4.6.07

Προς την Τροχαία! (ενημερωμένο)

Αν με δείτε τις επόμενες μέρες, να κυκλοφορώ με έναν εντυπωσιακό κορίτσαρο καθισμένο πισωκάπουλα στην μηχανή μου χωρίς κράνος, να μην με σταματήσετε, ούτε να με συλλάβετε αν αρνηθώ να υπακούσω!

Κάνω τέχνη!



50 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάνα... πισωκάπουλο για μας, που δεν οδηγούμε μηχανή, θα... τεχνήσεις;

Ωραίο το δείγμα, πάντως.

Greg είπε...

Στα υπ' όψιν σε βάζω...

Ανώνυμος είπε...

Μερσί! Μόνον που στην "πόρσε" δεν δουλεύει το onmouseover :-(

Ανώνυμος είπε...

Είδα το φιλμάκι, και το έπιασα, ρε μάγκα, το υπονοούμενο περί "κάνω τέχνη"!

Greg είπε...

:-) :-) :-)

Ανώνυμος είπε...

Προτεινω για εργο τεχνης καποιος να εκσπερματωνει στο βιβλιο ΣΤ Δημοτικου και εικονες με ακαθαρσιες στην Ρεπουση και την Φραγκουδακη.
Κανω Τεχνη και γω

Greg είπε...

Μη βάζεις ιδέες!

Μάρκος είπε...

Μα τι λέτε ρε παιδιά τώρα. Όταν έγινε το σκίτσο με τον Μωάμεθ στη Δανία δε βγαίνανε (μερικοί) προοδευτικάριοι να σκίζουν τα καλτσόν τους για το σεβασμό στη διαφορετικότητα, σεβασμό στη θρησκεία και φτου κακά μην παρεξηγηθούν οι φίλοι μας οι μουσουλμάνοι;

Εντάξει, όχι όλοι τους. Οι λοιποί απλώς μούγκα στη στρούγκα.

Μόνο αν υβρίζεται η δική μας θρησκεία, ο δικός μας εθνικός ύμνος, ο δικός μας Εσταυρωμένος, η δική μας Παναγιά, μόνο τότε είναι τέχνη ελεύθερη που δεν επιδέχεται καταπίεση. Ειδάλλως "θέλει και κάποια προσοχή, έτσι;".

Ανώνυμος είπε...

θεωρώ ότι η όλη υπόθεση με το έργο "τέχνης" μας φανέρωσε μια άλλη πλευρά του εθνικού μας ύμνου που ουδέποτε είχαμε σκεφτεί. Την ερωτική! (Άντε, αυτοερωτική για να μην φωνάζετε).
Το είχατε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να λειτουργεί διεγερτικά ο Ύμνος εις την Ελευθερία;
Νομίζω ότι εν τέλει η καλλιτέχνις είναι πατριωτικό στοιχείο και έχει παρεξηγηθεί. Ποιός θα την "έβρισκε" με τον εθνικό ύμνο, παρά μόνο μια αγνή πατριώτισσα; (Εξαιρούνται οι Χρυσαυγίτες, οι οποίοι με τις πρώτες νότες εμβατηρίων παθαίνουν πρόωρη εκσπερμάτωση).
Εν τω μεταξύ, με ευκαιρία την δίωξη της άδολης αυτής ελληνίδος κόρης, διαπίστωσα ότι ο ύμνος, εκτός από κανιβαλικός και ανθρωποφαγικός (βλ. Τριαρίδη, Γαβριηλίδη, κλπ), βρίθει φαλλικών συμβολισμών (από την ΚΟΨΗ,..του ΣΠΑΘΙΟΥ την τρομερή, κλπ), οι οποίοι φαίνεται ότι παίζουν ρόλο στην ενίσχυση των σεξουαλικών φαντασιώσεων!
Νομίζω ότι θα χρειαστεί ένα πόνημα αντάξιο ενός Τριαρίδη για να αναλύσει αυτή τη διάσταση του εθνικού μας ύμνου, που μόλις αποκαλύφθηκε στα έκπληκτα (αλλά και λάγνα) μάτια μας...

Ανώνυμος είπε...

Στο μπλογκ μου εχω πολλες ιδεες για τεχνη περαστε να δειτε και μερικες αντιδρασεις καλλιτεχνων

Greg είπε...

@ martingale

Περάσαμε! Αλλά θα αφήσω να σχολιάσουν οι καλλιτέχνες! Δείτε κι' εδώ!

ion είπε...

:)))
...και επειδή εμπνεύστηκα απο Greg και Martingale, θα κάνω κι εγώ Τέχνη.
Μάλλον αύριο.

Cacofonix είπε...

Η δική μου πρόταση στην τέχνη της Ελλάδας είναι ότι ο Γκουσγκούνης πρέπει να αναχθεί σε μέγα λα¨κιό καλλιτέχνη, και τα έργα του να προβάλλονται σε 24ώρη βάση στην Εθνική πινακοθήκη...

ange-ta είπε...

Καλημέρα Greg,
καλημέρα και στους άλλους.
Δεν τον μπορώ αυτόν τον Χ.Κ.
Αυτό το μάγκικο, που όλα τα καταλαβαίνει καλλίτερα από τον καθένα, κάπως δεν μου πάει.

Απροπο: Το μάγκας, από το μάγος βγαίνει;

Ανώνυμος είπε...

Ρε παιδιά εγώ να δεχτώ (χάριν της συζήτησης) ότι είανι το χειρότερο έργο τέχνης που έχει γίνει ποτε. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να συλληφθεί η δημιουργός του; Από πού προκύπτει αυτό;

Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

@ ασμοδαίος

Τουλάχιστον όσον αφορά σε μένα, μακριά από κάθε μπατσοεπέμβαση!
Απλά, είναι λίγο αστείο να βλέπεις διάφορους κυριλέδες να αγωνίζονται ενάντια στην κρατική εξουσία (και βία), η οποία μέσα από κάτι τέτοια πανηγύρια και επιδοτήσεις, τους ταΐζει όλο το προηγούμενο και επόμενο διάστημα!
Εξάλλου η επέμβαση της αστυνομίας έρχεται να συμπληρώσει, οργανικά, όλο το άθλιο σκηνικό. Αφού πιστεύω ότι ήταν μέρος του χάπενινγκ...

Μάρκος είπε...

Ασμοδαίε,

Το "χειρότερο" έργο τέχνης σίγουρα δεν είναι αρκετός λόγος για να επέμβει η αστυνομία
Το (όποιο) πρόβλημα με το συγκεκριμένο αφορά προσβολή και όχι κακή ποιότητα
Θα έπρεπε δηλαδή να ρωτήσεις "έστω ότι δεν προσβάλλει τον εθνικό ύμνο (που ως σύμβολο του έθνους δέχομαι ότι υπάρχει μία ομάδα υπηκόων της Ελλάδος που δεν το δέχονται σαν κάτι που να τους εκφράζει) αλλά ότι προσβάλλει κάτι άλλο, οτιδήποτε άλλο, στην περίπτωση αυτή θα είχε δικαίωμα παρέμβασης η αστυνομία";
Εάν έκανες αυτήν την ερώτηση, θα αναγκαζόσουν μόνος σου να ορίσεις τι μπορεί να είναι αυτό το κάτι. Και θα έπρεπε να δώσεις τα χειρότερα δυνατά παραδείγματα.

πχ, εάν ένα "έργο τέχνης" προσέβαλε εσένα προσωπικά, τι θα έκανες; πόσο προσωπικά, ψάξε μόνος σου και βρες περιπτώσεις.

Εδώ έχουμε το έθνος-κράτος να προσβάλεται προσωπικά, μέσω του εθνικού του ύμνου, και να απαντά έτσι. Συλλογικά

Όταν είσαι εκτός, εύκολο να λες "θα άφηνα να μείνει το έργο στην αφάνεια", αλλά όταν είσαι εμπλεκόμενος το λες πιο δύσκολα.

Εξάλλου, έχουμε και την άλλη οπτική.

Ο εθνικός ύμνος είναι κι αυτός ένα έργο τέχνης! Επειδή δεν έχει δικαιώματα ο δημιουργός του σημαίνει ότι μπορεί ο καθένας να τον χρησιμοποιεί σε δικό του έργο, και μάλιστα να τον προσβάλει έτσι;

Ο ύμνος είναι μουσικό κομμάτι και δεν γίνεται εύκολα παρομοίωση. Ας πάρουμε την περίπτωση του Πανούση. Και τη βεβήλωση της εικόνας της Παναγίας στην αφίσα του. Που άφησε ασυγκίνητο τον εισαγγελέα και οι λιγοστοί ελάχιστοι που διαμαρτυρήθηκαν καυτηριάστηκαν από τα ΜΜΕ σαν φονταμενταλιστές φανατικοί. Για κάποιον μπορεί η Παναγία να είναι τίποτα. Για μένα είναι η μάνα μου. Και θα διαμαρτυρόμουν ακριβώς το ίδιο με το να ήταν η πραγματική μου μάνα.

Μετά από όλα αυτά, να πω και το εξής. Δε με νοιάζει η ενέργεια να φύγει το έργο από την αστυνομία. Εγώ αυτό που καυτηριάζω και που θα καυτηριάζω συνέχεια, είναι ο λόγος που όλοι αυτοί οι δήθεν προοδευτικοί καλλιτέχνες ασχολούνται με τον Εσταυρωμένο, με την Παναγιά, με τον Εθνικό Ύμνο. Ρε σεις δηλαδή όλα τα άλλα εκφράστηκαν επαρκώς μέσω της τέχνης και μόνο τα σύμβολα που ενώνουν το λαό σας έμειναν να κοροιδεύετε; Γιατί τέτοια μικρότητα; (αν όχι για να προκαλέσουν - άρα με υποκριτικά κίνητρα). Είναι αυτά χαρακτηριστικά καλλιτεχνών;

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δέχομαι ότι το συγκεκριμένο έργο προσβάλλει τον "Ύμνο εις την Ελευθερία". Όμως, η προσβολή των ιδεών κάποιου δε συνιστά προσβολή της προσωπικότητάς του. Για παράδειγμα, σε μία τέτοια περίπτωση, θα μπορούσα εγώ να ισχυριστώ ότι "μάνα μου" είναι η ιδέα της απόλυτης ελευθερίας της (κακής) τέχνης. Με βάση τη λογική σου, θα έπρεπε να σε καταγγείλω στον εισαγγελέα (δεν ξέρω σε ποιον ακριβώς δεν είμαι νομικός) και να ζητήσω τη φυλάκισή σου για προσβολή της προσωπικότητάς μου. Η προσβολή, η γελοιοποίηση, η απόρριψη των απόψεων, πίστεων, θέσεων, των ιδεών που έχω αναφορικά με ένα ζήτημα δε συνιστά προσβολή της προσωπικότητας. Προσβολή της προσωπικότητας είναι η εξύβιση κάποιου (π.χ. ο Ασμοδαίος είναι καριόλης).

Έπειτα, όσον αφορά το επιχείρημα ότι "Εδώ έχουμε το έθνος-κράτος να προσβάλεται προσωπικά, μέσω του εθνικού του ύμνου, και να απαντά έτσι. Συλλογικά." Θα διαφωνήσω. Δεν έχουμε προσβολή ενός εκάστου των πολιτών του έθνους κράτους, αλλά της απόφασής μας να συγκροτήσουμε αυτό το κράτος. Πάλι, λοιπόν, έχουμε προσβολή μίας άποψης, μίας θέσης, όχι κάποιων προσώπων. Επομένως, επανερχόμαστε στο προηγούμενο. Σε επίπεδο αντιπαράθεσης ιδεών όλα (πρέπει να) είναι επιτρεπτά.

(Μου φαίνεται αστείο το ότι το ελληνικό κράτος έχει το δικαίωμα να δρα στο όνομα τεθνεώτων καλλιτεχνών [=Σολωμός]. Αν ήταν έτσι, πιστεύεις ότι το κράτος θα έπρεπε να συλλάβει και αυτούς που, λανθασμένα ίσως, μετέφρασαν στην ΚΝΕ το έργο του Ροΐδη. Πέρα από το γεγονός ότι δεν ισχύουν πλέον τα πνευματικά δικαιώματα μετά από 70 -αν θυμάμαι καλά- χρόνια από το θάνατο του δημιουργού.)

vetdino είπε...

Μπράβο γκρεγκ και δίπους!! σήμερα πέτυχα το μπλογκ σας και χαίρομαι που δεν είμαι μόνος, γιατί είχα αρχίσει να πιστεύω πως πράγματι είμαι φασίστας-σκοταδιστής κτλ κτλ

Δε γυρνάμε κι εμείς κανα καλλιτεχνικό βιντέακι με αιδοία, κλειδαρότρυπες, τη μάνα κανενός αριστερούλη να δούμε αν θα του αρέσει;; να το βάλουμε σε καμια μπιενάλε να γουστάρουμε;;

εεε ρε θέλω τον Αλαβάνο να επικαλείται την αστυνομία και να κατεβάζει DVD από εκθέσεις επειδή τον προσέβαλαν!! και βγαίνουμε στα κανάλια και θα λέμε παπαριές του στυλ "Δεν θεωρώ ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να επεξηγεί το έργο του. Το έργο, εάν στέκεται, είναι κάτι που "μιλά από μόνο του", ενώ συγχρόνως δέχεται πολλές και αντιφατικές αναγνώσεις." χα χα!!

Greg είπε...

Καλησπερίζω άπαντες! Θέλω να βάλω και μια άλλη παράμετρο.

Όπως έγραψα κι' αλλού, είμαι έτοιμος να ξεφωνίσω την αστυνομία για πάρα πολλά! Στην προκειμένη περίπτωση όμως λειτούργησε με εντολή εισαγγελέα, μετά από μήνυση κάποιου που θίχτηκε! Ο εισαγγελέας έκρινε το "βάσιμο" και έδωσε εντολή! Ο δικαστής θα κρίνει!

Δεν μπορούν λοιπόν οι υποστηριχτές της Στεφανή να χρησιμοποιούν σαν επιχείρημα ότι "ο νόμος" παρέστησε τον τεχνοκριτικό! Στην ανάποδη περίπτωση θα συνέβαινε κάτι τέτοιο! Αν δηλαδή έλεγε "αυτό είναι τέχνη" και θέτω την μήνυση στο αρχείο!

Βάσει των άρθρων 14 και 15 του συντάγματος, στον μέν τύπο προστατεύεται η ελευθερία της γνώμης αν δεν διαπράττει ποινικό αδίκημα, αλλά τα υπόλοιπα εκφραστικά μέσα (ΤV, ραδιόφωνο, φωτογραφία κλπ.) δεν εντάσσονται στο ίδιο πλαίσιο. Όπως και η τέχνη του άρθρου 16.

Τα "τεχνοευαίσθητα" λοιπόν άτομα (και τεκνο-ευαίσθητα μια και η πλειψηφία των δια τηλεοράσεως διαμαρτυριών, περιέργως πώς έδειχναν συγκεκριμένη σεξουαλική προτίμηση... :-) ) θα έπρεπε να ζητάνε αλλαγή συντάγματος!

Το να κατηγορείς κάποιον αδίκως, ακυρώνει τίς δίκαιες κατηγορίες που μπορείς να του προσάψεις. Και είναι αρκετές...

"Λίγη ευαισθησία στο όργανο" που λέει και ο Κλύν!

Εν τέλει νομίζω ότι η τέχνη έχει όρια! Ασχέτως αν είναι δύσκολο να τα βάλει κανείς!

Ανώνυμος είπε...

@Greg: Το άρθρο 16 αναφέρει στο πρώτο του άρθρο για την τέχνη: "H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους." Δεν αναφέρει τίποτα για περιορισμούς από τον ποινικό κώδικα. Και, αφού ό,τι δεν απαγορεύεται επιτρέπεται, κανένα καλλιτέχνημα (όσο κακό κι αν είναι) δεν μπορεί να απαγορευτεί. Καμία αλλαγή συντάγματος δε χρειάζεται (ως προς αυτό το ζήτημα)!

Έπειτα, φυσικά και ο δικαστής θα κρίνει. Αυτό ορίζουν οι θεσμοί μίας ευνομούμενης πολιτείας -τους οποίους κάποιοι τους αποδέχονται μόνο όποτε τους βολεύει. ;-)
(http://gregykapogeorge.blogspot.com/2007/02/2.html#comment-6192766981207358435)


Το ζήτημα δεν είναι αν η τέχνη έχει όρια. Στην Ελλάδα, όπως φάνηκε πάνω από μία φορές, έχει όρια (=η προσβολή των πολιτευτών/μελών/φίλων κτλ του ΛΑΟΣ). Το ζήτημα είναι αν *πρέπει* να έχει όρια. Όπως είπα και προηγουμένως, η τέχνη πραγματεύεται ζητήματα που ανήκουν στη σφαίρα των απόψεων που έχουμε και, στο χώρο αυτό πρέπει να υπάρχει απόλυτη ελευθερία. Κανένα αντεπιχείρημα ως προς αυτό;

Ανώνυμος είπε...

Nαι

στα σοβαρα Business schools διδασκουν business ethics, στην δημοκρατια τιθενται κανονες, στις επαγγελματικες ενωσεις υπαρχει κωδικας δεοντολογιας. Μονο οι κακοιτεχνες και δημοσιογραφοι την εχουν δει κηνσορες των παντων, με τα κλασσικα φασιστικα κλισε οπως κανω τεχνη, οδημοσιογραφος κανει ερωτησεις (λες και ειναι ανακριτης).
Τωρα αν δουλευε σωστα το ζητημα καλλιτεχνικη δημιουργια στην Ελλαδα την τσοντα της Στεφανη δεν θα την εβαζε διοτι ρε φιλε με τα λεφτα του φορολογουμενου θα παιζει τσοντα. Αν ειχε τις ωοθηκες (γιατι απο cojones δεν εχει) ας πηγαινε να εκθεσει την τσοντα της στον Μιχαλαρια η αν οντως ειχε ωοθηκες γιατι κρυβεται και δεν πηγε και αυτη αυτοφορω να υποστηριξει ρε γαμωτο το εργο της. Γιατι τσοντες και εκσπερματωσεις ολως περιεργως σε κρατικες εκθεσεις, σε κρατικα φεστιβαλ κινηματογραφου? Σαν φορολογουμενος θελω τα λεφτα μου πισω απο την τσοντα της Στεφανη αληθεια ποιανου μουνι ηταν μηπως κινηματογραφουσε το δικο της. Αν δεν αποσυρθει γιατι αφεντικο του μουσειο ειμαι εγω ο φορολογουμενος να μπει το Σεξ 13 Μποφωρ του Γκουσγκουνη, ολες οι ανεπαναληπτες δημιουργιες του Μπερτο (παλαμαρι του βαρκαρη κλπ) και το ποιος θα πηδηξει την γοργονα με την Μποκολη. Επισης θα ηθελα να δω χεσμενες σημαιες του Συνασπισμου, εκσπερματωμενα βιβλια ΣΤ Δημοτικου, την Ρεπουση σε αναλογο με αυτο της Στεφανη.

Και κατι βασικο. Ρε πουστηδες της εκθεσης βαλατε σημανση οτι δεν πρεπει να μπουν μικρα παιδια στο μπουρδελο σας. Οχι κοκκινο φωτακι, ολοκληρο πανω

Greg είπε...

@ ασμοδαίος ετ αλ


Άρθρο 14
1. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίσει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.

2. Ο τύπος είναι ελεύθερος. Η λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.

3. Η κατάσχεση εφημερίδων και άλλων εντύπων, είτε πριν από την κυκλοφορία είτε ύστερα από αυτή, απαγορεύεται.

Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η κατάσχεση, με παραγγελία του εισαγγελέα, μετά την κυκλοφορία:

* α) για προσβολή της χριστιανικής και κάθε άλλης γνωστής θρησκείας,
* β) για προσβολή του προσώπου του Προέδρου της Δημοκρατίας,
* γ) για δημοσίευμα που αποκαλύπτει πληροφορίες για τη σύνθεση, τον εξοπλισμό και τη διάταξη των ενόπλων δυνάμεων ή την οχύρωση της Χώρας ή που έχει σκοπό τη βίαιη ανατροπή του πολιτεύματος ή στρέφεται κατά της εδαφικής ακεραιότητας του Κράτους,
* δ) για άσεμνα δημοσιεύματα που προσβάλλουν ολοφάνερα τη δημόσια αιδώ, στις περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος.

....

Άρθρο 15
1. Οι προστατευτικές για τον τύπο διατάξεις του προηγούμενου άρθρου δεν εφαρμόζονται στον κινηματογράφο, τη φωνογραφία, τη ραδιοφωνία, την τηλεόραση και κάθε άλλο παρεμφερές μέσο μετάδοσης λόγου ή παράστασης.

....


Άρθρο 16
1. Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Η ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.

....

Cacofonix είπε...

Κοιτάξτε, για το θέμα του νόμου κι αν πρέπει να υπάρχει ή όχι, η δημοκρατική μέθοδος είναι μια και γνωστή σε όλους μας:
1. Κάνεις πολιτικό σχηματισμό.
2. Περιμένεις τις εκλογές
3. Προπαγανδίζεις τις θέσεις σου
4. Προσπαθείς να πείσεις
5. Κατεβαίνεις στις εκλογές
6. Τις κερδίζεις
7. Αν έχεις την απαραίτητη πλειοψηφία, αλλάζεις το νόμο ή και το Σύνταγμα.

Κάθε τι άλλο δεν είναι αποδεκτό. Αν μάλιστα ότι κάποιος προσπαθεί να παρακάμψει, τότε πρέπει εμείς να τον κυνηγάμε με μανία για να υπακούσει στο νόμο.

Η εναλλακτική είναι η ζούγκλα, η χούντα ή ο υπαρκτός σοσιαλισμός...

Ανώνυμος είπε...

@Greg:

Το άρθρα τα οποία παραθέτεις αποδεικνύουν ακριβώς τα λεγόμενά μου. Αυτό που έχεις με bold στο 16 αναφέρεται στην ακαδημαϊκή ελευθερία και την ελευθερία της διδασκαλίας. Η τέχνη είναι απολύτως ελεύθερη.

Συνεπώς οι διατάξεις του νόμου περί προσβολής εθνικών συμβόλων κτλ είναι *αντισυνταγματικές*. Άρα -όπως σας προτείνει ο Κακοφωνίξ- πρέπει να κυνηγήσετε με μανία όποιον δεν εφαρμόζει το θεμελώδη νόμο του κράτους, το Σύνταγμα.

@Martingale:
Εκθέστε τα έργα που θέλετε, αγαπητή, και πρώτος εγώ θα υποστηρίξω το δικαίωμά σας να τα εκθέσετε, εφόσον εσείς η ίδια τα θεωρείτε τέχνη (πλην του έργου για τη Ρεπούση γιατί νομίζω ότι εμπίπτει στις διατάξεις περί εξύβρισης κτλ).

Εννοούσα συγκροτημένο επιχείρημα με αρχή μέση και τέλος. Τεσπα. ΟΚ, εσάς δε σας αρέσει. Ενδέχεται κάποιοι άλλοι να θεωρούν ότι "είναι ένα έργο που αντιπαραβάλλει τις αισθήσεις και την σωματικότητα με τον άκαμπτο θεσμικό λόγο παράγωντας μία ιδιαίτερη αισθαντικότητα". γούστα είναι αυτά! Και, επειδή είμαστε όλοι μαζί τα αφεντικά, υπάρχουν τα αρμόδια όργανα που θα αποφασίσουν πού θα τα δώσουν, διότι, αλλιώς, μας περιμένει "η ζούγκλα, η χούντα ή ο υπαρκτός σοσιαλισμός..."

Α! και ο μόνο δρόμος για να πάρετε τα λεφτά σας πίσω είναι -ξανά!- αυτός που προτείνει ο Κακοφωνίξ.

Ανώνυμος είπε...

Στην πρώτη περίοδο της δεύτερης παραγράφου να συμπληρώσω: "οι διατάξεις που αφορούν την τέχνη, εάν υπάρχουν,".

Greg είπε...

@ ασμοδαίος
Ο κινηματογράφος όπως και κάθε μορφής έκφραση (του τύπου μή συμπεριλαμβανομένου) ανήκει στο άρθρο 15!

Greg είπε...

Το 16 είναι "προσευχή"!

Cacofonix είπε...

Η "καλλιτέχνις" - έτσι ονομάνζανε παλιά τις αρτίστες της τσόντας - , έχει καμμία σχέση με πρώην υπουργό;

@ασμοδαίος
Τι πίνεις και δε μας το λες; (Μην αρπάζεσαι, τέχνη κάνω!) Τα 2 προηγούμενα άρθρα του συντάγματος έχουν διαφύγει παντελώς της αντίληψής σου; Άσχετα αν κατά την άποψη μου το μόνο που χρειάζεται αλλαγή είναι το 16.

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζοντας -ξανά!- τα άρθρα του συντάγματος βλέπουμε ότι στις διατάξεις του άρθρου 15 που φέρει τον τίτλο "Κινηματογράφος, φωνογραφία, ραδιοφωνία, τηλεόραση" αναφέρεται ρητώς ότι οι "οι προστατευτικές για τον τύπο διατάξεις του προηγούμενου άρθρου δεν εφαρμόζονται στον κινηματογράφο, τη φωνογραφία, τη ραδιοφωνία, την τηλεόραση και κάθε άλλο **παρεμφερές** μέσο μετάδοσης λόγου ή παράστασης" και όχι κάθε άλλο μέσο πλην του τύπου, όπως γράφετε. Ο νομοθέτης λαμβάνει ειδική πρόνοια για τα τέσσερα αυτά μέσα και τα παρεμφερή, λόγω του μαζικού χαρακτήρα τους. Γι΄αυτό, δεν κάνει λόγο για κάθε άλλο έργο τέχνης το οποίο παραπέμπεται στο σχετικό με την τέχνη, όπως δηλώνει και η επικεφαλίδα του, άρθρο 16. Εάν πρόθεση του συνταγματικού νομοθέτη ήταν να θέσει υπό τις διατάξεις του άρθρου 15 *κάθε* έργο τέχνης, αυτό θα αναφερόταν ρητά στο περί ου ο λόγος άρθρο.

Επίσης, δεν είμαι σίγουρος ποιες ακριβώς είναι οι προστατευτικές διατάξεις στις οποίες αναφέρεται το άρθρο 15. Ίσως, ένας ειδικός του Συνταγματικού να μας βοηθούσε περισσότερο.

Greg, το "πάτερ ημών" είναι προσευχή. Το "16" είναι άρθρο του συντάγματος που ορίζει ότι η τέχνη είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ, έξω από κάθε περιορισμό.

ΥΓ: Παρακαλώ να διαβάσετε το άρθρο που ερμηνεύει/προσεγγίζει το λογοκριθέν έργο της κ.Στεφανή.
http://www.enet.gr/online/online_text/c=113,id=88237180

Ανώνυμος είπε...

Αυτή τη στιγμή πίνω παγωμένη McFarland. Αλλά, και ένα "Τσάνταλη Ραψάνη" καθόλου δε θα με χαλούσε!

Cacofonix είπε...

Ότι και να μου πεις αυτό το εξάμβλωμα τέχνη δεν είναι. Είναι μια κακογυρισμένη - ούτε κι από αυτό το εικαστικό επίπεδο δε ξεφεύγει από την ανυπαρξία της προσβολής - τσόντα - προσφορά του ελληνικού κράτους.

Τώρα αν με αυτά τα λεφτά μπορούσαμε να κάνουμε κάτι πιο ενδιαφέρον, όπως σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους κλπ.

Ώπ τώρα το ψάρεψα:

http://www.cinemag.gr/summary.asp?catid=10167&subid=2&pubid=503697

Παράλληλα, αναζητείται η Εύα Στεφανή, κόρη του ακαδημαϊκού και πρώην υπουργού Υγείας Κώστα Στεφανή, γνωστή σκηνοθέτις ντοκιμαντέρ («Ε.Χ. Γονατάς», «Το κουτί» κ.α.) και λέκτορας στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Αισθάνομαι ΜΑΛΑΚΑΣ. Πασχίζω να βρω το δρόμο μου στην κοινωνία, δουλέυω σκληρά για να τα φέρω βόλτα και τι βλέπω:
Ένα παλικόρατσο, μεγαλωμένο στις πλάτες του μπαμπά να ορμά στον κρατικό κουρβανά και να πίνει να πίνει να πίνει τα χρήματα μου και να με προσβάλλει ταυτόχρονα και να μου αφαιρεί το δικαίωμα να αντιδράσω.

Αυτό κι αν δεν είναι έργο τέχνης. Για αυτό και οι γαργάρες του Μαϊμουδάκη, ε συγνώμη Μεϊμαράκη ήθελα να πω.

Πολεμάτε κορόϊδα για το τι είναι τέχνη, τι είναι ελευθερία, κι άλλη η κρατικοδίαιτη απολαμβάνε όλα τα καλούδια της δημοκρατίας μας: θέση στο δημόσιο, επιδοτήσεις αβέρτα κουβέρτα, και τώρα δημοσιότητα.

Γι' αυτό σου λέω Γκρεγκ. Καταργήστε το μαμημένο το 16, μπας και μπουν φρέσκα μυαλά σ' αυτή τη χώρα.

Η βρώμα και η δυσωδία είναι πλέον παντού. Δεν αξίζει κανείς και τίποτα.

Και μια χαζή ερώτηση: αν τα δημιουργήματα της εν-λόγω δημόσιας υπάλληλου δεν χρυσοπληρώνονταν από τον ελληνικό λαό, πόσα από αυτά θα είχε κατορθώσει να τα κάνει μόνη της; Πόσα εισιτήρια έχουν κόψει τα "ντοκυμαντέρ" της;

Και κάτι που έχει να κάνει με την πρόληψη τέτοιων φαινομένων. Καταργήστε την επιδότηση στην κ Στεφανή, και να είστε σίγουροι ότι δε θα χρειαστεί να στείλετε καμμία αστυνομία. Αφού η καλιτέχνιδα αυτή δεν θα έχει κατορθώσει να φτιάξει τίποτα.

@ασμοδαίος
Την ελευθερο-ρυπία δεν την διαβάζω. Δεν αντέχω τη μυρωδιά των υπονόμων. Για σένα έκανα εξαίρεση. Δύο ερωτήσεις:
1. Δεν έπρεπε να έχει αναφερθεί η σχέση της εν λόγω καλλιτέχνιδας με το σύστημα δημόσιο πανεπιστήμιο;

2. Είσαι σίγουρος ότι αν ψάξουμε και τον κ ΜΑΝΟ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ πανεπιστημιακού - συγγραφέα - μπουρδολόγου, δε θα βρούμε σχέση με την πιο πάνω κυρία;

ΥΓ Δεν μέμφομαι τον κ Στεφανή, ούτε για το ήθος του , ίσως λίγο για την άποτυχημένη ανατροφή που έδωσε στην κόρη του. Ελπίζω ότι δεν χρησιμοποίησε τη θέση του, για να βοηθήσει το παιδί του να καταλάβει αυτές τις θέσεις που κατέχει. Δεν μπορώ να σκεφτώ ότι έχει κάνει τέτοιο πράμα.

Αλλά Γκρεγκ, για να γυρίσω σε εκείνη τη συζήτηση για το ΙΚΑ και τα νούμερα, πόσοι από τους καθηγηταράδες των δημόσιων πανεπιστήμιων είναι γιοί και κόρες καθηγηταράδων δημόσιων πανεπιστημιών;

Greg είπε...

@ Ασμοδαίος

Μιά και κοντεύουμε να γίνουμε συνταγματολόγοι :-D , το άρθρο του Στεφανίδη που παραπέμπεις δεν με πείθει, μια και δεν επιχειρηματολογεί. Ανήκει στην κατηγορία των δημοσιευμάτων που τελευταία κυριαρχούν στη χώρα μας, τα οποία ελιτίστικα προσπαθούν να εντείνουν την απαξίωση προς το κοινό λεγόμενο αίσθημα, το ονομαζόμενο από τα επαμφοτερίζοντα μειράκια Ελληναραδισμός... Και να κολακέψουν ταυτόχρονα την ματαιοδοξία αυτού που πιθανώς συμφωνεί μαζί τους, στο ότι είναι "προχωρημένος". Τα ίδια με το βιβλίο της Ιστορίας, τα ίδια με τις δηλώσεις Θεοδωράκη, τα ίδια με του πανηγυρισμούς για τις νίκες της εθνικής, τα ίδια με οτιδήποτε είναι λαϊκό!

Αν ο πολίτης αυτής της χώρας αισθανότανε περηφάνεια γιατί μια τσουλίτσα αυνανίζεται με τον εθνικό ύμνο, τότε θα μπορούσε για παράδειγμα ο Στεφανίδης να ταυτίσει το "έργο" με τη σημαία στα πόδια της Παπαρίζου και του Καραγκούνη.

Τώρα, τα ευχολόγια για την ελευθερία της τέχνης χωρίς νομική υποστήριξη (άρα συγκεκριμένες περιγραφές) όπως και οι καταδίκες του "συνηγόρου του πολίτη" (που τον περίεργο ρόλο του στα Ελληνικά πράγματα θα τον συζητήσω κάποια στιγμή όπως έχω υποσχεθεί, αν και εύκολα τον καταλαβαίνει κανείς αν επισκευθεί την ιστοσελίδα του και κοιτάξει το πλήθος των γνωμοδοτήσεών του τί αντικείμενο έχουν...) είναι ψιλο-κενά γράμματα.

Τόσο κενά όσο και η πιθανολογούμενη μελλοντική καταδίκη της χώρας μας από το "αδελφάτο" του greek elsinki watch.

Θέλουμε αλλαγή; Ιδού η ρόδος. Αναθεωρητική Βουλή έχουμε! Γράψτε και πιέστε το Βουλευτή σας.


@ Cacofonix

O Στεφανής, σαν μεγαλογιατρός και πολιτικός που είναι, πληρώνει το τίμημα της επαγγελματικής του επιτυχίας με τα παιδιά του!

Ανώνυμος είπε...

Προς Ασμοδαιο

Αγαπητε ειμαι ο Μαρτινγκειλ. Οσο για το αντεεπιχειρημα σας, η απαντηση μου ειναι οτι εγω κανω τεχνη και με το προσωπο της κυριας Ρεπουση οποτε νομιζω πως δεν χρειαζεται να επεκταθω.

Για τα υπολοιπα νομιζω πως ο Βαρδος το εχει θεσει σωστα. Κομμενη η κρατικη επιχορηγηση στις τεχνες.

Και η δικη μου αποψη οπως κατασταλαχτηκε. Δεν εχουμε να κανουμε με υποθεση λογοκρισιας εναντιον ελευθεριας του λογου, αλλα κατα ποσον μια ΤΣΟΝΤΑ εχει θεση σε κρατικα επιχορηγουμενη εκθεση.

Και δευτερον αν υπηρχε σχετικη προειδοποιηση για την προστασια των μικρων παιδιων οτι παιζεται ΤΣΟΝΤΑ στον εν λογω χωρο.

Ανώνυμος είπε...

@Κακοφωνίξ:

1. Νομίζω ότι η ιδιότητά της δεν αλλάζει ποσώς το γεγονός ότι είναι μία καλλιτέχνις της οποίας το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα να δημιουργεί ελεύθερα οφείλουμε να υπερασπιστούμε. Ότι πράγματι προκαλεί κάποιες υποψίες το γεγονός ότι είναι κόρη του πρώην υπουργού και αποδέκτρια κρατικών επιχορηγήσεων το αποδέχομαι. Δε νομίζω ότι ο συγκεκριμένος αρθρογράφος που είχε συγκεκριμένο στόχο, να δείξει ότι "η Εύα δεν αμάρτησε", όπως εμφατικά δηλώνει και ο τίτλος, υποχρεούτο να το αναφέρει. Άλλη ήταν η θεματολογία του κειμένου αυτού.

2.100% σίγουρος δεν είμαι για απολύτως τίποτα. Το επιχείρημά σου είναι ad hominem. Και ο μπατζανάκης της κυρίας να είναι, δεν αλλάζει το περιεχόμενο αυτών που λέει. Περιεχόμενο για το οποίο δηλώνεις "***Ότι και να μου πεις*** αυτό το εξάμβλωμα τέχνη δεν είναι." Για στάσου, ρε Κακοφωνίξ! Άμα νομίζεις ότι κατέχεις την αλήθεια και ξέρεις πράγματα που ό,τι και να ειπωθεί είναι αλήθεια, τότε γιατί σπαταλάς το χρόνο σου να μιλάς με εμάς -εεε.. έστω, με εμένα- που είμαι -κατ' εσέ- 100% λάθος; Μήπως σε λένε... Ιησού; Εγώ νομίζω ότι προϋπόθεση του διαλόγου είναι η έλλειψη απόλυτης πίστης των συμμετεχόντων σε αυτό που ισχυρίζονται.

Θα συμφωνήσω ότι το κεντρικό κράτος μάλλον δε θα πρέπει να έχει αρμοδιότητα να διαθέτει χρήματα για τον πολιτισμό, αν και δεν έχω κατασταλάξει σε συγκεκριμένη άποψη επί του θέματος.


@Greg: Θα σταθώ σε ένα μόνο: Ποια ευχολόγια;!; Ορίζει το σύνταγμα την ελευθερία της τέχνης, όπως ειπα σε προηγούμενο σχόλιο, ναι ή όχι; Για κάποιον που σέβεται τη νομοθεσία, η συζήτηση περί νομιμότητας των συμβάντων της ArtAthina λήγει εκεί. Με τη λογική σου, μπορούμε να αποφανθούμε το ίδιο για οποιαδήποτε διάταξη του συντάγματος και να την αναστείλουμε. Εφαρμογή a la carte?

Επαναλαμβάνω: καμία αλλαγή δε χρειάζεται η παρούσα διάταξη. Έτσι, όπως είναι τώρα, προστατεύει απόλυτα τους καλλιτέχνες. Πάντως θα προτιμούσα μία αλλαγή επί το σαφέστερον, a la first amendment.

@Martingale:
Κατ' αρχάς, ζητώ συγγνώμη. Έπειτα, μου φαίνεται ότι τελικά έχετε δίκιο. Θα σας υπερασπιστώ και σε αυτήν την περίπτωση, λοιπόν.

Ως προς τα δύο θέματα που θέτετε: α) Κάνετε λάθος, εκτός εάν η καλλιτεχνική ελευθερία δεν έχει καμία αξία για εσάς. Επίσης, δεν πρόκειται για τσόντα, όπως το "φιλί" του Rodin δεν είναι τσόντα, όπως οι πορνογραφικού χαρακτήρα κεραμικές παραστάσεις αρχαίων ελληνικών αγγείων δεν είναι τσόντα και όλα αυτά αποτελούν αντικείμενο μελέτης σε τμήματα Ιστορίας της Τέχνης ανά την υφήλιο. Ρίξτε μιά ματιά στο άρθρο της Ελευθεροτυπίας και θα δείτε ποιο το νόημα του έργου.

β)Ναι, η είσοδος ήταν απαγορευμένη σε άτομα κάτω των 18 ετών -μα κάντε τον κόπο να διαβάσετε το άρθρο!

Ανώνυμος είπε...

Ενα έργο τέχνης τώρα μπορεί να μιλά συμβολικά και με μια μεταγλώσσα που ασκεί βία στην κοινότοπη χρήση της γλώσσας. Εξου και το όποιο σοκ. Μπορεί επίσης να υμνεί ή και να καταγγέλλει συγκινώντας και αμφισβητώντας εδραίες, δηλαδή μεταφυσικές, αντιλήψεις. Φανταστείτε για παράδειγμα πώς άκουγαν τον Εθνικό Υμνο, απ' τα μεγάφωνα του στρατοπέδου τους, οι εξόριστοι στη Γυάρο. Ή πώς έβλεπαν τη σημαία οι μελλοθάνατοι της Ακροναυπλίας. Το ότι αγαπάμε την πατρίδα μας δεν σημαίνει ότι δεν την κρίνουμε ή δεν μας πικραίνει. Η τέχνη πάλι, άλλης τάξης πατρίδα αυτή -όπως εξάλλου και η γλώσσα- μας μαθαίνει να βλέπουμε τον κόσμο αλλιώς. Δηλαδή ξανά απ' την αρχή. Και χωρίς στεγανά...

Αχ αντε παλι με τα μεταπολιτευτικα στερεοτυπα. Καθε κιτσαριο γινεται απο μια μετααφηγηση, ο αυνανισμος για να δειξει την καταπιεση της γυναικας πρεπει να παιζει εθνικο υμνο για να θυμιζει χουντα και ανελευθερια κλπ κλπ.
Το κλασσικο αριστερουλικο γαιτανακι οπου εθνικος υμνος, σημαια ειναι οργανα του εξαποδω. Δυστυχως για εσας αγαπητε, καποιοι της Ακροναυπλιας ειπαν καποτε Ευτυχως Ηττηθηκαμε Συντροφοι. Δυστυχως για εσας αγαπητε καποιοι εχουμε σταματησει να εχουμε συνδρομο καταδιωξης τα οποια σας εξυπηρετουν για να αρμεγεται το κατιτις σας απο την εξουσια.
Και επιτελους σταματηστε τον κανιβαλισμο του να κεφαλαιοποιειτε τους αγωνες καποιων που εφαγαν ξυλο απο την χουντα. Αυτων που δεν την αξιοποιησαν την πληγη της φαλαγγας με δημοσιες θεσεις, λιστες σε επικρατειας, θεσεις σε εδρες. Το αιμα τους τροφη σας βρυκολακες, τροφη για την εξουσιολαγνεια σας.

Ανώνυμος είπε...

@Martingale:

1. Δεν είμαι κομμουνιστής, όπως αφήνετε να εννοηθεί.

2. Οι αριστεροί γνωστοί και φίλοι μου δε με θεωρούν αριστερό.
Εκ των δύο ανωτέρω και εκ της άγνοιάς σας περί το πρόσωπό μου σας παρακαλώ να μη με κατηγορείτε για εξουσιολαγνεία, γιατί, αν με γνωρίζατε, θα ξέρατε καλά ότι αυτό που είπατε, απευθυνόμενος προς "εμάς", είναι μια μαλακία και μισή.

3. Ποια σύνδρομα καταδίωξης και ποια κεφαλαιοποίηση αγώνων, αγαπητέ; Ένα έργο έκανε η κ.Στεφανή, δε ζήτησε σύνταξη εθνικής αντίστασης! :-)

4. Πώς μπορείτε να κατηγορείτε ελαφρά τη καρδία την κ. Στεφανή; Τη γνωρίζετε; Εγώ, τουλάχιστον, θεωρώ ανήθικο να κατηγορώ με τόση βεβαιότητα πρόσωπα τα οποία δε γνωρίζω για υποθέσεις τις οποίες δε γνωρίζω.

5. Το νόημα του έργου ήταν το ακόλουθο, κύριοι και κυρίες:
"Η Εύα Στεφανή μοντάρει μιαν οπτική εικόνα (γυμνή γυναίκα = μητρότητα, ερωτισμός αλλά και πορνογραφική εκμετάλλευση) και μια ηχητική (Εθνικός Υμνος, από εκτέλεση μπάντας επί χούντας = ολοκληρωτικό κράτος, πατριδοκαπηλία, κενή ρητορεία). Αυτά τα δύο, αυτοϊκανοποιούμενο σώμα και κρατικό σύμβολο, αντιπαρατιθέμενα «μιλούν» για το ιδιωτικό και το δημόσιο, για τον αποκλεισμό και την αυθαιρεσία. Κι όλα αυτά διατυπωμένα με τον τρυφερό και υπαινικτικό τρόπο της Στεφανή." Και νομίζω ότι ανταποκρίνεται σε αυτό που εσείς ο ίδιος γράψατε: "Η τέχνη πάλι, άλλης τάξης πατρίδα αυτή -όπως εξάλλου και η γλώσσα- μας μαθαίνει να βλέπουμε τον κόσμο αλλιώς. Δηλαδή, ξανά απ' την αρχή. Και χωρίς στεγανά..."

Ανώνυμος είπε...

@Martingale και όλους γενικά:

Για την ουσία του θέματος δεν πήρατε θέση ακόμα. Πείτε μου, πιστεύετε ακόμη, μετά απ' όλα όσα γράφτηκαν, ότι ήταν σύννομη η λογοκρισία; Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Ανώνυμος είπε...

Nomιζω πως απαντησα οτι δεν ηταν πρεπουσα η απομακρυνση. Απο την αλλη το θεμα για μενα εξακολουθει να ειναι πως μια τσοντα προβαλλεται σε κρατικα επιχορηγουμενο χωρο. Εκει εσεις μπορειτε να απαντησετε.

Και μην πουμε στο παιχνιδι της κολοκυθιας τι ειναι τσοντα. Στοιχειωδως αν ησασταν καποτε εφηβος, και εχετε συντροφο ξερετε οτι αυτο που κανετε με την συντροφο σας αν προβληθει θα ειναι τσοντα

Ανώνυμος είπε...

Χαίρομαι για την απάντησή σας.

Αν η σημαία είναι ένα κομμάτι πανί, τότε το έργο της κ. Στεφανή είναι τσόντα. Με άλλα λόγια, το κάθε πράγμα είναι είναι επενδυμένο με κάποια νοήματα τα οποία καθορίζουν και τι *είναι*. Στην προκείμενη περίπτωση, είμαι της άποψης ότι κανένα πορνογραφικό στούντιο δε θα δεχόταν να αγοράσει το έργο της κ.Στεφανή, ακριβώς γιατί ως σύνολο δεν είναι τσόντα, γιατί δε στοχεύει στον ερεθισμό ή και στην ικανοποίηση του θεατή, αλλά είναι φορέας ενός άλλου νοήματος, το οποίο παρέθεσα στο προηγούμενο σχόλιό μου. Καληνύχτα -γιατί έχουμε και δουλειές το πουρνό!

Ανώνυμος είπε...

(Εδώ Μάρκος)

Ποια «λογοκρισία» Ασμοδαίε; μας δουλεύεις;

Ουδεμία λογοκρισία!

Η κυρία μπορεί να δημιουργεί ό,τι «έργο τέχνης» θέλει, να υβρίζει, να προσβάλει, να αναδεικνύει, να προβάλει, να ζωγραφίζει, να σκηνοθετεί, γενικώς να κάνει ό,τι γουστάρει!

Μου φαίνεται χάσαμε το νόημα της λέξης λογοκρισία.

Άλλο όμως η λογοκρισία, και άλλο να κατεβάζουμε το έργο της από ΚΡΑΤΙΚΑ ΧΟΡΗΓΟΥΜΕΝΟ χώρο και έκθεση.

Κατάλαβες;

Εγώ μέσα στο σπίτι μου, βάζω ό,τι «έργο τέχνης» γουστάρω.

Δεν είναι λογοκρισία αυτό! Αν είναι δυνατόν. (όπου «εγώ», βάλε «κράτος» και μη μας μπερδεύεις με την προστασία του αποθανόντα Σολωμού, δώ μιλάμε για τον εθνικό ύμνο της Ελλάδας, άρα για το μουσικό έμβλημα της χώρας, σαν να λέμε τη σημαία του - με γεια του με χαρά του λοιπόν το κράτος στις δικές του χορηγούμενες εκδηλώσεις να βάζει κα να βγάζει ό,τι γουστάρει)

Εσύ αν γουστάρεις, πάρε το βιντεάκι της περί ου ο λόγος και βάλτο σπίτι σου και βλέπε το τρεις φορές την ημέρα, μετά το φαγητό.

Cacofonix είπε...

@ασμοδαίος
μιλάνε για το κράτος νταβατζή.
Η κυρία κόρη υπουργού - καλλιτέχνιδα του ελαφρου κινηματογράφου (τσόντας) μπουκωμένη από τα φράγκα που της εξασφάλισε το επώνυμό της κι όχι η ικανότητά της, κοπρολαγνεί με ξένα φράγκα.
Αυτό δεν είναι τέχνη, είναι κρατικό νταβατζιλίκι.
Και σίγουρα ο γκαλερίστας δεν έπρεπε να συλληφθεί για προσβολή εθνικού συμβόλου (ΑΡΘΡΟ 14 open your mind) αλλά για διασπάθιση κρατικού χρήματος, κι αυτός κι η καλιτέχνιδα για να τους βάλουν στην ψειρού για πολύ περισ'οτερο καιρό.

Το άλλο για την αλήθεια επιχείρημα σου το αντιστρέφω και σου το γυρίζω.

Νομίζω ότι αυτή η περίπτωση είναι ένα ακόμη καλό επιχείρημα για την κατάργηση του κρατικού μονοπώλιου της παιδείας.

Ανώνυμος είπε...

@Μάρκος:

Το γεγονός ότι το κράτος παρείχε τα υλικά μέσα για την πραγματοποίηση της έκθεσης δεν του δίνει το δικαίωμα να κατεβάζει ό,τι του αρέσει. Εκτός αν στο νομικό πλαίσιο των κρατικών παροχών ή στη σύμβαση χρηματοδότησης, η οποία αυστηρώς ορίζει τους όρους χρηματοδότησης, υπήρχε τέτοιος όρος, πράγμα το οποίο δε γνωρίζω.

Ξέρεις στη δημοκρατία υπάρχουν κάποιο κανόνες που πρέπει να τους σέβονται ΟΛΟΙ. Ακόμα (sic) και το κράτος! Δυστυχώς, όμως, -ευτυχώς, κατ' εμέ- ο θεμελιώδης νόμος του κράτους, (ο πρώτος κανόνας, με τον οποίο όλοι οι άλλοι κανόνες πρέπει να συμφωνούνε, αλλιώς είναι άκυροι) ορίζει ότι η τέχνη είναι *ελεύθερη*.

Άλλωστε, το κράτος δεν απέσυρε απλώς την επιχορήγηση προς την έκθεση, αλλά συνέλαβε τους υπεύθυνους. Άρα, έχουμε **λογοκρισία**.

@Κακοφωνίξ:

Ε, αφού μου το αντιστρέφεις και το γυρίζεις όλα εντάξει! Εγώ δε θυμάμαι, πάντως, κάπου να είπα ότι "ό,τι και να μου πεις για το Χ, εγώ γνώμη δεν αλλάζω!!!!"

Το άρθρο 14. Χμμμ. I open my mind, my eyes, I read it and... είδα ότι μιλάει *αποκλειστικά* για τον Τυπο. Ούτε μία λέξη, όμως, για την Τέχνη! Ούτε μία!
http://www.parliament.gr/politeuma/syntagmaDetails.asp?ArthroID=16

Dipous Apteros είπε...

Απλά για να ανοίγει η κουβέντα έχω να καταθέσω την εξής πληροφορία. Στην Γαλλία τις τσόντες τις επιδοτεί το υπουργείο υγείας με μία προϋπόθεση. Να γίνεται εμφανώς χρήση προφυλακτικού.

Ισως αυτό να είδε ο Στεφανής - οταν ήταν υπουργός - και πήγε να αποκαταστήσει την αδικία.

Cacofonix είπε...

Για μια ύστατη προσσπάθεια:

1. Καθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίσει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Κράτους.

Ανώνυμος είπε...

@Κακοφωνίξ:
Το άρθρο 14 φέρει τον τίτλο "Ελευρερία του τύπου". Η τέχνη δεν είναι μετάδοση στοχασμών ούτε προφορικώς, ούτε γραπτώς, ούτε διά του τύπου. Επομένως, αυτό που μου παρέθεσες δε σχετίζεται με την υπόθεση της ArtAthina. Η τέχνη, που δεν είναι προφορική, γραπτή ή διά του τύπου έκφραση και διάδοση στοχασμών, υπάγεται στο άρθρο 16. Κάνε τον κόπο να το διαβάσεις, σε παρακαλώ.

Cacofonix είπε...

I lost hope
Το ένα άρθρο φίλε μου δεν αναιρεί το άλλο. Εκτός κι αν ο εισαγγελέας δεν ήξερε τους νόμους, ή έχουμε νόμους αντισυνταγματικούς. Βέβαια αυτό το υποστηρίζεις εσύ, όχι όμως κι η υπόλοιπη Ελλάδα.
Τέλος της συζήτησης. Δε θες να καταλάβεις, δεν πειράζει.

Ανώνυμος είπε...

"Εκτός κι αν ο εισαγγελέας δεν ήξερε τους νόμους, ή έχουμε νόμους αντισυνταγματικούς." Επιτέλους, ήρθες στα λόγια μου. Τα έργα τέχνης ΔΕΝ εμπίπτουν στο νόμο περί ασέμνων, συμβόλων του κράτους κλπ.

"Βέβαια αυτό το υποστηρίζεις εσύ, όχι όμως κι η υπόλοιπη Ελλάδα." Παραδόξως, συμφωνεί μαζί μου και το δικαστήριο που αθώωσε τον Τιερύ ντε Κορντιέ από την έκθεση Outlook.

Cacofonix είπε...

ΡΕ ΓΚΡΕΓΚ ΔΕ ΣΒΗΝΕΙΣ ΤΑ POST ΤΟΥ ΑΣΜΟΥΔΑΙΟΥ ΡΕ ΜΑΜΩΤΗ ΜΟΥ ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ...

Greg είπε...

Έ όχι να γίνουμε λογοκριτές σαν το περίφημο δημοκρατικό site κατά της λογοκρισίας που έσβησε όλα τα σχόλια!!!!!