15.6.07

Η πρωτιά στα θέματα και η εσχατιά της εκπαίδευσης.

O πρόεδρος των φροντιστηριούχων - που κατηγορείται για ηθική αυτουργία σε παράνομη διακίνηση θεμάτων των εισαγωγικών εξετάσεων - είναι φίλος απ' τα παλιά! Ένας καλός άνθρωπος και απ' όσα γνωρίζω ακέραιος. Είχαμε μάλιστα συνεργασθεί για κάποια χρόνια, την εποχή που οι σημερινοί υποψήφιοι γεννιόντουσαν.

Θυμάμαι τον τρόπο που δουλεύαμε - μέσα της δεκαετίας του '80 - και τις σταδιακές αλλαγές που παρατηρούσαμε στο χώρο των φροντιστηρίων. Η μέχρι τότε φροντιστηριακή νοοτροπία είχε αρχίσει να μεταβάλλεται με ένα μάλλον αηδή τρόπο κατά τα γούστα μας. Είχε περάσει η εποχή των εξαιρετικά δύσκολων θεμάτων. Η εποχή του συμμετέχω σε εξετάσεις στα Μαθηματικά ή Φυσική και όχι στις τάδε παραγράφους από το δείνα βιβλίο. Ο διαχωρισμός των θεμάτων σε εντός και εκτός ύλης άρχισε να γίνεται καθεστώς...! Είχε παρέλθει η εποχή των εξπέρ καθηγητών και μαθητών, που κόμπαζαν για την ικανότητά τους σε κάποιο εκπαιδευτικό αντικείμενο. Περνάγαμε σιγά - σιγά στην μέθοδο της παπαγαλίας και στη θεοποίηση της "ανακλαστικής" αντιμετώπισης των προβλημάτων. Ακούω αυτή τη λέξη στην εκφώνηση και προχωράω μ' αυτή τη μέθοδο. Να σημειωθεί ότι τα εξεταστικά συστήματα αλλάζανε - όπως μας λέγανε - για να "χτυπήσουν" την παπαγαλία... Σαν αποτέλεσμα, απεβίωσαν τα μεγάλα φροντιστήρια και περάσαμε στο μικρά συνοικιακά αντίστοιχα, που έδειχναν από την αρχή ότι θα έπαιζαν τον ρόλο της νταντάς και της απενοχοποίησης των γιάπηδων γονιών. Οι οποίοι δεν άντεχαν ούτε το βάρος του ελέγχου των παιδιών τους, αλλά ούτε και το κοινωνικό "βάρος" της αποτυχίας.

Θυμάμαι ακόμη να σαρκάζουμε το μέλλον μας, λοιδωρούντες κάποιον συνάδελφο που η εκπαιδευτική και επιστημονική του ικανότητα εξαντλείτο στο να επικοινωνεί με τις ανόητες μαμάδες τηλεφωνικά και να ρωτάει άν "ήπιε το χυμό του Γιαννάκης" ή αν "πέρασε το βηχαλάκι της Μαιρούλας"!!! Νοιώθαμε ότι εκεί βαδίζαμε όλοι μας. Θα καταντούσαμε όπως οι μεγαλοδημοσιογράφοι που δεν τους απασχολεί η είδηση, αλλά η πρωτιά της ανακοίνωσης! Και να που η ώρα ήρθε...

Την πρωτιά κυνήγησε ο φίλος μου. Τα 10 χρόνια που έζησα σαν φροντιστής δεν μου αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία! Όχι ποιά είναι τα θέματα, ποιός είναι ο στόχος τους, τί μπορούν να πετύχουν οι εξεταστές μ' αυτά, τί είδους επιλογή γίνεται, ποιός τύπος μαθητή ευνοείται ή το αντίστροφο. Αδιαφορούμε πλέον για την ταξικότητα της εκπαίδευσης! Ποιός φροντιστής τα έλυσε και τα παρουσίασε πρώτος έγινε το ζητούμενο! Ώστε να μπορεί κατόπιν κομπάζοντας, να μεταφέρει στις καφετέριες και στα καταστήματα της γειτονιάς του την περισσεύουσα ημιμάθειά του. Είμαστε οι πρώτοι και έχουμε "κονέ"! Γιατί στο "κονέ" παίζεται η φήμη σου. Μην ξεχνάμε και το εθνικό σπόρ της λαμογιάς!

Είναι κοινή η άποψη ότι τα παιδιά δεν φοιτούν στο σχολείο για να μορφωθούν. Πηγαίνουν (και συμφωνούν και οι γονείς τους) γιατί είναι υποχρεωτικό... Δεν φοιτούν παράλληλα σε κάποιο φροντιστήριο για να μάθουν κάτι παραπάνω από το σχολείο. Πληρώνουν και περιμένουν από τον φροντιστή, που θα πρέπει να πλέει σε πελάγη ευγνωμοσύνης, να τους μάθει θέλουν δεν θέλουν το minimum για την πολυπόθητη "εισαγωγή". Αυτοί απλά πληρώνουν... Δεν φοιτούν στο πανεπιστήμιο για να μάθουν και να θεραπεύσουν αργότερα την επιστήμη που διάλεξαν. Πηγαίνουν απλά να πάρουν ένα πτυχίο... Και όλα αυτά με τις αλληλοδιάδοχες ηγεσίες του Υπουργείου παιδείας, να αλλάζουν το εξεταστικό κάθε 3-4 χρόνια! Γιατί η εκπαίδευση κατά τους σοφούς μας είναι μόνον οι εξετάσεις... Όταν δεν είναι η αποδόμηση της όποιας συνείδησης...

Θα το ξαναλλάξουν το εξεταστικό! Και θα κομπάσουν για τη φοβερή τους μεταρρύθμιση. Ήδη συζητείται η ουσιαστική επιστροφή στο σύστημα της δεκαετίας του '70! Εξασφαλίζοντας παράλληλα την δυνατότητα να περάσουμε μετά σ' αυτό της δεκαετίας του '80 κοκ. Έτοιμη μεταρρύθμιση για καμμιά δεκαριά υπουργούς στη γραμμή... Παιδεία όμως δεν θα φτιάξουν για ακόμη μια φορά. Πού το ξέρω; Δείτε ποιά είναι η άποψη των πιτσιρικάδων για την μόρφωση... Αφού κατάφεραν οι ταγοί μας να την ευτελίσουν με τα πρώτα 11 χρόνια της εκπαίδευσης, είναι αδύνατον με εξεταστικές μεταρρυθμίσεις να την επιβάλλουν στην Γ' Λυκείου. Και γελοίο μόνο που το σκέφτονται!

30 σχόλια:

Cacofonix είπε...

Συγνώμη ρε συ Γκρεγκ αλλά δε σε καταλαβαίνω. Εδώ δεν μπορούν να γράψουν ΣΩΣΤΑ ένα βιβλίο ιστορίας ΣΤ δημοτικού, μ' αυτά τα δύσκολα τι περιμένεις να κανουν; Ας μην είμαστε αιθεροβάμονες. Το πιο μακριά που μπορούν να δούν είναι μέχρι το σαββατοκύριακο, κι αυτό αν είναι παρασκευή.

Εγώ έχω να προτείνω μια ριζοσπαστική λύση: να καταργηθούν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν μια πιθανότητα να μάθουν κάτι.

Η προσωπική μου επιλογή για το παιδί μου είναι να το στείλω στη Μεγάλη Βρετανία, αν είναι αρκετά καλός, για ένα και μοναδικό λόγο. Για να γλυτώσει από το μαγγανοπήγαδο του φροντιστηρίου. Νομίζω με καταλαβαίνεις.

Συγγνώμη Γκρεγκ, ξέρω ότι είναι ενάντια στα συφέροντά σου, αλλά λεφτά για πέταμα δεν έχω. Ελπίζω μόνο να είναι αρκετά καλός για να ανταπεξέρθει στις απαιτήσεις του Εγγλέζικου συστήματος.

Greg είπε...

@ Cacofonix

Δεν τίθεται θέμα συμφερόντων! Όχι φυσικά επειδή δεν ασχολούμαι με τα φροντιστήρια χρόνια και ζαμάνια πιά, αλλά γιατί ένα σύστημα χωρίς φροντιστήρια θα απαιτούσε δασκάλους για σχολεία και πολλά άλλα! Θα ήταν και για τους συναδέλφους καλύτερο! Άλλωστε αν κοιτάγαμε μόνο το ατομικό συμφέρον μας, θα πουλάγαμε ναρκωτικά και διακινούσαμε γυναίκες!!! :-D

Για την Αγγλία διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις, μια και ένα μεγάλο ποσοστό των εκεί παν/μίων έχουν μετατραπεί σε μαγαζάκια εμπορίου. Η διαφορά είναι ότι δεν είναι όλα έτσι...

Ανώνυμος είπε...

@ cacofonix

Τα ιδρύματα της Μ. Βρετανίας έχουν μεγάλες αποκλίσεις όσον αφορά στην ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν. Από τότε που η Θάτσερ τους έκοψε ή περιόρισε τις δημόσιες επιδοτήσεις βγήκαν σ' ένα τρελλό κυνήγι αλλοδαπών σπουδαστών για να καλύψουν τους προϋπολογισμούς τους.
Σήμερα, ολοένα και πιο πολλοί διαπιστώνουν ότι η Βρετανία έχει μετεξελιχθεί σε κάποιου τύπου "Ρουμανία" της δεκαετίας του '80, πιο κυριλέ βέβαια, όπου το πτυχίο δεν το παίρνεις βέβαια με ένα μπιτόνι λάδι αλλά με τα χοντρά δίδακτρα που σκας. Γι αυτό και αποτελεί σπάνια περίπτωση ελληνόπουλου που να έχει αποτύχει!!
Το παραπάνω δεν αφορά τα ιδρύματα που έχουν κρατήσει υψηλά στάνταρ. Η πλειοψηφία των ιδρυμάτων, όμως, κινείται στη λογική που μόλις περιέγραψα. Μοίρασμα πτυχίων σε Τούρκος, Έλληνες, Πορτογάλους, κλπ έναντι αδράς αμοιβής και πάντα τηρώντας τους βρετανικούς τύπους.

Ανώνυμος είπε...

Να πανε Αυστρια, Γερμανια, Ελβετια, τα παιδια να μαθουν καλα την Γερμανικη η την Γαλλικη και να φοιτησει σε ανωτερο εκπαιδευτικο συστημα απο της Ελλαδος ΔΩΡΕΑΝ. Θεωρω τον εαυτο μου χαμενο που σπουδασα σε ελληνικο πανεπιστημιο.

vetdino είπε...

κατά διαόλου πάει η εκπαίδευση σ'αυτή τη χώρα... κι από εκεί ξεκινάν όλα... όταν ο δάσκαλος έγινε κατά λάθος δάσκαλος γιατί όταν έδωσε πανελλήνιες ήθελε να γίνει δικηγόρος ή μηχανικός και μπήκε σε μία σχολή που δεν αγάπησε ποτέ, κάνει ένα επάγγελμα μόνο για να βγάλει τα προς το ζην και μάλιστα ρίχνει περισσότερο βάρος στη δεύτερη δουλειά του (το φροντιστήριο).

για τα πανεπιστήμια στη μεγάλη βρετανία θα συμφωνήσω με τον εξαποδώ, με εξαίρεση τα πολύ "δυνατά" τους πανεπιστήμια τα άλλα έχουν βιομηχανοποιηθεί τελείως... βεβαια αν συνεχίσουμε με τους ίδιους καταστρεπτικούς ρυθμούς στην Ελλάδα χίλιες φορές να το στείλεις το παιδί στο South-Eastern Stanfordshire College (πως λέμε ΤΕΙ άνω ραχούλας) παρά σε ελληνικό πανεπιστήμιο!!

Εδώ και κάποιες δεκαετίες την παιδεία στην Ελλάδα την έχουν αλώσει οι αριστερούληδες στυλ Ρεπούση, Μεταξόπουλου κτλ ειδικά με τον καταστρεπτικό νομο πλαίσιο του 1982 που έβαλε την πολιτική διαπλοκή μέσα στο πανεπιστήμιο (τα ξέρετε ας μην τα ξαναλέω) η ανώτατη εκπαίδευση πάει από το κακό στο χειρότερο. βάλε και την υποχρηματοδότηση και έδεσε το γλυκό...

βέβαια υπάρχουν και εξαιρέσεις, κάποια τμήματα ή εργαστήρια ή κλινικές που πράγματι δουλευουν θαυμάσια και διαφημίζουν τη χώρα διεθνώς, αλλά οι επιτυχίες αυτές είναι αποτέλεσμα της ατομικής προσπάθειας κάποιων καθηγητών (που οι συνάδελφοι τους συνήθως τους μισουν και τους ζηλεύουν)... χέσα μέσα!!

Cacofonix είπε...

@εξαποδώ
Γιατί κάτι μου λέει ότι δε διάβασες τι έγραψα. Όσο για την ποιότητα των Βρετανικών πανεπιστημίων, άσε με να ξέρω κάτι παραπάνω.

Σαφέστατα η κατάσταση για τα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας δεν είναι ακριβώς όπως την περιγράφεις. (Βέβαια το θέμα μας δεν είναι αυτό.)

Πιθανά αναφέρεσαι στα παλιά polytechnic, που θα τα σύγκρινα με τα δικά μας ΤΕΙ.

Εγώ μιλάω για τα πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας που βρίσκονται στις 60 με 70 πρώτες θέσεις της αντίστοιχης λίστας των Times. Και που δε συγκρίνονται σε καμμία περίπτωση με τα εδώ "ιδρύματα".

Τέλος πάντων δεν έχει νόημα ναα υποστηρίξω κάτι για το οποίο έχω προσωπική άποψη. Ίσως αξίζει ένα καινούριο θέμα.

Για όσους ενδιαφέρονται για τα πανεπιστήμια γενικά:
http://ed.sjtu.edu.cn/ranking2006.htm

vetdino είπε...

τα καλά βρετανικά πανεπιστήμια είναι γ***** και δέρνουν!! αλλά εκεί δεν έχει φοιτητικο-συνδικαλισμο (ακα φοιτητικό κίνημα) δεν έχει άσυλο με την ελληνική έννοια του όρου, δεν έχει αλλαξοκωλιές καθηγητών-φοιτητών για ανταλλαγέ ψήφων πτυχίων κτλ, δεν έχει αναρχικούς να τα σπάνε όποτε γουστάρουν και τα ΜΜΕ να μας λένε για τα "καημένα τα παιδιά"...

εδώ στην ελλάδα ξεσηκώθηκαν οι αγωνιστές επειδή λέει ιδιωτικές εταιρείες χρημαδοτούν έρευνα σε κάποια πανεπιστημικα τμήματα... ΕΓΚΛΗΜΑ!! άντε τα μαλακισμένα!!

ange-ta είπε...

Τα σχολεία στην Ελλάδα είναι και ταξικά και τοξικά, ενώ εκτός Ελλάδας είναι ΑΠΛΩΣ ταξικά.
Αυτό που με συγχίζει, εμένα που τελείωσα στην αλλοδαπή, είναι η ελληνική τσαπατσουλιά και αμορφωσιά των καθηγητάδων, αλλά ρε σεις παιδιά, περιμένει κανείς κάτι άλλο;;
Υπάρχει σήμερα διανόηση στη χώρα μας;
Ολα στην πατρίδα μας είναι χύμα!
Χύμα και χυδαία και αυτό είναι το μεγάλο κρίμα.
Ομως θα σας εξομολογηθώ, ότι την ποιότητα του καθηγητή Μαλιγκούδη, δεν θα την βρείτε στην Γερμανία, που γνωρίζω περισότερο από καλά!
Να τον διαβάζετε, είναι μυαλό ξεκάθαρο!

ange-ta είπε...

Τις λίστες κατάταξης των Πανεπιστημίων ανά τον κόσμο τις ξέρω.
Το Χαρβαρντ και το εμπίριαλ κόλετζ, πρώτα παντού!
Το Πολυτεχνείο του Μονάχου, δεύτερο ή τρίτο;;
Τυχαίνει να ξέρω καλά τα δύο τελευταία. (Στο τρίτο σπούδασα) Σιγά τα ωά!!!
Οσο για το Χάρβαρντ, ασε αυτό είναι το ίδρυμα των διεθνών πρακτόρων!!!

Μάγκες, αφήστε το μυαλό σας ελεύθερο.

Κάντε τις κριτικές σας χωρίς ευρωλιγουριές!

Θα ήταν παράλογο, στην Ελλάδα να είναι τα πράγματα πάτος και αλλού τέλεια.

Στην φίλη και σύμμαχο Αμερική η μεσαία εκπαίδευση που δεν χρειάζεται προπαγάνδα είναι ΠΑΤΟΣ, πιο ΠΑΤΟΣ απο την ελληνική.

Λοιπόν καταλαβαίνετε περί τίνος πρόκειται.

Ανώνυμος είπε...

"Εγώ έχω να προτείνω μια ριζοσπαστική λύση: να καταργηθούν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια, έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν μια πιθανότητα να μάθουν κάτι.

Η προσωπική μου επιλογή για το παιδί μου είναι να το στείλω στη Μεγάλη Βρετανία, αν είναι αρκετά καλός, για ένα και μοναδικό λόγο. Για να γλυτώσει από το μαγγανοπήγαδο του φροντιστηρίου. Νομίζω με καταλαβαίνεις."


Νομίζω, αυτό θα ήταν η τελευταία πράξη του δράματος της εξάρτησης της χώρας- της μεταβολής μας στην πιο μίζερη επαρχία της Ευρώπης, η οποία δεν θα είναι ικανή ούτε σχολεία να διατηρήσει.

Η ιστορία με την Ευρώπη και τους "μετανάστες" σπουδαστές μας, αποτελεί τυπική περίπτωση αποικιακής απομύζησης εγκεφάλων.

Όσο για την ποιότητα των εκπαιδευτικών θεσμών της Εσπερίας, τώρα τελευταία έχουν βγει δύο πολύ καλά βιβλία, το Η εκπαίδευση της αμάθειας (Μισέα, Βιβλιόραμα) και το Τα χαμένα παιδιά μας (Πολονύ, Πόλις) που αποτυπώνουν με τον πιο γλαφυρό τρόπο το πως το Δυτικό Σχολείο έχει καταλήξει να παράγει ακριβώς το αντίθετο απ' ό,τι διακηρύττει: Χρήσιμους, και σε μεγάλο ποσοστό άχρηστους ηλίθιους.

Ανώνυμος είπε...

Συμπληρώνω, και συγνώμη για το τρολλάρισμα.

@vetdino
"εδώ στην ελλάδα ξεσηκώθηκαν οι αγωνιστές επειδή λέει ιδιωτικές εταιρείες χρημαδοτούν έρευνα σε κάποια πανεπιστημικα τμήματα... ΕΓΚΛΗΜΑ!! άντε τα μαλακισμένα!!"

Στην Ελλάδα, η χρηματοδότηση της έρευνας είναι μεικτή, δηλαδή οι ιδιώτες πληρώνουν ένα ορισμένο ποσοστό. Τα άλλα επιβαρύνουν το κράτος- δηλ. τον φορολογούμενο πολίτη.

Οι δε κατευθύνσεις της έρευνας που πραγματοποιείται εδώ με τα κοινοτικά και τα εταιρικά λεφτά δεν αφορούν ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας, ούτε ανάγκες της Ελληνικής οικονομίας. Πρόκειται για έρευνα που εξαγοράζεται εδώ και μετά "πετάει" στο εξωτερικό.

ΠΡόκειται για την άλλη όψη του νομίσματος της αποικιακής απομύζησης των εγκεφάλων που έθιξα στο προηγούμενο σχόλιο.

Όσο για το φοιτητικό κίνημα στο οποίο αναφέρεσαι ακροθιγώς, μία πτυχή η οποία σου διαφεύγει είναι ότι πολλοί από τους υπέρμαχους της αναθεώρησης (βλέπε ΕΛΙΑΜΕΠ, αλλά και την ίδια την Υπουργό) την προωθούσαν ώστε να μπορέσουν αύριο να ανοίξουν δικά τους πανεπιστήμια τα οποία θα είναι γνήσιοι φορείς της αυτοκρατορικής ιδεολογίας που όλοι γνωρίσαμε με το βιβλίο ιστορίας της Στ'. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Σόρος τώρα τελευταία δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα εδρεύουν στις χώρες της Νοτιο-ανατολικής ευρώπης....

Cacofonix είπε...

@skatzoxoiros
Προς το παρόν, το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ρεπούση είναι προϊόν του συστήματος του άρθρου 16, δηλαδή του μονοπώλιου γνώσης, από τους γνωστούς που απομυζάν τα χρήματα του κράτους.

Θα πρέπει επίσης να γνωρίζεις ότι ο αντιπρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ και πρόεδρος της εθνικής επιτροπής για την παιδεία, έχει ταχθεί αναφανδόν κατά της αλλαγής του άρθρου 16. Και μάλιστα χρησιμοποιεί επιχειρήματα παρόμοια με τα δικά σου.

Όσο για τις αποικιοκρατίες και λοιπά γνωστά επιχειρήματα, εγώ ένα έχω να πω:
Αφήστε τον κόσμο να διαλέξει αυτό που νομίζει ο ίδιος ότι είναι πιο καλό για εκείνον.

Φυσικά το πιο επικίνδυνο είναι αυτό το μάντρωμα και ειδικά ότι όλα στην Αμερική είναι χάλια. Δεν αντικρούω δεν μπαίνω καν στον κόπο γιατί δεν αξίζει.

Εγώ ξέρω ότι στα Βρεττανικά πανεπιστήμια, μου πιστοποιήσαν τον Ελληνισμό μου και μου δώσαν να καταλάβω το απλό:

Η παγκοσμιοποίηση δεν πρέπει και δεν έχει σκοπό να καταργήσει τις διαφορές μεταξύ των εθνών.

Τέλος πάντων πάλι εκτός θέματος είμαστε. Ο Γκρεγκ έγραψε για την κατάντια της α-παιδείας και για τα φροντιστήρια. Εγώ, μόλις πριν 2 χρόνια, έμαθα ότι και στο πανεπιστήμιο υπάρχουν φροντιστήρια για να περάσεις τις υποτυπώδεις - τελικά - εξετάσεις.

Κι εγώ δεν έχω σκοπό να υποβάλλω το παιδί μου σε τέτοια ταλαιπωρία, και να υποβληθώ κι εγώ σε τόσα έξοδα. Τα άλλα όλα είναι λόγια να είχαμε να λέγαμε...

Ανώνυμος είπε...

Σκατζοχοιρε

τι παει να πει αυτοκρατορικες παιδειες, παιδεια χρησιμων ηλιθιων δυτικου τυπου κλπ.
Απλα τα πραγματα. Οι κουτοφραγκοι της Φιλανδιας σκιζουν στα μαθηματικα, οι Ελβετοι ανταγωνιζονται στα ισια την Αμερικη, Ιαπωνες, Γερμανοι κλπ σκιζουν στην μηχανικη. Τι σημαινει παιδεια για την κοινωνια, αυτα μου θυμιζουν κατο σοσιαλιστκες παιδειες και σοσιαλιστικους ρεαλισμους. Αφηστε τον κοσμο ελευθερο να διαλεξει η αλλιως να σπασει το φαυλο μονοπωλιο της ανωτατης παιδειας στην ελλαδα

Ανώνυμος είπε...

"Η παγκοσμιοποίηση δεν πρέπει και δεν έχει σκοπό να καταργήσει τις διαφορές μεταξύ των εθνών."

Σωστά. Αρκεί να πίνουν όλοι κόκα-κόλα, να δουλεύουν και να καταναλώνουν σαν ζώα και κυρίως να μην αμφισβητούν τις αυτοκρατορικές επιλογές.


"Αφηστε τον κοσμο ελευθερο να διαλεξει η αλλιως να σπασει το φαυλο μονοπωλιο της ανωτατης παιδειας στην ελλαδα"

Ελπίζω η ελευθερία να αφορά και μένα που θέλω να σπάσω τα κεφάλια κάποιων επιχειρηματιών όπως ο Κόκκαλης ή ο Λαμπράκης, οι οποίοι θέλουν να φτιάξουν ιδιωτικά Πανεπιστήμια με τα λεφτά που έβγαλαν απομυζώντας το Δημόσιο, δηλαδή όλους μας. Επίσης, η ελευθερία αφορά και το παιδί από το μηχανουργείο ή το κομμωτήριο που δουλεύει μαλέτσικο από τα 14 όταν "άσκησε την ελευθερία επιλογής" να παρατήσει το σχολείο για να δουλέψει ή το άλλο παιδί με τον πατέρα/μητέρα με τα 1000 ευρώ μισθό που θέλει να σπουδάσει και θα ελπίζει στην "υποτροφία" του ιδιώτη ή του κράτους.

Στη Γερμανία αλήθεια ή τη Φιλανδία και τη Γαλλία, τα ιδρύματα είναι ιδιωτικά;

Ανώνυμος είπε...

Οι απόψεις του ΕΛΙΑΜΕΠ, ως συλλογικού οργάνου, εκτίθενται
εδώ
Ο καθένας διαβάζει αυτά που λένε, και βγάζει τα συμπεράσματά του.

Μίας και που το 'φερε η κουβέντα, ο διαβόητος κ. Βερέμης, ο οποιός συνέδεσε εαυτόν με το εγχείρημα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, μέλος του ΔΣ του ΕΛΙΑΜΕΠ είναι.

Λες το εξής: "Η παγκοσμιοποίηση δεν πρέπει και δεν έχει σκοπό να καταργήσει
τις διαφορές μεταξύ των εθνών."
Απάντησέ μου τότε γιατί εμπλέκεται στην αποδόμηση της εθνικής μας ιστορίας το
CDRSEE οντας χρηματοδοτούμενο από τους Αμερικάνους, τον Σόρος και την Κόκα-Κόλα 3Ε;

Λες επίσης: "Όσο για τις αποικιοκρατίες και λοιπά γνωστά επιχειρήματα, εγώ ένα έχω να πω:
Αφήστε τον κόσμο να διαλέξει αυτό που νομίζει ο ίδιος ότι είναι πιο καλό για εκείνον."
Και σου απαντώ: Δεν μου λες, νομίζεις ότι όλοι σ' αυτόν τον πλανήτη διαλέγουν βάσει των ίδιων επιλογών; Μήπως σε αυτήν την φάρμα κάποια ζώα είναι πιο ίσα από τα υπόλοιπα. Μα η έννοια της αποικιοκρατίας αυτό θέλει να καταδείξει ότι για κάποιον λόγο- ποιόν άραγε;- σ' αυτόν τον πλανήτη υπάρχουν κυρίαρχα και κυριαρχούμενα έθνη.
Τι σημαίνει "αφήστε τον κόσμο να διαλέξει"; Ποιόν κόσμο; Μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα στο Χάρβαρντ και το ΤΕΙ Κομμωτικής;
Η παγκοσμιοποίηση, λες, ότι δεν πρέπει να εξαφανίζει τις εθνικές διαφορές- κι ότι σε τελευταία ανάλυση δεν το κάνει.

@Martingale
ΠΑιδεία χρήσιμου- και μάλλον άχρηστου- ηλιθίου σημαίνει ότι σύμφωνα με στατιστικά ένα 40% των αποφοίτων του Δημοτικού στην Ευρώπη δεν ξέρει να διαβάζει. Και ότι το υπόλοιπο 60% κατέχει ένα λεξιλόγιο 600-800 λέξεων, όμοιο μ' αυτό που αναπαράγεται κάθε μέρα στις τηλεοράσεις.
Αυτοκρατορική ιδεολογία σημαίνει: Ο πολυπολιτισμός ως δουλοκτητική ιδεολογία, η αποδόμηση των εθνικών ιστοριών ως πολιτικά ορθή ιστορία, ο νεοφιλελευθερισμός ως μονόδρομος οικονομικής πολιτικής, ο "πόλεμος των πολιτισμών" ως αναπόφευκτη εκστρατεία της Δύσης υπέρ της "Δημοκρατίας" και των "Ατομικών Δικαιωμάτων" έναντι όλων των υπολοίπων: διαλέχτε και πάρετε, είτε είστε μαζί μας-είτε εναντίον μας. Τόσο απλά.
Τα "μου θυμίζουνε Ρωσίες και Σοσιαλισμού" πες τα άλλου. Εδώ δεν πιάνουν. Σημασία δεν έχει τι σου θυμίζουν, σημασία έχουν οι ανάγκες της Ελλάδας σήμερα. Η Ελλάδα έχει ανάγκη από γενική & εξειδικευμένη έρευνα στην κατεύθυνση της ανασυγκρότησης του παραγωγικού της ιστού, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το, δομικό πλέον, πρόβλημα της ανεργίας. Είτε κάποιος θα την τολμήσει- είτε όχι. Και το ζήτημα είναι ότι η αγορά σήμερα, και οι χρηματοδοτήσεις για την έρευνα κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση. ΣΤην κατεύθυνση μιας παρασιτικής χώρας, που εισάγει τα πάντα, δεν παράγει τίποτε, και λειτουργεί με βάσει κριτήρια άλλων. Επ' αυτού θα ήθελα να συζητήσουμε.
@Και στους δύο.
Εγώ ξέρω ότι συμβαίνει το εξής στην παιδεία αυτής της χώρας: Ότι από την μία, υπάρχουν οι δυνάμεις της συντήρησης που λέν: Δεν πειράζει, καλό είναι έτσι το μαγαζί μπάχαλο, τρώμε κι αράζουμε κιόλας, ας μείνει όπως έχει. Και από την άλλη είναι εκείνοι που λένε: Ε, αφού το μαγαζί είναι μπάχαλο, απαξιωμένο ντιπ, ας το ξεπουλήσουμε όσο-όσο να τελειώνουμε. Και οι δύο συμβάλουν στην καταρράκωση της Δημόσιας Παιδείας. Εσείς, απ' ότι φαίνεται, είστε με τους δεύτερους, επηρεασμένοι από την μυθολογία της "αποδοτικότητας" και της "αξιοκρατίας" στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς.

Ανώνυμος είπε...

Για συγκρουση πολιτισμων κλπ. Ο Χαντιγκτον που εισαγει τον ορο ειναι απο τους λιγους του αμερικανικου κατστημενου που συνιστουν η Αμερικη ΝΑ ΜΗΝ γινει αυτοκρατορια. Ο δευτερος ειναι ο Κισσινγκερ που συστηνει το ιδιο.
Τωρα θα ηθελα να μαθω τα στατιστικα στοιχεια απο που τα πηρες ζω σε χωρα της δυτικης Ευρωπης και τα αμφισβητω. Μαλιστα βλεπω μια εικονα που δεν υπαρχει στην Ελλαδα, βιβλιοπωλεια γεματα κοσμο και κοσμο να διαβαζει στα μεσα μεταφορας.
Δευτερον μιλας για χρηματοδοτηση στην ερευνα στην ελλαδα και κατευθυνσεις κλπ. Θελω να μου πεις που βρηκες ερευνα στην Ελλαδα, σε ποιο πανεπιστημιο αν μενει ανοιχτο και με τι λεφτα γιατι αν ειναι να τα παρατησω να γυρισω πισω να κανω ερευνα στην ελλαδα. Αγνοεις πως στην Ελλαδα η ερευνα βασικη και εφαρμοσμενη ειναι πατος? Πως τα ελληνικα πανεπιστημια ειναι διεθνως ανυποληπτα? Πως ενα πτυχιο απο την "κορυφαια" κατα τα ελληνικα δεδομενα ΑΣΣΟΕ δεν σου δινει την δυνατοτητα να δουλεψεις ουτε ως κλητηρας σε μεγαλες διεθνεις εταιρειες?
Εδω ο καπιταλισμος φταιει η οτι μια ομαδα παρασιτων τυπου Μεταξοπουλου απομυζουν και ασελγουν στην παιδεια τοσα χρονια? Φταιει ο καπιταλισμος, οι Αμερικανοι, οι Εβραιοι οταν 100 αλητες καινε τις σχολες χωρις να τους πειραζει κανεις? Φταιει ο νεοφιλελευθερισμος οταν το πανεπιστημιο εχει γινει ιδεολογικο παραμαγαζο του Αλαβανου, της Ρεπουση και του καθε ανοητου?
Αυτα δεν οφειλονται σε ενα μονοπωλιο καποιοων κυριων οι οποιοι δεν δινουν λογαριασμο σε κανενα και ανερυθριαστα ζητανε λεφτα, επιχορηγησεις, οχι αξιολογηση.
Καλη η κριτικη στο καθε καπιταλισμο και θα ειμαι ο πρωτος λογω και ειδκοτητας να την κανω. Αλλα να μην κρυβουμε τις εθνικες μας ντροπες (και η παιδεια ειναι εθνικη ντροπη) με συνωμοσιολογικες αναφορες και ευκολες επιθεσεις σε καπιταλισμους κλπ

Cacofonix είπε...

I rest my case with Martingale.

Και για να σας δείξω πόσο επαναστάτης είμαι, αρνούμαι το παιδί μου να το διδάξουν κάτι τύποι σαν τη Ρεπούση, το Λιάκο, το Μεταξόπουλο και δεν ξέρω εγώ ποιόν άλλο παρόμοιο.

Γιατί αν πιάσουμε να μιλάμε για ηθική και για ποιότητα όταν καθηγητές - ένα από τα πάμπολλα παραδείγματα - πρωωθούν τους κομματάρχες φοιτητές "για να γλυτώσουν από δαύτους", χίλιες φορές στο καπιταλιστική παγκοσμιοποιητική αποικιοκρατική Μεγάλη Βρετανία παρά στο Ρεπουσιστάν ή στο Αλαβανιστάν.

Ευχαριστώ αλλά δε θα πάρω. Αν και το πληρώνω πανάκριβα. Όπως πληρώνω κι ένα σωρό άλλες μπούρδες, αλλά δεν στο θέμα να το συζητήσουμε.

ΥΓ1. Εμπρός λαέ σκύψε το κεφάλι, εμείς που ξέρουμε, θα σου τη φέρουμε και πάλι...

ΥΓ2. Πόσοι φοιτητές στην Ελλάδα αποφοίτησαν χωρίς να κλέψουν σε ούτε ένα μάθημα;

Greg είπε...

Είχα να μπω από το πρωί και ανακάλυψα ότι η συζήτηση έχει ανάψει! Τα επιχειρήματα έχουν ανταλλαγεί και αντοχή δεν έχω να τα απαντήσω ένα-ένα. Αλλά μια ανακεφαλαίωση θα την κάνω.

Αριστεροί και δεξιοί συμφωνούμε ότι η παιδεία είναι σκατά και ότι χρειάζεται μεταρρύθμιση.

Αριστεροί και δεξιοί συμφωνούμε ότι μια δράκα αλητών λυμαίνεται το δημόσιο πανεπιστήμιο.

Αριστεροί και δεξιοί συμφωνούμε (και αν έχει κανείς επιφυλάξεις, ας ανοίξει μια τυχαία εφημερίδα, μιας τυχαίας ημερομηνίας και ας διαβάσει ένα τυχαίο άρθρο για να βεβαιωθεί!) ότι 5-6 νταβατζήδες διαφεντεύουν, με την βοήθεια των λακέδων τους που δικτυώνουν την δημόσια διοίκηση, οτιδήποτε είναι πιθανόν προσοδοφόρο γι' αυτούς έστω και με κλοπή του δημοσίου χρήματος.

Αριστεροί και δεξιοί συμφωνούμε ότι οι τάχα μου αριστεροί Αλαβανορεπουσολιακαίοι στην ουσία είναι ομοτράπεζοι και εξυπηρετούν κοινούς σκοπούς με τους παραπάνω νταβατζήδες.

Αριστεροί και δεξιοί συμφωνούμε ότι η μηδενιστική "κουκουλοφορία" δεν είναι πρόταση. Επομένως εξυπηρετεί τους παραπάνω αλήτες.

Αριστεροί και δεξιοί συμφωνούμε ότι πουθενά στον κόσμο η παιδεία δεν είναι κυρίαρχα ιδιωτική. Αντίθετα η δημόσια παιδεία σε όλα τα κράτη με πολιτιστική παράδοση, φυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού και επιδοτείται πλουσιοπάροχα.

Αριστεροί και δεξιοί φαντάζομαι συμφωνούμε, ότι ακόμα και όταν η σκληρή δεξιά κυβερνούσε, τα ελληνικά πανεπιστήμια ήταν καλά! Γι' αυτό και οι απόφοιτοί τους στελεχώνουν τις ακαδημαϊκές κοινότητες των καλύτερων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Τα καλά σχολεία ήταν τα δημόσια: Βαρβάκειος, Ιωννίδειος, 1ο, 2ο , 10ο, Ανάβρυτα, Κοριαλένειος και συγχωρέστε με αλλά δεν ξέρω αυτά της Θεσσαλονίκης. Ούτε καν το κολλέγιο δεν θεωρείτο αντάξιο!!! Άρα κάτι άλλαξε! Και αυτό που άλλαξε δεν ήταν επιλογή του μεροκαματιάρη. Ήταν επιλογή - είτε μεθοδευμένη είτε όχι - της ηγεσίας που τόσο καθαρά περιγράψαμε όλοι με τον ένα ή άλλο τρόπο.

Το γιατί όπως είχα σχολιάσει στην ρηξη παλιότερα με τίτλο "Από ΕΛΙΑΜΕΠ κι’ από μικρό μαθαίνεις την αλήθεια!" μάλλον πρέπει να είναι αυτό:

"Δεν είναι εύκολο να παρατηρήσει κανείς την σχέση της αναθεώρησης
του άρθρου 16 του Συντάγματος και της επιβολής της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εξωτερική πολιτική της χώρας μας. «Ευτυχώς», το ίδρυμα εξωτερικής πολιτικής ΕΛΙΑΜΕΠ, γνωστό για τις Ευρωατλαντικές και «άλλες» επιρροές του (βλ. Άρδην τεύχος 58, «Σόρος και νεο-Οθωμανοί στην Ελλάδα»), με μία έρευνα που διενήργησε το 2005 και δόθηκε φέτος στην δημοσιότητα, ξεκαθαρίζει γιατί είναι σημαντικό να αλλάξει ο εκπαιδευτικός χάρτης. Αφού εντοπίσουν σε κάθε σημείο της έρευνάς τους, ότι η παιδεία "εντάσσεται στον σκληρό πυρήνα της εθνικής κυριαρχίας", με δεδομένη την απέχθειά τους για κάθε τι εθνικό, υποστηρίζουν τις αλλαγές αυτές στο πλαίσιο των «υπερεθνικών πρωτοβουλιών στο εσωτερικό των Ευρωπαϊκών θεσμών». Πρωτοβουλίες που τονίζουν ότι συνδέονται με «την συνολική πορεία των μεταρρυθμίσεων προσαρμογής στην παγκοσμιοποίηση». Να μην συμφωνήσουμε τότε..."


Έγραφα επίσης στο ιστολόγιο αυτό για το πόσο "ιδιωτική" και πόσο
"ποιοτική" θα είναι η οποιαδήποτε παιδεία στην Ελλάδα με το νταβατζιλίκι που μας δέρνει, στα ποστ "Έμμεση κρατική χρηματοδότηση των διδάκτρων στα κολέγια" και
ο ανταγωνισμός δεν φέρνει την ποιότητα

Αν είχατε κουράγιο να τα διαβάσετε καλώς. Αν όχι φαντάζομαι ότι όλοι συμφωνούμε ότι οφείλουμε να αγωνισθούμε για βελτίωση της δημόσιας παιδείας και απαλλαγή της
από τα τρωκτικά.

Να δώσω και κάτι καινούργιο για όποιον άντεξε να διαβάσει την σεντονιάδα! Χρηματοδότηση των Παν/μίων λέμε. ΟΚ! Δεν θα αρχίσω τα κομμουνιστικά μου... :-D
Ξέρετε όμως ότι τα "λεβεντόπαιδα" την παίρνουν αυτή τη χρηματοδότηση απ' ευθείας, δεν ελέγχονται γι' αυτήν από το ελεγχτικό συνέδριο, ούτε από πάρεδρο (όπως συμβαίνει με τα δημόσια λογιστικά), δίνουν φυσικά φορολογική απαλλαγή στον
ιδιώτη (άρα την έρευνα την πληρώνουμε οι υπόλοιποι φορολογούμενοι, είναι δηλαδή
δημόσια!!!), και "Κύριος οίδε" πώς την χρησιμοποιούν; Όλα επαφίενται
στον πατριωτισμό τους! Του έχετε εμπιστοσύνη εσείς αυτού του
"πατριωτισμού";

Ανώνυμος είπε...

Γκρεγκ φοβασαι μηπως ο Σορος, ο Βερεμης η καποιοι αλλοι αρχιζουν και ανοιγουν πανεπιστημια κλπ. Αυτοι που προωθουν θεωρητικα την πολιτικη τους χρειαστηκε να πανε σε πανεπιστημιο του καθε Σορος για να λενε τα δικα τους? Το προβλημα δεν ειναι να εχει πανεπιστημιο ο καθε Σορος, να εχει γνωμη η καθε Ρεπουση γιατι οπως λεει και ο Ανεβλαβης η γνωμες ειναι σαν τις πρωκτοοπες ο καθενας εχει απο μια. Το προβλημα ειναι πως δεν υπαρχει θεσμικος αντιλογος σε αυτους τους κυριους γιατι απλα ελεγχουν τις ακαδημαικες θεσεις οι κλικες τους. Το σπασιμο του μονοπωλιου της ανωτατης εκπαιδευσης αυτο το σκοπο εχει να υπαρχει θεσμικα και η αλλη αποψη διοτι η σημερινη "δημοκρατια" δεν την επιτρεπει. Και επιτελους να σπασει το μονοπωλιο μηπως και αρχισει να γινει αξιολογηση για να μετρησουμε τι κανουν στην Παντειο το ομολογουμενως χειροτερο ελληνικο πανεπιστημιο. Και καθολου τυχαια φωλια καθε ρεμουλας και σπιτι καθε μετριου και απιθανου.
Ναι στην δημοσια παιδεια γιατι στην Ελλαδα κατα την αποψη μου δεν εχει μελλον με βαση τις δομες η ιδιωτικη, παρολα αυτα ας υπαρχει και η δυνατοτητα στον καθενα να εχει το δικαιωμα επιλογης.
Και κατι αλλο, αν η δημοσια παιδεια δεν γινει ανταγωνιστικη με ορους αγορας και ερευνας φιλολογουμε. Θα εχουμε διαρροη εγκεφαλων και οι εγκεφαλοι δεν σκεφτονατι αποικιακα σκεφτονται το συμφερον τους.

Cacofonix είπε...

Και μια πρόταση δική μου:
Η δημόσια δωρεάν παιδεία δεν πρέπει να συσχετίζεται με το αφεντικό των εκπαιδευτικών.
Η δημόσια δωρεάν παιδεία έχει να κάνει με επιλογές και κύρια με ευκαιρίες. Και προπάντως αυτές των φτωχότερων πολιτών.
Αν, για παράδειγμα, γιός εργάτη - δακρύβρεχτο αλλά καλό - αποφασίσει να σπουδάσει σε καλό πανεπιστήμιο της Αμερικής, να μπορεί να το κάνει, γιατί ο γιος του έμπορα μπορεί και το κάνει.
(Το παράδειγμα είναι ακραίο αλλά εξυπηρετεί το σκοπό.)

Επίσης σημειώστε σημαντικά και αυτό που λέει ο μαρτινγκέηλ, και που στο οποίο προσθέτω κι εγώ ότι θα πρέπει ο καθένας μας κάθε μέρα να αποδεικνύει ότι αξίζει τα λεφτά που παίρνει, ανεξέρτητα από το αφεντικό - ιδιώτης ή κύρια δημόσιο.
Γιατί όπως καταλαβαίνετε η πρώτη περίπτωση είναι προφανής ενώ η δεύτερη;

Greg είπε...

Το ότι πρέπει να αποδεικνύει ότι αξίζει (αν και θα προτιμούσα να τιμά) όποιος βρίσκεται σε πανεπιστημιακή θέση, δεν είδα κανέναν να το αμφισβητεί!

Εκείνο που αμφισβητώ και εγώ αλλά και πολλοί άλλοι είναι ότι με την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης αντί να σπάσει το "μονοπώλιο" θα ενισχυθεί! Και εξηγούμαι.

Είναι τα νούμερα και οι αριθμοί τέτοιοι (όπως περιγράφω στα λινκς του προηγούμενου σχολίου μου) που καθιστούν απαγορευτικό (επιχειρηματικά) να στηθεί ένα ανεξάρτητο και υγιές ιδιωτικό παν/μιο. Άρα οι Σόροι και λοιπά, των οποίων οι έμμισθοι πραιτωριανοί λυμαίνονται το δημόσιο παν/μιο, είναι αυτοί που με την τάχα μου ιδιωτικοποίηση θα κυριαρχήσουν και στο χώρο αυτό! Βλέπε τί συμβαίνει ήδη με τα μεγάλα ιδιωτικά κολλέγια της Θεσσαλονίκης...

Και λέω "τάχα μου", γιατί εκτός από κάτι επιδοτήσεις κάτω από τραπέζι, στα πλαίσια του "υγιούς" ανταγωνισμού, θα επιδοτούνται κανονικά και "τίμια" όπως τα δημόσια!!!! Ένα κωδικό ISO προβλέπει το Υπ. Παιδείας για όλα τα ανώτατα ιδρύματα δημόσια και ιδιωτικά!!!!!

Cacofonix είπε...

Μα Greg αυτό ακριβώς είναι το θέμα: οι επιδοτήσεις. Θα πρέπει να κοπεί κάθε είδους επιδότηση.
Τα πανεπιστήμια θα πρέπει να πληρώνονται με το κεφάλι, και θα πρέπει να ανταγωνίζονται για τα ερευνητικά προγράμματα.
Το πρώτο βήμα είναι να μην έχουν έτοιμο "φαϊ" στο πιάτο. Το δεύτερο βήμα είναι να αυξηθεί ο αριθμός που προσδοκούν να φάνε αυτό το φαϊ. Τρίτο βήμα και σημαντικότερο είναι η ελεύθερη επιλογή. Και τέταρτο, ότι όλα αυτά ιδρύματα δεν μπορεί να είναι κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Επίσης να δημιουργηθούν από τα ίδια επιτροπές ελέγχου ποιότητας και πάρα πολλά άλλα.
Δεν λέω ότι λύνονται όλα τα προβλήματα μονοκονδυλιά, αλλά από το σημερινό καθεστώς ανυπαρξίας, νομίζω ότι είναι καλύτερα.

ΥΓ Τα σοβαρά ιδιωτικά πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης - κι όχι κολλέγια -, προσελκύουν φοιτητές από όλα τα βαλκάνια και όχι μόνο. Αυτό όπως αντιλαμβάνεστε είναι αδύνατο να το κάνει κανένα κρατικό πανεπιστήμιο, ούτε ακόμη κι αυτό το διεθνές που θα ιδρυθεί στην πόλη - όπως μας τάξαν δηλαδή - γιατί ακριβώς θα είναι στο ίδιο πλαίσιο λειτουργίας με τα άλλα δημόσια:
"Ότι φάμε κι ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο ..."

Ανώνυμος είπε...

α)Τα στοιχεία είναι παρμένα από τα δύο βιβλία που ανάφερα: Του Μισέα και της Πολονί. Η αμάθεια είναι μία νέα κατάσταση- την οποία αντιμετωπίσει σύσσωμη η Δύση.

β)Εγώ πουθενά δεν είναι ότι για τον Μεταξόπουλο φταίει ο... Καπιταλισμός. Ούτε θεωρώ- όπως μία ορισμένη "αριστερά"- τον "αντινεοφιλελευθερισμό" ως άλλοθι για την αναπαραγωγή της κρατικοδίαιτης, γραφειοκρατικοποιημένης εκπαίδευσης. Απλώς, αμφισβητώ ότι η αγορά συνιστά μία διέξοδο έναντι της παρούσας κατάστασης.

γ)Η Ελλάδα είναι όντως τελευταία στην κρατική χρηματοδότηση της έρευνας. Έρευνα γίνεται με κοινοτικά λεφτά και λίγα ιδιωτικά, στις κατευθύνσεις που ανέφερα.

δ) Δεν με νοιάζει τι λέει ο Χάντιγκτον για την Αυτοκρατορία. Η δική μου θέση είναι ότι η σύγκρουση των πολιτισμών υφίσταται- ως προσπάθεια ενός πολιτισμού (του δυτικού) να κυριαρχήσει επάνω στον πλανήτη.

ε) Ο Μαζάουερ δεν διδάσκει σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο. Ούτε ο Χομπσμπάουμ. Η Ρεπούση, η Κουλούρη και ο Λιάκος είναι για πολιτικούς λόγους εκεί που είναι- όχι για συντεχνιακούς. Οι λόγοι αυτοί σαφέστατα έχουν να κάνουν με την παγκοσμιοποίηση και την Νέα τάξη. Το να μιλάς περί CDRSEE ΔΕΝ συνιστά συνομωσιολογία.

στ) Η Έννοια του Δημόσιου Πανεπιστημιόυ ΔΕΝ συναρτάται μόνο με την ισότιτα των ευκαιριών. Έχει να κάνει με την ποιότητα και τις κατευθύνσεις της παιδείας. Και αυτές τις παραμέτρους η αγορά είναι ΑΝΙΚΑΝΗ να τις διαχειριστεί. Γι' αυτό λογουχάρη, όπου επικράτησε η λογική της αγοράς, υπονομεύτηκε κάθε έννοια Γενικής Παιδείας και υποβαθμίστηκαν θεαματικά οι ανθρωπιστικές επιστήμες. Αυτή η εξέλιξη έχει τρομακτικό κοινωνικό κόστος, το οποίο η αγορά αγνοεί.

Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη σ' ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο που κάνει-λογουχάρη- χρηματοδοτούμενη περιβαλλοντική έρευνα, γιατί ξέρω ότι τα πορίσματά της είναι κατευθυνόμενα.

Ανώνυμος είπε...

Ta megala ameriknika panepisthmia pou einai idiwtika w tou 8aumatos sumfwnoun pws h klimatikh allagh einai an8rwpogenhs

8a epistrepsw omws giati den exw xrono

Greg είπε...

Ο σκατζόχοιρος με κάλυψε!

Τα μεγάλα Αμερικανικά που έχουν την ευχέρεια να κάνουν έρευνα και να μην "γλύφουν" ανερυθρίαστα τους ισχυρούς (παρ' ότιο κι' αυτά από τις δωρεές τους ζουν...), συμφωνούν! Δυστυχώς κανένα μεγάλο Αμερικανικό δεν θα ανοίξει παράρτημα στο ελλάντα!

Ανώνυμος είπε...

http://www.mitportugal.org/

δειτε και θαυμαστε τους Πορτογαλους. Δειτε και φτυστε εμας. Να λοιπον που ενα μεγαλο ιδιωτικο αμερικανικο πανεπιστημιο μπορει να ανοιξει στην Ελλαδα. Να γιατι οι καθε ειδους αγωνιστες Μεταξοπουλου, ΠΟΣΔΕΠηδες και Αλαβανοι δεν θελουν.

Cacofonix είπε...

@Greg
Πόσες έδρες στα top 10 πανεπιστήμια του κόσμου χρηματοδοτούνται από Έλληνες επιχειρηματίες;

Και ξέρετε πραγματικά ότι δεν είναι και τόσο κατευθυνόμενα τα πράγματα. Ίσως πάλι κρίνετε από το καθεστώς της Ελλάδας...

Ανώνυμος είπε...

... Ναι τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια συμφωνούν και όλως τυχαίως προωθούν την πυρηνική ενέργεια και τα βιοντίζελ από μεταλλαγμένα ως απάντηση... Γιατί άραγες;

Παρεπιπτόντως, ειδική ομάδα του Χάρβαρντ είχε επεξεργαστεί την "θεραπεία-σόκ" φιλελευθεροποίησης της Ρωσίας κατά τις αρχές του '90. Όλοι ξέρουμε που οδήγησε.

Κι όλοι θυμούνται στην Δύση ότι οι πιο εξειδικευμένοι οικονομολόγοι των μεγάλων υπερεθνικών οργανισμών είχαν πάθει κατάθλιψη κατά την διάρκεια της κρίσης του '98 γιατί δεν ήξεραν ούτε να την ερμηνεύσουν, ούτε να την αντιμετωπίσουν.

Greg είπε...

Ειλικρινά εντυπωσιασμένος πήγα στο λινκ του martingale και ώ του θαύματος!

The Portuguese Government, through the Ministry of Science, Technology and Higher Education, is entering into a long-term collaboration with the Massachusetts Institute of Technology (MIT) focusing on basic research and education.


Κρατικά επιχορηγούμενο ΜΙΤ!!! Ναί και εγώ μπορεί να θέλω έτσι! Αλλά δεν είναι ίδια η περίπτωση των εμπορικών επιχειρήσεων την χώρας μας που επονομάζονται Παν/μια (ακόμα και αυτά που προετοιμάζουν οι δήμοι!!!) ή τα πρακτοροκέντρα των Σόρος που καθόλου περίεργα χαιρετίζουν οι νεοφιλελεύθεροι "αριστερο"-δέξιοι! Λιάκοι, Αλαβάνοι, Ανδριανόπουλοι κλπ.

Κι' από έρευνα! Η σοβαρότερη περίπτωση απ' αυτές (το CITY και το ANATOLIA) της συμπρωτεύουσας δείτε στις ιστοσελίδες τους τί έρευνα κάνουν... CDRSEE!!!

Οι υπόλοιποι;
Ανόητος συνάδελφος, στην έρευνα που κάνει μόνος του, θέλησε να βάλει στον τίτλο του ότι είναι senior instructor σε κάποιο κολλέγιο-Παν/μιο (χαχαχα) και ζήτησε φακελλάκια για να την στείλει στα περιοδικά! Ούτε τα γραμματόσημα δεν του πλήρωσαν!!!
Στην περίπτωσή μου συνέβη μία φορά (μετά δεν τα ζήταγα καν) από το Δημόσιο Παν/μιο....

Ανώνυμος είπε...

Ναι τα μεγάλα αμερικανικά πανεπιστήμια συμφωνούν και όλως τυχαίως προωθούν την πυρηνική ενέργεια και τα βιοντίζελ από μεταλλαγμένα ως απάντηση... Γιατί άραγες;

Μηπως γιατι ειναι η μονη σοβαρη εναλλακτικη λυση στο ενεργειακο προβλημα. Μηπως το διλλημμα ειναι η πυρηνικη ενεργεια η μποχα απο ανθρακα και πετρελαιο. Λεω μηπως?

Τωρα για την Ρωσσια δεν νομιζω να ειπαν στον Γιελτσιν δωσε τη χωρα στον Μπερεζοφσκι η στον Μπερεζοφσκι κλεψε δεν θα σε πειραξει κανεις.

Και στο κατω κατω μια κοινωνια δεν ειναι κοινωνια αγγλεων,διεθαρμενοι θα υπαρχουν παντου. Το προβλημα ειναι οταν η διαφθορα ειναι παντου. Στην Δυση και στον υπαρκτο της καπιταλισμο ειναι πολυ λιγοτερη απο οτι στην σοσιαλιστικη Ελλαδα.

@Γκρεγκ

αν δεν κοπει το κρατικο μονοπωλιο στην παιδεια.
1)Οι Λιακο-Ρεπουσηδες θα κανουν την δουλεια τους με κρατικα λεφτα.
2)Δεν θα υπαρξει ποτε σαιτ
www.mitgreece.gr