαρτοκούτι που υπήρχε σε κάποια αποθήκη, ένα αντίστοιχο εγχειρίδιο. Με απέτρεψαν δε να ασχοληθώ, γιατί έχουμε πολλή ζέστη... Η Αφρική έχει κλίμα Βουργουνδίας ως γνωστόν!

Συνέχισα κάνοντας μόνος μου (με την βοήθεια πολλών έτοιμων Αμερικανικών cost analysis plans) οικονομοτεχνική μελέτη.
Αποτέλεσμα: Αν δεν δούλευα εγώ, η γυναίκα μου και τα παιδιά μου στο χωράφι ολημερίς, μπαίναμε μέσα. Ακόμη και με Αλβανικά μεροκάματα!

Γιατί; Όλα τα κόστη εξοπλισμού, μεταφοράς, τήρησης προδιαγραφών τεράστια! Πολλαπλάσια των Δυτικών!

Και πώς βγαίνουν οι 2-3 που δραστηριοποιούνται;

Παρατήρηση:
Όλοι είναι στα σύνορα κοντά!

Αλλαγή στα πλάνα και ώ του θαύματος! Το σχέδιο άρχισε να λειτουργεί! Αρκεί να παράγεις από κεί και να πουλάς από δώ! Αν έχεις τα "κονέ"

Κι' αυτοί που παράγουν βιολογικά από δώ; Κάτι ωραίοι τύποι στην Πελοπόνησσο και στην Κρήτη;
10 άτομα στο χωράφι και ρομαντική ολιγάρκεια...

Κι' αν μπορέσεις να πουλήσεις! Γιατί η Μαφία της λαχαναγοράς σε υποχρεώνει να δώσεις για κάθε κιλό που πουλάς δικό σου και ένα δικό της. Αλλοιώς πάει η άδεια της λαϊκής... Άσε τα κόλπα με τα μεγάλα super markets.

Τι να λέμε; Η ορθολογική ανάπτυξη των αγορών απαιτεί και ορθολογική λειτουργία τους. Και αυτό δεν θα αλλάξει με την κατάργηση των επιδοτήσεων. Δυστυχώς!

3 σχόλια:

GreekForum είπε...

Greg, είχα διαβάσει τη σχετική συζήτηση και ξαφνικά σήμερα μου ήρθε η "επιφοίτηση". Τι εννοείς με το
"Γιατί η Μαφία της λαχαναγοράς σε υποχρεώνει να δώσεις για κάθε κιλό που πουλάς δικό σου και ένα δικό της. Αλλοιώς πάει η άδεια της λαϊκής... Άσε τα κόλπα με τα μεγάλα super markets.

Ειδικά για το πρώτο σκέλος. Αν μπορείς να δώσεις λεπτομέρειες για τον τρόπο που γίνεται αυτό. Αν δε θέλεις online γράψε μου στο greek_forum papaki hotmail.com
Νομίζω ότι έχω μια ενδιαφέρουσα ιδέα για το πως θα μπορούσε να καταπολεμηθεί αυτό (ίσως και άλλες μορφές αντίστοιχων εκβιασμών). Όχι άμεσα αλλά πρόταση πολιτικής.

Greg είπε...

Θα σου γράψω

Greg

ΣΤΡΑΤΟΣ ΝΥΧΤΑΣ είπε...

greg ego meta apo polieti ereyna kateliksa se diaforetika simperasmata apo ta dika soy gia tin ektrofi saligkarion epikinonise mazi moy ean thelis na to sizitisoyme.
nyhtas@hotmail.com
thessaloniki