4.7.07

Υπάρχει ή όχι..., ο Θεός είναι μεγάλος!

Mε την ευκαιρία μιας οφειλόμενης απάντησης σε σχόλιο του Στέφανου Βέγα που σχετίζονταν με την στα καθ' ημάς παράθεση ενός δημοσιεύματός του στο Press.gr, έρχομαι να τοποθετηθώ γενικά (αν και σύντομα) στο θέμα του Αρχιεπισκόπου και στην γενικότερη φιλολογία που το ακολουθεί, μια και το θέμα δεν είναι προσωπικό αλλά γενικότερης σημασίας.

Δεχόμενος ανεπιφύλακτα τις διαβεβαιώσεις του κ. Βέγα περί του ανεξαρτήτου των απόψεων του είτε από εκκλησιαστικές, είτε από πολιτικές επιρροές, θα σημείωνα ότι η βιασύνη -ούτε εβδομάδα δεν είχε κλείσει στο νοσοκομείο ο αρχιεπίσκοπος- να χρησιμοποιηθούν οι συγκεκριμένες εκφράσεις αλλά και οι προτροπές περί άμεσης αντικατάστασής του από την ΔΙΣ, μην τυχόν και μείνει "ακυβέρνητο" το εκκλησιαστικό οικοδόμημα της χώρας, καθώς και οι παραλληλισμοί με τον επί έτος κατάκοιτο τέως πρωθυπουργό Α. Παπανδρέου, αδικούν τις προθέσεις του! Όπως και όσων άλλων δεν ανήκουν στην Αλαβανοσηφουνάκεια παρέα, που ανήγαγε εξ' αρχής τον αρχιεπισκοπικό λόγο σε κυρίαρχο πολιτικό θέμα.

Αντίπαλοι του στα εκκλησιαστικά, όπως ο επίσκοπος Ζακύνθου ή ο πατέρας Μεταλληνός ή ακόμα και ο καθηγητής Γιανναράς, έχουν αποφύγει να καταφερθούν εναντίον του τις μέρες αυτές. Δεν πιστεύω ότι τους σταμάτησε μόνο κάποιο αίσθημα ευπρέπειας, άλλά η αντίληψη της συνηγορίας που θα προσέφεραν με τον τρόπο αυτό, σε έναν καθαρά πολιτικό πόλεμο που αντιμετωπίζει ο Χριστόδουλος από τους απανταχού εκσυγχρονιστές που ανήκουν στην ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΝ. Ένα μπλοκ ανθρώπων βαθιά αντεθνικών, με εμπάθεια προς οποιαδήποτε ταυτότητα του Ελληνικού Λαού, η οποία πιθανόν θα δυσκόλευε την επικράτηση της παγκοσμιοποιητικής λαίλαπας. Μιας δράκας εξωνημένων που έχει από την πρώτη στιγμή απεκδυθεί σε έναν μέχρις εσχάτων αγώνα εναντίον του, μιας και λόγω θέσεως, λόγου κλπ. έδειξε να εκφράζει τεράστιες λαϊκές μάζες βάζοντας φραγμούς στα ομολογημένα σχέδιά τους.

Οι εκσυγχρονιστές λοιπόν κ. Βέγα κάνουν 10 χρόνια τώρα ακριβώς αυτό που κάνατε και εσείς και γι' αυτό δίκαια ή άδικα σας πήρε η μπάλα της κριτικής μου... Κρίνουν πολιτικά τις όποιες ενέργειες του Χριστόδουλου αντιστρατεύονται την παγκοσμιοποίηση, χρησιμοποιώντας θρησκευτικά εργαλεία! Δηλαδή πόσο χριστιανικός είναι ο λόγος του, πόσο ορθόδοξη είναι η συμπεριφορά του, τί είπε ο ένας άγιος, τί γράφει το τάδε ευαγγέλιο κλπ. Αγνοώντας εντέχνως ότι σαν Χριστιανοί... θα έπρεπε πρωτίστως να συγχωρούν!!! και ύστερα έρχονται τα υπόλοιπα. Άλλωστε τί τους νοιάζουν τα εγκόσμια; Ας άφηναν τον "παραστρατημένο" Αρχιεπίσκοπο στον "κατήφορό" του! "O Θεός θα τον κρίνει"... Επιπρόσθετα αποφεύγουν να κρίνουν για παράδειγμα την άποψή του για το Μακεδονικό και την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, αλλά μένουν ευλαβικά στην μεθοδολογία! Ασχολούνται δηλαδή με το αν δικαιούται να μιλάει (οι δημοκράτες...) ή αν μπορεί να χρησιμοποιεί το "λάβαρο" της επανάστασης του '21. Μια δεν μπορούν να επιχειρηματολογήσουν για το διακύβευμα, μιλούν για το επιφαινόμενο!

Δεν γνωρίζω τα της εκκλησιαστικής διοίκησης, αλλά φαντάζομαι ότι τα όσα προβλέπουν οι δισχιλιετείς εκκλησιαστικοί κανόνες περί διαδοχής αρχιερέων, έχουν "πελεκηθεί" και δοκιμασθεί σε ανάλογες περιπτώσεις σωματικής κατάρευσης. Αντίστοιχα φαινόμενα και καταστάσεις είμαι βέβαιος ότι έχουν αντιμετωπισθεί ξανά και ξανά. Άρα δεν βλέπω γιατί χρειάζεται να υποδεικνύουμε εμείς -οι εξωθεσμικοί- τι είναι το "δέον γενέσθαι", ή μη μόνον αν εκφράζουμε διακαή πόθον! Κάτι που φυσικά είναι ΑΜΑΡΤΙΑ ...
Εκτός κι' αν εκλέξουν τον Ζουράρι όπως θα ήθελα εγώ! :-D

Όποιες και αν είναι "οι βουλές του Κυρίου" για τον Χριστόδουλο, τον σπόρο του τον έσπειρε! Όποιον μέσα από την πολιτική ίντριγκα (γιατί δεν είμαστε παιδιά ή γιαγιάδες) και να βάλουν κάποια στιγμή στη θέση του, έχουμε μείνει πολλοί αυτοί που θα φωνάζουμε -χωρίς να έχουμε ανάγκη υπακοής σε εκκλησιαστικούς κανόνες- για τα πράγματα που φώναξε ο αρχιεπίσκοπος. Και εύχομαι να τον δούμε πάλι όρθιο, να μιλάει από άμβωνος, να λέει τη λέξη "πατρίδα" και να κλαίει.

Κι' ας μας θυμώσει ο συνονόματός μου ο Γρηγόριος ο Θεολόγος...

Ειλικρινά και φιλικά

Καπογιώργης

18 σχόλια:

Greg είπε...

Πολλά από τα παρaπάνω έχουν συζητηθεί εδώ μέσα πολλές φορές. Μία από τις πρόσφατες και εποικοδομητικές νομίζω ήταν και η Υπέρβαση της Πόλωσης

vangelakas είπε...

τό όποιο σχόλιο κατά κάποιο τρόπο μπορεί νά τεθεί στίς ενστάσεις τού κου Βέγα υπάρχει εδώ:

http://vangelakas.blogspot.com/2007/06/blog-post_10.html

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ κύριε Καπογιώργη, με τη γενική τοποθέτησή σας στο θέμα του Αρχιεπισκόπου φωτίστηκε αρκούντως το τοπίο. Τον υπερασπίζεστε για τις θέσεις που παίρνει στα εθνικά θέματα, επιλέγετε όμως πλήρη ανηκοΐα και αορασία στο ήθος του ανδρός, ήθος που τον καθιστά πριν από κάθε τι άλλο αποπομπαίο ως Επίσκοπο. Εξάλλου, όπως προλαβόντως σημείωσα, και βεβαίως όχι μόνο κατά τη δική μου αίσθηση, η παρέμβασή του σε οποιοδήποτε καίριο θέμα το ευτελίζει και το γελοιοποιεί. Καλύτερα να λείπει.
Το γεγονός ότι η σωστή για την Εκκλησία λύση, η απομάκρυνση του Χριστόδουλου από την Αρχιεπισκοπή, θα χαροποιήσει -για αλλότριους λόγους- την "Αλαβανοσηφουνάκεια παρέα", δεν συνιστά αιτία για αποτροπή της. Άλλωστε, η εν λόγω παρέα (όπως και κάθε άλλη) δεν είναι διόλου βέβαιο ότι επιδιώκει εκείνο που τελικά συμφέρει την ίδια.
Από όσα σημειώνω άλλα περιέχουν κάτι αντικειμενικώς δεδομένο, που "ουκ ενδέχεται άλλως έχειν", ενώ άλλα είναι "προτάσεις ένδοξες", περιέχουν δόξα, γνώμη, πιθανότητα. Τα δεύτερα εκφέρω "ενδοιαστώς και ανθρωπίνως".
Με τιμή
Στέφανος Βέγας

i-fallos (Καπεταν Ηρεμος) είπε...

Θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους ως προς τον Χριστόδουλο και τους κοπτόμενους για τα ήθη και τα έθιμα, ο σίγουρα "χειρότερος" που θα ακολουθήσει...

Ανώνυμος είπε...

i-fallos
η προφητική σου ικανότητα εντοπίζεται στα αρχιεπισκοπικά ή μπορείς να μας δείξεις ευρύτερα το μέλλον;

i-fallos (Καπεταν Ηρεμος) είπε...

Σαχλαμαρίζοντα ανώνυμε

Η γνώση του "μέλλοντος" είναι εύκολη όταν βλέπεις με μάτι χωρίς τσίμπλα το παρόν. Αν παρατηρήσει κανείς τί υπάρχει διαθέσιμο..., μπορεί να προβλέψει με ευκολία!

Πάντως, αν θέλεις να σου δείξω... κάτι, μετα χαράς!

Ανώνυμος είπε...

Θα περιορισθώ μόνο στη σύγκριση που κάνουν μεταξύ αρχιεπισκόπου και Παπανδρέου. Δηλαδή, στο δήθεν "γάντζωμά" του στην (ή από την, όπως θέλετε) εξουσία. Τόσο ανεύθυνα και απληροφόρητα γράφουν κάποιοι; Η μομφή αυτή δεν στέκει για τον απλούστατο λόγο ότι ο αρχιεπίσκοπος, ήδη μετά την εγχείρηση και την διαπίστωση ότι πάσχει από ανίατη ασθένεια, κάλεσε τους στενότερους συνεργάτες του, δύο κληρικούς κι έναν λαϊκό και τους είπε ότι πρέπει να δρομολογηθεί η διαδικασία διαδοχής του. Το είχαν πει από το MEGA και γράφτηκε και στον "Ελεύθερο Τύπο".
Είπε δηλαδή, ότι ακόμη και αν ζήσει και για όσο ζήσει, θα χρειάζεται να είναι υπό τακτική ιατρική παρακολούθηση, δεν θα μπορεί να ασκεί τα καθήκοντα του αρχιεπισκόπου όπως εκείνος νομίζει ότι πρέπει να τα ασκεί και η ακριβής φράση που μεταδόθηκε ήταν "δεν θα ήθελα και ούτε μπορώ να είμαι αρχιεπίσκοπος από το κρεβάτι". Άρα το αρχικό άρθρο είναι ολότελα άστοχο.
Δεν θα ασχοληθώ καθόλου με τους "σχολιαστές" του. Σκουλήκια υπάρχουν παντού και πρέπει να προσέχει κανείς πού πατά για να μην λερωθεί.

Ανώνυμος είπε...

είμαι ο ανώνυμος της 12:55:00 πμ
α’ προς i-fallos. Και δεν το ‘ξερα! Για τις προϋποθέσεις μεταχριστινικής προφητείας εννοώ. Όσο για το … κάτι, που θες να μου δείξεις μετά χαράς, συνέχισε να το δείχνεις σε κείνους που ήδη το δέχονται μετά χαράς. Να υποψιαστώ και τον ενθέρμως υποστηριζόμενο;
β’ προς Homo Cretensis. Είμαι επίσης από τους σχολιαστές (πάντως όχι υπερθεματιστές) του αρχικού άρθρου. Όπως διάβαζα το σχόλιό σου, διαμόρφωνα εσωτερικά κάποιο δικό μου αντισχόλιο. Είδα όμως και τις τελευταίες σου φράσεις, που λες: "Σκουλήκια υπάρχουν παντού και πρέπει να προσέχει κανείς πού πατά για να μην λερωθεί". Σίγουρα έχεις δίκιο, οπότε δεν σε προσεγγίζω περισσότερο μη λάχει και παραπατήσω.

Μάρκος είπε...

Θα μπορούσε ο κύριος Βέγας να μας εξηγήσει πόθεν προκύπτει ότι το "ήθος του ανδρός (Χροστόδουλου) τον καθιστά πριν από κάθε τι αποπομπαίο ως Επίσκοπο";

Ανώνυμος είπε...

Ερώτηση κ. Μάρκου: Θα μπορούσε ο κύριος Βέγας να μας εξηγήσει πόθεν προκύπτει ότι το "ήθος του ανδρός (Χριστόδουλου) τον καθιστά πριν από κάθε τι αποπομπαίο ως Επίσκοπο";
Απάντηση δική μου: ΟΧΙ.
Σε κάποιον που δεν βλέπει από μόνος του ότι τα επαίσχυντα από τα έργα τού κ. Χριστόδουλου τον καθιστούν αποπομπαίο, δεν έχω να εξηγήσω τίποτε. Μόνο, όπως έγραψα ήδη ευθέως (και πάντως όχι επικριτικά) στον κ. Καπογιώργη, να επισημάνω ότι επιλέγει την ανηκοΐα και την αορασία σε ό,τι αφορά στο ήθος του ανδρός. Δεν λέω ότι πάσχει κώφωση και τύφλωση. Μιλώ για επιλογή με την οποία διαφωνώ ριζικά, την κατανοώ πάντως, όταν πρόκειται περί προσώπου άλλως αγαπητού.
Εξάλλου, όταν λέω επαίσχυντα έργα τού κ. Χριστόδουλου, εννοώ τα παγκοίνως ορατά και τα αναντιλέκτως επαληθευμένα. Ασφαλώς και δεν μιλώ για αποδοχή κάθε περιφερόμενης εις βάρος του κακοήθειας. Τα εν λόγω έργα είναι περιττό να απαριθμηθούν, ως γνωστά. Είναι και αποδεκτά ως προσήκοντα σε Αρχιεπίσκοπο;
Ωστόσο, ο κριτικός έλεγχος επαλήθευσης αυτονοήτως επιβάλλεται και για τους επαίνους.
Μου καταλογίζει φερ΄ ειπείν ο "Homo Cretensis" ολοκληρωτική αστοχία στον παραλληλισμό που έκανα μεταξύ Ανδρέα και Χριστόδουλου στο γάντζωμα στην εξουσία και διερωτάται: «Τόσο ανεύθυνα και απληροφόρητα γράφουν κάποιοι;» Και όλα αυτά μου τα φορτώνει «για τον απλούστατο λόγο» ότι ο Αρχιεπίσκοπος, λέει, κάλεσε τους στενότερους συνεργάτες του, τους δήλωσε μεταξύ άλλων ότι δεν μπορεί να είναι Αρχιεπίσκοπος από το κρεβάτι και «τους είπε ότι πρέπει να δρομολογηθεί η διαδικασία διαδοχής του». Και καταλήγει: «Άρα το αρχικό άρθρο (το δικό μου) είναι ολότελα άστοχο».
Μα είναι ποτέ δυνατόν να γίνονται δεκτές τέτοιες ειδήσεις; Ούτε η ελάχιστη κριτική σκέψη; Πρώτα απ’ όλα, είναι δυνατόν να υφίσταται διαδικασία διαδοχής εν ενεργεία Αρχιεπισκόπου; Και με την ολοκλήρωσή της και την εκλογή τού νέου, τι γίνεται ο εν ενεργεία; Όποιος κινήσει τέτοια διαδικασία, σίγουρα είναι για το ψυχιατρείο. Και ο Χριστόδουλος αποκλείεται να έδωσε παρόμοια οδηγία, αφού δεν έχει απωλέσει τας φρένας του. Ίσως είπε τίποτε ... περιδιαγραμμάτων, και οι συνεργάτες του, σε μιαν έκφανση ακρότατης αφέλειας και συγκινητικής προθυμίας να εξάρουν την ανωτερότητα του αφέντη τους, ξεφούρνισαν την μπαρούφα, χωρίς βέβαια και να προχωρήσουν στην εφαρμογή της. Θα είχε γίνει χαμός.
Αν ο Αρχιεπίσκοπος ήθελε πράγματι να δρομολογηθεί η διαδικασία διαδοχής του, δεν είχε παρά απλώς να υποβάλει παραίτηση. Τίποτε άλλο. Δεν το πράττει όμως «για τον απλούστατο λόγο» ότι, μέχρι τώρα τουλάχιστον, παραμένει γαντζωμένος στην εξουσία.
Για τον i-fallos, που προβλέπει μάλλον βασίμως χειρότερο τον διάδοχο, έχω να παρατηρήσω αφενός ότι η ελπίδα δεν απέλιπε και αφετέρου ότι σε περίπτωση επαληθεύσεώς του ο αγώνας συνεχίζεται. Και ο αγώνας για το καλό ... παύσει ουδέποτε.
Στέφανος Βέγας

Ανώνυμος είπε...

(Εδώ Μάρκος)

Δηλαδή ο Χριστόδουλος είναι αποπομπαίος ως Επίσκοπος για ...γνωστούς λόγους και αιτίες. Δεν θέλετε να εξηγήσετε τους λόγους σε κανέναν που σας ρωτά, επειδή εφόσον σας ρωτά, άρα δεν τους βλέπει, και άρα ποιος ο λόγος να τους εξηγήσετε.

Σαφές το σκεπτικό σας.

Μία ερώτηση λοιπόν. Γιατί τα γράφετε αυτά που γράφετε; (επί του συγκεκριμένου, αλλά και όποιων άλλων θεμάτων). Μόνο για να ταλαιπωρείτε τα κατακαημένα πλήκτρα του υπολογιστή σας; Άραγε μιλάτε κι όλας ή νομίζετε ότι δεν αξίζει τον κόπο;

Ανώνυμος είπε...

Καλά ρε φίλε Μάρκο, τόνοι μελάνης έχουν απλωθεί σε στρέμματα εφημερίδων και ανάλογες ώρες έχουν φαγωθεί σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ για τις ατιμίες και τις αισχρότητες (ήδη από τον τρόπο εκλογής) του Χριστόδουλου. Δεν έχεις χαμπαριάσει τίποτε; Και για να πει κάποιος ότι εξαιτίας τους πρέπει να ξεκουμπιστεί από την αρχιεπισκοπή, οφείλει να τα αναπαραγάγει όλα αυτά και να τα εξηγεί; Κι αν δεν κάνει, λες, τέτοια ηλιθιότητα, σαν να απευθύνεται σε εξωγήινους, δεν έχει λόγο να γράφει μόνο ταλαιπωρεί τα κατακαημένα τα πλήκτρα του υπολογιστή του. Δε μου λες, ζητάς εξηγήσεις και το παίζεις έτσι ανήξερος και εξ ουρανού καταβάς (δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα) υπηρετώντας κάποιες ανομολόγητες σκοπιμότητες ή μήπως και είσαι τελικά βλαμμένος; Καλά θα κάνεις να μην ταλαιπωρείς τόσο το κατακαημένο το ... τέτοιο σου. Παραίτα το λίγο, τουλάχιστον όταν είναι να γράψεις κάτι.
Χθόνιος

Ανώνυμος είπε...

@Μάρκος
Ο Βέγας έγραψε χθες νέο άρθρο στο press-gr αναφέροντας λόγους για τους οποίους ο Χριστόδουλος είναι αποπομπαίος. Και εμένα, φαντάζομαι και πολλούς άλλους, θα ενδιέφερε η γνώμη σου.
Επειδή δεν ξέρω πώς να παραπέμψω με ένα «κλικ», κάνω copy-paste στο άρθρο ολόκληρο. Αξίζει να δείτε και τα comments των αναγνωστών.

Ο Χριστόδουλος ευγνώμων δωρολήπτης...

(σχόλιο του press-gr: Ενα άρθρο - σοκ για την ηθική κατάπτωση, τα αίσχη, τις διακοπές Κροίσου στο Παρίσι, τον Κουλουσούζα, τον Θεόκλητο, τον παραλληλισμό με "Ανδρέα - Μιμή" και το χρέος της Ιεράς Συνόδου)

Του Στέφανου Βέγα

Ο Αλέξανδρος, όταν ο ύπαρχος της θαλάσσης Φιλόξενος του έγραψε ότι ζει στην Ιωνία ένας νέος που όμοιός του στην ωραιότητα και το κάλλος δεν υπάρχει δεύτερος και αν θέλει να του τον στείλει, απάντησε οργισμένος: ω κάκιστε των ανθρώπων, τι αισχρό βρίσκεις σε μένα για να θες να με κολακεύσεις με τέτοιες επονείδιστες ηδονές; Αλλά αυτός, είπαμε, ήταν Μέγας.
Ο Χριστόδουλος, όταν ο Θεσσαλιώτιδος Θεόκλητος του προσέφερε "δώρο" ένα νεαρό κίναιδο, που τον είχε περιβάλει κιόλας με το σχήμα του Αρχιμανδρίτη, τον Κουλουσούζα, τον δέχτηκε μετά λαμπάδων, δεν ορρώδησε να τον αναγορεύσει προϊστάμενο του Ιδιαιτέρου Γραφείου του και, η ακόμη προκλητικότερη ξετσιπωσιά, τον πήρε να διαμένει μαζί του στην αρχιεπισκοπική βίλα, στο Παλαιό Ψυχικό.
Το γεγονός αποκαλύφθηκε όταν, προ διετίας, εξερράγη το κέλυφος των σκανδάλων, και φάνηκαν όσα διέπραττε ο Χριστόδουλος με την ιδρυμένη κλίκα του, η οποία υπέστη τότε σοβαρό πλήγμα. Άλλα από τα μέλη της κλείστηκαν στη φυλακή, άλλα καθαιρέθηκαν, άλλα αποσχηματίστηκαν, άλλα παραιτήθηκαν. Μέγας ο διασυρμός της Εκκλησίας. Παρόλα αυτά, ούτε ο Χριστόδουλος επέδειξε την παραμικρή ευαισθησία ούτε η Σύνοδος την ηθική υπόσταση να πράξει τα δέοντα.
Όταν καταλάγιασε ο θόρυβος και κατακάθισε λίγο ο κουρνιαχτός, αναδύθηκε πάλι ο Χριστόδουλος με περισσή θρασύτητα και καταφρονητική προκλητικότητα. Στόχος η ανασυγκρότηση της κλίκας. Απλό δείγμα κάποιες κοινές εκδηλώσεις, όπως διακοπές Κροίσου στο Παρίσι με όλους τους αυτουργούς των σκανδάλων, εξαιρουμένων όσων βρίσκονταν στη φυλακή.
Και το επιστέγασμα: δεν επιβαρύνθηκε, λέει, η Εκκλησία τα εξωφρενικά έξοδα αλλά ένας φίλος του. Όσο για την ταυτότητα του φίλου και το είδος αυτής της "διαπλοκής" αθιβολή.
Ίσως ακόμη προκλητικότερη υπήρξε η προσπάθεια αποκατάστασης των μελών της κλίκας, όσα είχαν υποστεί τις προσήκουσες συνέπειες. Ας πάρομε τον δωρητή του Κουλουσούσα, ο οποίος (δωρητής) αναγκάστηκε σε παραίτηση εξαιτίας της εμπλοκής του στο παραδικαστικό κύκλωμα, της ψευδούς βεβαιώσεως περί κατοικίας του στον Πειραιά κ.λπ.
Ύστερα από αυτές τις πομπές, ο Χριστόδουλος δεν ντράπηκε να διατηρεί απερικαλύπτως τις ίδιες ένοχες σχέσεις μαζί του και να πράττει το παν για να τον καθιερώσει εκ νέου ως ... πνευματικό ηγέτη! Αντάλλαξε με αυτόν δώρα σε ναό κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας, κάτι που γίνεται με εξέχουσες μόνο προσωπικότητες. Επίσης, για να μην προσφωνείται "πρώην" Θεσσαλιώτιδος, κάτι που ανακαλούσε τα ανομήματα και την πτώση του, και μέχρι να τον βολέψει σε Μητρόπολη, τον κατέστησε τιτουλάριο Μητροπολίτη Βρεσθένης, μαγαρίζοντας έτσι τον τίτλο που είχε τιμήσει ο νυν Αμερικής κ. Δημήτριος. Βρεσθένης τώρα ο Θεόκλητος!! Και η "ιερά" Σύνοδος το χαύεται εν σιωπή.
Τον Μάρτιο που μας πέρασε, έκρινε ο Χριστόδουλος πως ήλθε ο καιρός να του προσφέρει ευγνωμόνως και το μέγα αντίδωρο, τουτέστιν μια Μητρόπολη με ποίμνιο, επιλέγοντας τη Μεσσηνία. Οι Μεσσήνιοι όμως έδειξαν πως δεν αποτελούν βλακώδες και ξέφραγο ποιμνιοστάσιο. Καθολικές και θυελλώδεις οι αντιδράσεις τους. Ο ίδιος, θρασύς και ξεδιάντροπος, τις αγνόησε και προχωρούσε αγέρωχος στην εφαρμογή του σχεδίου του. Ήλθαν όμως και άλλα κύματα, επάλληλα και συνεχώς εξογκούμενα, απειλώντας τα έσχατα. Μπροστά τους τελικά λύγισεν επτοημένος και οι Μεσσήνιοι του έτριψαν στα μούτρα τον διαβεβλημένο εκλεκτό του.
Στιν επιλογή τού Θεόκλητου είχε αντιδράσει τότε και η Ιεραρχία, αλλά αυτή -είπαμε- δεν έχει ηθική υπόσταση. Ο αφέντης την χειραγωγεί άνετα.
Παρόλην αυτή την ταπείνωση, αναίσθητος των συμβάντων ο Χριστόδουλος και αναίσχυντος, συνέχισε όχι μόνο να διατηρεί, αλλά και να προβάλλει την αισχρή και εξακολουθητικά στενή σχέση του με τον Θεόκλητο. Και κλινήρης αυτόν είχε στο προσκεφάλι του και φεύγοντας από το νοσοκομείο αυτόν είχε συνοδό στη ... φτωχική κατοικία του. Φταίει ο κόσμος τώρα όταν παραλληλίζει Ανδρέα - Μιμή με Χριστόδουλο - Θεόκλητο; Μόνο ένα χριστοδουλικό νεύμα προς Κουλουσούζα έλειψε.
Και επί τέλους, του Ανδρέα η σχέση ήταν σεξουαλικά ομαλή και ο ίδιος άλλωστε πολιτικός και όχι "Αρχιερεύς του Υψίστου" ούτε "Διδάσκαλος του Ευαγγελίου και της Ηθικής".
Σεβασμό στον ασθενή, λένε πολλοί. Σύμφωνοι! Όταν όμως ο ίδιος παρέχει με τόσην ιταμότητα ερεθίσματα "παρακλητικά της διανοίας" προς όσα ειδεχθή έπραξε και στα οποία ασυστόλως εμμένει, τότε πού να βρεθεί τόπος για σεβασμό;
Όποιος έκανε τον εαυτό του σκουλήκι, λέει ο Σοπενχάουερ, δεν δικαιούται να διαμαρτύρεται όταν οι άλλοι τον πατούν.
Να εκδιωχθεί πάραυτα από την Αρχιεπισκοπή, όσο ακόμη αδυνατεί να προκαλέσει άλλη φθορά ο ίδιος και η αναγεννώμενη ρυπαρή κλίκα του, και του ευχόμαστε να ζήσει χίλια χρόνια.
Η Σύνοδος ούτε τώρα μπορεί να επιτελέσει το χρέος της;

Greg είπε...

Αναμένοντας τον προκληθέντα Μάρκο να το δεί και να απαντήσει (αν και δεν έχει αναλάβει απ' όσο τον διαβάζω την ηθική υπεράσπιση του Αρχιεπίσκοπου) εγώ ασχολούμενος μόνο με την πολιτική διάσταση της αρχιεπισκοπικής παρουσίας θα ρωτήσω:

ΥΠΟΔΕΙΞΤΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, να τον δούμε κι' εμείς οι "τυφλοί"...

Γιατί αν δεν υπάρχει, η ηθικολογία έχει πολιτική διάσταση και δεν πείθει...

Ανώνυμος είπε...

@greg
εδώ ο αυτός ανώνυμος.
Ασχολείσαι λες μόνο με την πολιτική διάσταση της αρχιεπισκοπικής παρουσίας. Και ζητάς να σου δείξουν τον καλύτερο (διάδοχο Αρχιεπίσκοπο), σημειώνοντας ότι «αν δεν υπάρχει, η ηθικολογία έχει πολιτική διάσταση».
Βρες κάποιον που να ασχολείται μόνο με την αρχιεπισκοπική διάσταση της πρωθυπουργικής παρουσίας. Να σου ζητήσει κι αυτός να του δείξεις τον καλύτερο διάδοχο πρωθυπουργό, ισχυριζόμενος ότι αν δεν υπάρχει, η πολιτικολογία έχει εκκλησιαστικό χαρακτήρα.
Με τέτοια συγγένεια τρόπου σκέψης θα μπορέσεις να διαλεχθείς συνεννοούμενος. Με μας τους λοιπούς το βλέπω κομμάτι δύσκολο.

Greg είπε...

@ ανώνυμος

Το δημοσίευμά μου και το σχόλιο καλύπτουν την αντίληψή μου είτε την κατανοείτε είτε όχι!

Το κακό είναι ότι εγώ κατανοώ τα ελατήρια της συνολικής και διακοματικής "χριστιανικής" ηθικολογίας για τον Χριστόδουλο...

ΥΓ.Όταν λέμε τον καλύτερο εννούμε σαν αρχιεπίσκοπο όχι σαν πρωθυπουργό! Πέφτετε θύμα της προβολής των μύχιων φόβων σας αγαπητέ! Όσο για καλύτερο διάδοχο πρωθυπουργό να σας δείξω εκατό! Αμφιβάλετε;

Μάρκος είπε...

"Αυτέ ανώνυμε", βρες ένα όνομα ρε παιδί, έστω ψευδώνυμο να μιλάμε σαν άνθρωποι.

Θα μου επιτρέψεις να ζητήσω συγγνώμη επειδή ζήτησα την οπτική γωνία του Βέγα στην κριτική του κατά Χριστόδουλου; Ευχαριστώ, αν το κάνεις.

Επειδή πράγματι έχουν γραφτεί στρέμματα και τόνοι (λάσπης κυρίως) κατά Χριστόδουλου, και επειδή κάθε οπτική χρήζει διαφορετικής απάντησης, γι' αυτό ρώτησα και γι' αυτό αξίζει κανείς να ρωτά. Διότι η καλοπροαίρετη κριτική έχει σχεδόν πάντα μέρος της αλήθειας και αξίζει ΠΑΝΤΑ (χωρίς "σχεδόν") να ασχολούμαστε μαζί της.

Όταν όμως η απάντηση στο ερώτημά μου είναι γενικώς και αορίστως τα εκατομύρια των λέξεων που έχουν γραφτεί κατά καιρούς, η αντίδρασή μου δεν μπορεί παρά να είναι η περυσινή μου τοποθέτηση . Διαβάστε το κείμενο!

Το κείμενο του Βέγα πιο πάνω, δεν ήταν αρκετό για να καταλάβω την αφετηρία του. Μας τα μπερδεύει σε μερικά σημεία και μάλλον εμπάθεια επιδεικνύει κατά του προσώπου, παρά ουσία. Οι εντυπώσεις τον ενδιαφέρουν σε ήδη προσανατολισμένο κοινό. Είναι εμφανές.

Με ανθρώπους που ασκούν καλοπροαίρετη κριτική στον Χριστόδουλο, έχω συζητήσει πολλά ωραία πράγματα, και έχω κι άλλα να πω. Ουδείς τέλειος και ουδείς αναμάρτητος. Αλλά μέσα στον ωκεανό συκοφαντίας και μέσα στα πλήθη υποκριτών και εντεταλμένων (συνειδητά ή ανεπίγνωστα) συκοφαντών, μόνο να υπερασπιστώ το πρόσωπο θα μπορούσα. Γι' αυτό θέλω να ξεκαθαρίσω την οπτική του καθενός. Τα περί Ανδρέα-Μιμής, τα περί Κροίσσου και μερικά ακόμη εντάσσονται 100% σε ένα πνεύμα στρατευμένης επίθεσης, έχω τη γνώμη. Δε συμφωνείς; Χάνεται λοιπόν το "όποιο δίκιο" ίσως υπάρχει.

Αυτά προς το παρόν. Επιφυλάσσομαι για περισσότερα στο μέλλον.

Εγώ ξέρεις αν δεν πιω το ουζάκι μου δεν έχω έμπνευση και σήμερα είμαι στεγνός...

Θα τα ξαναπούμε.

Και κάτι για το φιλαράκι τον Γκρεγκ. Όπου ακούς πολλά ηθικολογικά κεράσια, κράτα μικρό καλάθι. Όταν η Ορθοδοξία είναι η μόνη ζωντανή παράδοση που βγάζει Αγίους, και όταν μεγάλο μέρος τους είναι πρώην αποβράσματα, τότε οι Προτεσταντισμοί (με τη μορφή ηθικολογιών, μεζούρας και συνταγολογίου αμαρτιών) είναι στο κενό.

Ανώνυμος είπε...

Εδώ ο «αυτός» ανώνυμος και ήδη ψευδώνυμος Άππιος.
@Μάρκος
Αγαπητέ Μάρκο, τω σω ρήματι πειθόμενος -αληθολογών μεν πάντα- ψευδωνυμήθηκα όμως σε Άππιο. Σε ευχαριστώ που ανταποκρίθηκες στο αίτημά μου και σχολίασες το άρθρο που σου πρότεινα. Φαίνεται όμως πως έδωσα άδηλον σήμα. Τη γνώμη σου για τον Χριστόδουλο ήθελα, όχι για τον Βέγα.
@greg
Αγαπητέ greg, λυπάμαι που η παρέμβασή σου κατέληξε σε μεταξύ μας λογοπαικτική αλληλομαχία, στην οποία ασφαλώς και δεν θα εμμείνω. Και λυπάμαι γιατί έχω την αίσθηση τουλάχιστον ότι συμφωνώ μαζί σου στα ουσιώδη.
Το «κακό» με σένα δεν είναι αυτό που γράφεις, ότι δηλαδή εσύ κατανοείς τα ελατήρια της συνολικής και διακομματικής "χριστιανικής" ηθικολογίας για τον Χριστόδουλο... Το κακό είναι πως κάποιες καίριες κριτικές τις αποδίδεις λαθεμένα σε τέτοιας λογής ελατήρια. Άλλο ότι η ορθότητα της κριτικής ελέγχεται ανεξαρτήτως των προϋποθέσεων (ελατηρίων ή άλλων παραγόντων) που οδήγησαν στη διατύπωσή της. Αυτά σε παρακαλώ φιλικά πρόσεξέ τα και, κατά περίπτωση, τα ξαναλέμε. Δεν κάνω αντεπίθεση.
Χαιρετώ σας αμφοτέρους
Άππιος