Η "ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ" ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διαβάσαμε πριν μερικές μέρες:
Νέες θεματικές βάζει στο βασικό πυρήνα του προγράμματός του το Χάρβαρντ. [...]
Μιλώντας στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», η Αλισον Σίμονς, καθηγήτρια Φιλοσοφίας και συμπρόεδρος της ειδικής επιτροπής, είπε: «[...] σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκεται να υπαγορευτεί η μία ή η άλλη γνώση αλλά γενικότερα να καλλιεργηθούν δεξιότητες όπως αυτή της επίλυσης προβλημάτων, των λογικών συλλογισμών και της κριτικής ικανότητας, έτσι ώστε να μπορούν οι μορφωμένοι αυτοί άνθρωποι «να σταθούν στον κόσμο».
Βάσει των προτάσεων, κάθε προπτυχιακός φοιτητής θα υποχρεούται να παίρνει ένα μάθημα από καθεμιά από οκτώ κατηγορίες, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων θεματικές όπως κοινωνίες του κόσμου (εθνική ταυτότητα, κρατική υπόσταση, διακυβέρνηση), εμπειρική λογική (αξιολόγηση δεδομένων), ηθική λογική (φιλοσοφία, πολιτική θεωρία, θρησκεία), αισθητική και διερμηνευτική κατανόηση (πολιτιστική έκφραση, όπως λογοτεχνία, τέχνη και μουσική), επιστήμη του Σύμπαντος και επιστήμη των έμβιων συστημάτων.
Το πνεύμα των νέων προτάσεων έγινε θετικά δεκτό από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του φημισμένου πανεπιστημίου. Ο καθηγητής Χάρι Λούις τόνισε ότι η έκθεση «επαναφέρει στην επιφάνεια τη σημασία της προπτυχιακής εκπαίδευσης». «Δεν χαϊδεύει τους φοιτητές λέγοντάς τους ότι σημαντικό για το κολέγιο είναι αυτό που θέλουν εκείνοι να πάρουν», αλλά «αναδεικνύει ορισμένα μεγάλα θέματα επί των οποίων κάθε μορφωμένος άνθρωπος θα κληθεί να σκεφτεί ενώ σπουδάζει στο κολέγιο».
Τί συμβαίνει όμως στα καθ' ημάς; Χιλιοειπωμένα αλλά να ξαναθυμηθούμε κάποια σημεία πολύ γρήγορα:
- Πουλάμε ακριβά (στο κράτος άρα σε όλους...) άθλιες σημειώσεις για σύγγραμμα επιπέδου!
- Μετατρέπουμε τα προγράμματα σπουδών, σε λίστες μαθημάτων που βολεύουν το προσωπικό!
- Ελαχιστοποιούμε το περιεχόμενο των "δύσκολων" μαθημάτων, αν δεν τα καταργούμε τελείως, για να χωρέσουν στο απίστευτα μικρό διδακτικό έτος. Άλλωστε, "πού θα χρειαστούν όλα αυτά στα παιδιά;" Όταν λέμε παιδιά εννοούμε τον αυριανό υποαπασχολούμενο πτυχιούχο που μπορεί άνετα να παραμείνει αγράμματος. Θα του "κακοφαίνεται" και λιγότερο...
- Εξαφανίζουμε μαθήματα (από το γυμνάσιο αρχίζει η δουλειά) χωρίς να τα αντικαθιστούμε με άλλα της αυτής παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής αξίας. Για να ισοπεδώσουμε προς τα κάτω τα πάντα...
Από δώ ζητώ την συμμετοχή σας στην συζήτηση που θα ξεκινήσει για δυό δεξιότητες που έχουν δεχθεί σιωπηλά μια τεράστια εκσυγχρονιστική επίθεση...
Την ΕΚΘΕΣΗ και τα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ!
4 σχόλια:
Εγώ ψηφίζω μαθηματικά μέχρις εξαντλήσεως!
Μαθηματικά το πρωϊ, το μεσημέρι το βράδυ. Μαθηματικά για σουπέ. Με ουζάκι και κρασάκι. Μαθηματικά μέχρις να αρχίζουν να βγάζουν ρίζες τετραγωνικές και κυβικές και οι κότες!
Μετά Γεωμετρία, για να αποκτήσουν οι μαθητές άνω των 18 σεξουαλικό και πλάνο βλέμμα. Να ακούν για χρυσή τομή και να γδύνονται!
Μετά διαφορικές εξισώσεις πρώτου δευτέρου τρίτου και δεκατου τρίτου μισθού, ε... βαθμού.
Ασε τη Λαπλάσ τρανσφορμασιόν, όργιο σκέτο.
Εκθεση, μετά από τόοοσα μαθηματικά στην έκθεση θα είναι όλοι φωστήρες!
Τώρα που ξαναδιαβάζω τί έγραψα (ως συνήθως αυτόματα...) μια ερώτηση!
Τα Μαθηματικά είναι "δεξιότητα" ή "αριστερότητα";... :-D
Τα μαθηματικά Γρεγκ, είναι αριστερότητα.
Ξέρεις κανέναν μαθηματικό αντιδραστικό; από την εποχή του Πυθαγόρα του ίδιου συμπεριλαμβανομένου;;
καλή άνοιξη
και του χρόνου να είμαστε καλά, να πάμε όλοι συντροφιά.
Τί σημαίνει αντιδραστικός; Σε τί να αντιδρά; Στην πρόοδο; Αυτό προυποθέτει πρόοδο.
Δηλαδή "μη-αριστερός = αντιδραστικός" και "αριστερός = μη-αντιδραστικός". Ω ρε Ντζίζους! Μαθηματική λογική, ε; :-) Ρωτήστε και κανέναν απο πρώην ΕΣΣΔ να σας πει την άποψη του.
Συμφωνώ για τα Μαθηματικά. Μαθηματικά και Ελληνικά. Διότι και τα Ελληνικά, Μαθηματικά είναι. :-) Μαθηματικά και Ελληνικά πρωί, μεσημέρι, βράδυ. Όχι μόνο έκθεση/δοκίμιο αλλά και ποίηση και έπη του Ομήρου και απ'όλα. Για να μάθει ο κόσμος να μιλά, να μάθει και να σκέφτεται (και να μην λέει πελλάρες). Τζιε ας γενεί το γαίμαν μας αυλάτζιν.
Καλό Πάσχα!
--Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ.
Δημοσίευση σχολίου