17.9.05

Κατασχεμένα

Διάβαζα στον καφενέ για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και θυμήθηκα για άλλη μια φορά πόσο "έξω" από την κοινή "λογική" (τα αποσιωπητικά έχουν βαρύνουσα σημειολογική σημασία εδώ) ζώ και αναπνέω!

Πρίν μερικά χρόνια όταν άρχισαν τα καταναλωτικά "δάνεια" οι τράπεζες, θυμάμαι να λέω στους φίλους μου

Περιμένετε λίγο καταναλωτικά θηρία και θα πάρετε καλά και ακριβά αμάξια κοψοχρονιά, όταν θα αρχίσουν να κατάσχουν οι τράπεζες...


Τα χρόνια πέρασαν, χιλιάδες αυτοκίνητα έχουν κατασχεθεί, κλαίνε οι επιπόλαιοι, τα χωράφια που τα παρκάρει η "Εθνική" και οι άλλες τράπεζες έχουν τιγκάρει, αλλά στην αγορά φτηνό αυτοκίνητο που να το πουλάει η τράπεζα για να βγάλει τα χαμένα δεν εμφανίζεται.

Είναι αναμενόμενο ότι γίνονται "σικέ" πλειστηριασμοί που τα λαμόγια (υπάλληλοι και πωλητές) τα κανονίζουν, αλλά και πάλι η καταιγίδα των κατασχέσεων θα έπρεπε να έχει ρίξει τις τιμές και ταυτόχρονα να καταφέρνει και κανας γκλαμουριάρης ιδιώτης να πάρει αυτοκίνητο.

Ξέρει κανένας τί παίζεται;
Ασχολείται κανένας;
Κανας τίμιος Διευθυντής, Εισαγγελέας, Δημοσιογράφος;

2 σχόλια:

Μήτσος, ο καφετζής είπε...

Τι ακριβώς υποψιάζεσαι ότι μπορεί να συμβαίνει;; Γιατί λογικά δε λέει να τα κρατάνε στα χωράφια γιατί και χάνουν την αξία τους με το πέρασμα του χρόνου και ρημάζουν άδικα και παλαιώνονται επίσης.

Εγώ πάντως έχω δει κάποιες φορές κάτι παζάρια αυτοκινήτων να γίνονται και κάτι εταιρείες που πουλάνε κατασχεμένα (π.χ. διαθέτουμε 400 μοντέλα τάδε μάρκας, τάδε χρονολογίας στην τάδε -ίδια για όλα- τιμή).

Να τα κρατάνε πάντως δε λέει αφού μόνο χάνουν. Εκτός κι αν τα πασάρουν σε ...ημέτερους στις τοπικές κλαδικές (πρασινογαλάζια παιδιά κλπ).

Λες;;

Greg είπε...

Αυτό λέω κι' εγώ.
Ένα κατασχεμένο αυτοκίνητο (σε αντίθεση με τα ακίνητα) απαξιώνεται κάθε μέρα που περνάει. Γι' αυτό οι εταιρείες πουλάνε άμεσα και κοψοχρονιά τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν για κάποιο διάστημα(βλέπε hundai και ολυμπιακά αυτοκίνητα πέρυσι).

Άρα όταν το κατάσχω σήμερα, το πουλάω όσο γρηγορώτερα γίνεται. Ας με συγχωρήσουν για την οικονομίστικη λογική, οι φουκαράδες που το έχασαν. Η τράπεζα όμως δεν το πήρε για να τους τιμωρήσει που ήταν "παλιόπαιδα", αλλά για να βγάλει τα λεφτά της. Και ξέρουμε ότι όταν θέλει (πανωτόκια κλπ) είναι αμείλικτη ακόμη και για μία δραχμή. Έχω δε την διαβεβαίωση απο φίλους υπαλλήλους, ότι χιλιάδες αυτοκίνητα σκουριάζουν 2-3 χρόνια τώρα στα χωράφια των τραπεζών.

Λογικά υπάρχει δόλος. Πέραν του "γαλαζοπράσινου" φαγοποτιού, μια άλλη εξήγηση που μπορώ να δώσω είναι η εξής:

Οι "ομοτράπεζοι" εισαγωγείς (απο Σαρακάκηδες, Λαϊνόπουλους μέχρι Καμμένους) των διοικούντων μας..., επειδή έχουν διαμορφώσει μια πανάκριβη (πρωτοφανή για το δυτικό κόσμο όπως παρατηρείς και σύ στο post σου) αγορά μεταχειρισμένων, έχει "τρόπους" και τα καταφέρνει, να πιέσει ώστε να μην βρεθούν όλα αυτά τα αμάξια στην αγορά μαζί και εξορθολογίσουν τις τιμές. Πιθανολογώ ότι με διάφορους τρόπους (όχι δεν εννοώ μόνο τον απ' ευθείας χρηματισμό)καλύπτει την πιθανή τους χασούρα (με καινούργια δάνεια, ακριβά leasing κλπ.). Έτσι όμως η ΚΛΟΠΗ άλλη μια φορά διενεργείται στην τσέπη του μαλάκα καταναλωτή!

Μου κάνεi επίσης εντύπωση το γεγονός, ότι η ανεξάρτητη 4η εξουσία, ενώ βρίσκει την κυρά Μαρία να μιλήσει για τον τσακωμό της με την κυρα Σούλα, δεν έχει ασχοληθεί

Κ Α Θ Ο Λ Ο Υ

με το θέμα! Και είμαι σίγουρος πια (μια και είμαι λίγο "σιτεμένος") ότι δεν έχω πρωτότυπες ιδέες.

Άρα;