Αφιερωμένο στους νεόκοπους οπαδούς του Fallmerayer
Στον εξαιρετικά ενδιαφέροντα ιστότοπο του Διηνέκη Ποντικού (ανθρωπολόγου) υπάρχει μια ανάλυση στηριζόμενη σε ανθρωπο-βιολογικά τεκμήρια, που αξίζει (συμφωνούμε ή διαφωνούμε) να διαβάσουμε όλοι.
Παραθέτω εδώ μόνο τα συμπεράσματα. Τα υπόλοιπα (αφού ξεσκονίσετε τη Βιολογία σας) στην πηγή!
Παραθέτω εδώ μόνο τα συμπεράσματα. Τα υπόλοιπα (αφού ξεσκονίσετε τη Βιολογία σας) στην πηγή!
Συνοψίζουμε τα συμπεράσματά μας:
* Οι Νεοέλληνες ομοιάζουν με τους αρχαίους Έλληνες.
* Οι Νεοέλληνες έρχονται σε αντίθεση με τους βόρειους πληθυσμούς συμπεριλαμβανομένων των Σλάβων και των Αλβανών σε διαφορετικά γενετικά συστήματα: μιτοχονδριακό DNA, χρωματοσώματα Y, αυτοσωματικό DNA.
* Οι Νεοέλληνες διατηρούν χαρακτηριστικά ενός Νοτιοευρωπαϊκού αυτόχθονος (προ-Σλαβικού) Βαλκανικού πληθυσμού.
* Τόσο στην εκδοχή του πλήρους αφανισμού όσο και σε αυτήν την σημαντικής βορείου επίδρασης, η θεωρία του Φαλμεράυερ έχει διαψευστεί από τα ανθρωπολογικά στοιχεία.
Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε πως κάποιας έκταση επιμιξία μάλλον έλαβε χώρα, αλλά αυτή δεν ήταν αρκετή για να αλλοιώσει τα βασικά γενετικά χαρακτηριστικά των κατοίκων της Ελλάδας. Δεν υποστηρίζουμε πως η γενετική καθαρότητα είναι ένα ιδεώδες για τον Ελληνικό λαό, αλλά μόνο πως η γενετική συνέχεια του Ελληνικού έθνους εδραιώνεται στα αντικειμενικά στοιχεία.
27 σχόλια:
Γειά σου Greg,
Τώρα τι δίνεις σημασία σ ε αυτό το ιστορικό απολίθωμα.
Είναι σα να θέμε να ασχοληθούμε με το Πτολεμαϊκό σύστημα
Καλημέρα Greg,
Τι μέρα σήμερα! Τι λαμπρός ήλιος, σου ξεσκίζει τα σωθικά!
"Που λές και λέει μες της καρδιάς τα φύλλα
είναι η γλυκιά η ζωή και ο θάνατος μαυρίλα"!
Λοιπόν ξύπνησα με τη σκέψη σου.
Ειπα, αν εμείς οι αριστεροί, σκεφτόμαστε για την καθαρότητα της ελληνικής φυλής, τόσε ...γα%^&&*σέ τα.
Δεν πάμε καλά.
Τι λες και εσύ;;;;;;
Τί να κάνουμε ange-ta μου; Όταν πιάνουμε το πράγμα από την αρχή... νομοτελειακά στον Φαρμεράϋερ θα καταλήγαμε.
Εγώ δεν πιάνω "μπροστινή" θέση και απλά παραθέτω, μια και τα βιολογικά του Διηνέκη δεν τα "κατέω" KAI OYTE MOY ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΜΗΣΩ ΤΗΝ ΚΟΣΜΟΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΟΥ!
Πλην όμως για λόγους ισορροπίας (και ο συγκεκριμένος ανθρωπολόγος δεν είναι κάποιος φανατικός) με όλους όσους προβάλλουν σαν τελευταίο τους "αντιπατριωτικό" επιχείρημα το τουρκογύφτικο της καταγωγής (ως νέοι Φαρμεράϋερ), ήταν απαραίτητο. Έχουν γεμίσει το διαδίκτυο με τα "Αλβανικά" του Ανδρούτσου (άρα και εγώ που μιλάω άπταιστα κορακίστικα είμαι κόραξ... και κάτι μακρινά ξαδέλφια που μιλούν μόνο αγγλικά ή γαλλικά είναι τεξανοί ή μπουρουντέζοι :-D) Φυσικά δεν μπορούν να αρνηθούν την Ελληνικότητα σε κάποιον Αρβανίτη αν βρεθούν βιζαβί...
Σήμερα κι' όλας ο Μίκης Θεοδωράκης στην Καθημερινή γράφει:
Θυμίζω εδώ ότι οι κάτοικοι αυτού του τόπου, καταδικασμένοι επί αιώνες σε συνθήκες δουλείας και υπανάπτυξης, είχαν χάσει την ιδιαιτερότητα και ταυτότητά τους στα μάτια των «πολιτισμένων» μειοψηφιών της Ευρώπης. Που έτσι βρήκαν την ευκαιρία να θεωρήσουν εαυτούς ως τους μοναδικούς κληρονόμους του ελληνικού πολιτισμού. Γι’ αυτό και όταν έμαθαν ότι οι πρωτεργάτες της Επανάστασης του 1821 (Φιλικοί και Αγωνιστές) αποφάσισαν να ονομάσουν την απελευθερωμένη από τον τουρκικό ζυγό πατρίδα τους Ελλάδα χαρακτηρίζοντας τους κατοίκους της Ελληνες, αντέδρασαν με κάθε τρόπο, με κορυφαία αντιδραστική πράξη τη θεωρία του Φαλμεράγιερ, ο οποίος με τρόπο δήθεν «επιστημονικό» προσπάθησε να αποδείξει ότι οι Νεοέλληνες δεν έχουν το δικαίωμα να αποκαλούνται Ελληνες, γιατί δεν έχουν την παραμικρή σχέση με την έννοια και με τη λέξη Ελλάδα, μιας και στην ουσία δεν είναι τίποτα άλλο από μια πανσπερμία φυλών (Βλάχων, Αλβανών, Σλάβων, Τούρκων και Γύφτων).
Και σαν τον Διηνέκη ξανατονίζω:
η γενετική καθαρότητα ΔΕΝ αποτελεί ένα ιδεώδες για τον Ελληνικό λαό, αλλά μόνο πως η γενετική συνέχεια του Ελληνικού έθνους εδραιώνεται ΚΑΙ σε αντικειμενικά ανθρωπολογικά στοιχεία πέραν των ιστορικοπνευματικών.
Δυνατό καί γαμάτο.
Μάλλον όμως κάνουμε κάποιο λάθος...
Τό βιβλίον τής κυρά Ρεπούσαινας γράφει:
«οι Έλληνες διαφωτιστές θαυμάζουν τους αρχαίους Έλληνες, τους οποίους θεωρούν προγόνους τους».
η διατύπωσις είναι ξεκάθαρη στό θέμα τού ομιχλώδους όσον αφορά τήν καταγωγή. Οι έλληνες διαφωτιστές θεωρούν τούς αρχαίους, προγόνους.
Εμείς σαφώς καί όχι.
Μιά απορία μου: Όταν η εθνοφοβική αριστερα, έχει ξεκάθαρη στάση τό ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ νά είναι ιδεώδες τό "φυλετική καθαρότητα" (λαμβάνει ξεκάθαρη θέση απέναντι στό ότι η καταγωγή δέν παίζει ρόλο στό θέμα τού πολιτισμού, ηδονικά απολαμβάνει τήν αποδόμηση τών τού παπαρηγόπουλου...)εμείς γιατί ταυτιζόμαστε μαζύ της; Θεωρείς όντως ότι ΔΕΝ πρέπει νά είναι ιδεώδες η φυλετική καθαρότητα;
Βλεπω δηλαδή ότι πολλάκις έχεις πεί διάφορα γιά τήν αθρόα εισαγωγή μεταναστών... Τί πειράζει τότε;.
@ vangelaka
Επειδή ακριβώς άρχισαν "χειρών αδίκων" οι Ρεπούσηδες μ' αυτά τα "θεωρούν" και με τις επιμειξίες, θεώρησα καλό να δώσω και μια πηγή.
Τώρα στο ερώτημά σου. Η νεοελληνική ταυτότητα - την οποία προσπαθούν να παρουσιάσουν σαν ιδεολόγημα - δεν χρειάστηκε να στηριχθεί πάνω στην καθαρότητα του αίματος (δίκην αρείας φυλής) αλλά σε κοινές παραδόσεις, γλώσσα, ήθη, έθιμα. Δομήθηκε λοιπόν μια πολιτιστική πρόταση μέσα στους αιώνες, που φυσικά χρησιμοποίησε σαν υπόβαθρο την βιολογική συγγένεια αλλά και ίσως αντίστροφα την ενίσχυσε, όπως πολλάκις συμβαίνει.
Τώρα για τους μετανάστες. Το τελευταίο που με ανησυχεί είναι το ανακάτεμα του αίματος. Δεν το ανέφερα ποτέ. Αλλά για να ευχαριστήσω όσους το φοβούνται (ποστ για τον Φαρμεράϋερ είναι αυτό...), η αθρόα "εισαγωγή" μπορεί και να ενισχύσει την "καθαρότητα"! Για σκέψου το! :-D
Όπως όμως είπε κι' ange-ta τι υπέροχη μέρα είναι αυτή που ξημέρωσε;
Και φυσικά ο Ν. Δήμου στενοχωριέται αν θιγεί ο Φαλμεράϋερ από τον Θεοδωράκη...
Δικαιώνομαι!
Απαντα σε ενα μακροσκελεστατο αρθρο του Σκεπτικιστη με δυο γραμμες ο Δημου. Εχει παθει πλεον γεροντικη αννοια ο ανθρωπος και μην ξεχνατε σε παλαιοτερο ποστ του εχει γραψει για το ρατσισμο των τραγουδιων της Σοφιας Βεμπο επειδη ελεγαν τους Ιταλους μακαροναδες
@ martingale
Και δηλώνει ασταμάτητα! "Ντρέπομαι που είμαι Έλλην"!
Που μπορώ να βρώ την απόφαση της ακαδημίας για το σχολικό βιβλίο ρε παιδιά;
Το ψάχνω μισή ώρα τώρα!
http://www.skai.gr/master_story.php?id=42469
τι να ντραπει μωρε ο μαλακας. Παρολο που ντρεποταν να ειναι ελληνας στα σοσιαλιστικα 80s, ορκισμενος Πασοκος μια ζωη ηταν. Βλεπεις το χρημα και η εξουσια πανε πιο πανω απο την οποια αξιοπρεπεια. Kαι επειδη καποτε εκανε το αυτοκολητο δεν ξεχνω ας το βαλει εκει που ξερει. Ο ιδιος ξεχασε
Αποκρυπτογραφούν το DNA του Έλληνα οι Καθημερινάκηδες (με τον δικό τους παγκοσμιοποιητικό τρόπο). Ο Φαρμεράϋερ θα μπεί στη ζωή μας σιγά-σιγά ξανά!
Να σημειωθεί ότι υπάρχει πρόβλημα με τα βλαστοκύτταρα των Αλβανών! Μα δεν ομιλούσε την Αλβανική ο Ανδρούτσος;
τωρα βγαινουμε εκτος θεματος, αλλα δεν πειραζει.
Το ομαιμον ειναι κατι που μπορει να σταθει διπλα σε ομοτροπα, ομογλωσσα κλπ; Σε βλεπω δηλαδη να εκτιμας το ομοτροπο, ομοθρησκο (πιθανως) κλπ., αλλα το ομαιμο;
Τελος παντων, μπορει να σε φερνω σε δυσκολη θεση διοτι τη σημερον ημερα το ομαιμον καποιοι το εχουν κανει να ειναι αμεση παραπομπη σε αδολφους.
Παντως, θεωρω οτι οσο σεβαστο πρεπει να ειναι το ομοτροπον, ομοθρησκον αλλο τοσο και το ομαιμον.
Οσο για τον Δημου... Θα δινατε την ευχη σας εαν η κορη σας σας εφερνε εναν γυφτο για γαμπρο...; Μονο που δεν εχετε κορη εεεε;
Τι πνευμα μα γαμω την ακληρια μου!
Στην χώρα του Ισοκράτη (να μην επαναλαμβάνουμε το γνωστόν τσιτάτο τώρα ε;) αλλά και του Διγενή (=δύο γένη, πατέρας εκχριστιανισμένος άραβας και μητέρα ελληνίδα)είναι λίγο άστοχον να συζητούμε για την ελληνικότητα με βιολογικούς όρους.
Πόσο μάλλον όταν 'ζουμε σ' ένα σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών, οι μετακινήσεις των οποίων καθόρισαν την ιστορική μας πορεία (άλλοτε θετικά κι άλλοτε αρνητικά, βεβαίως-βεβαίως).
Το επιχείρημα εναντίον του Φαλμεράυερ είναι ότι- απλούστατα- είχε μία "βιολογική" αντίληψη για το έθνος και με βάση αυτήν πήγε να διερευνήσει τους Έλληνες και την Ελλάδα(το σε τι ακριβώς εξελίχθηκε στην χώρα του αυτήν η "βιολογική αντίληψη" είναι περιττό, νομίζω, να υπενθυμίσουμε).
...Καλή η βιολογία αλλά δεν είμαστε και καμηλοπαρδάλεις...
(Αν και ορισμένοι βιολόγοι του μέλλοντος θα μας μπερδεύουν με την συμπαθή τάξη των στρουθοκαμήλων σαν θα μας μελετούν που βυθίζουμε το κεφάλι μας μέσα στο χαζοκούτι...)
@ γρ
Το νόημα του post δεν ήταν να θέσει το θέμα του έθνους με όρους βιολογικής καθαρότητας! Άλλωστε εγώ την έχω την "βρωμίτσα" μου στο παρελθόν απ' ότι ξέρω... :-D
Ποιός θα ξεχάσει την περίφημη ρήση Βαμβακούλα όταν ρωτήθηκε για το πώς αισθάνεται που παίζει στην εθνική Ελλάδος μαζί με τον πρώτο μαύρο παίκτη της (Μπατίστα)
Είπε ο απίστευτος.
"Όχι και πρώτος. Πρώτος ήταν ο Σταυρόπουλος!" ("Μελαχροινούλης" εξ' Αμαλιάδος...)
Θα μου πείς γιατί το ανέβασες. Απαντώ. Σιγά-σιγά έχουν αρχίσει να μας κοπανάνε οι εκσυγχρονιστές και οι αρνητές της ιστορίας το DNA. Τους μιλάς για νεοελληνική ταυτότητα και αρχίζουν "τα αίματα". Τους μιλάς για ομόγλωσσο και ομόθρησκο και σου λένε "οι επιμειξίες".
Πάρτε λοιπόν και ένα τόνο DNA κι' ας ξαναρχίσουμε την κουβέντα από την αρχή!
Να σημειώσω ότι η μέθοδος που προτιμώ είναι αυτή του μαθηματικού αποκλεισμού. Είναι Ελληνικό ότι δεν είναι κάτι άλλο! :-D
Θυμηθείτε με πάντως. Ο Φαρμεράϋερ θα ξαναγίνει της μόδας. To αισθάνομαι ο indigo!!! Να είστε έτοιμοι βρέ! Για σας δουλεύω... :-D
ΥΓ. Ο Διηνέκης (αν κάποιος διάβασε όλο το δημοσίευμα) μόνο ρατσιστής δεν είναι.
Χμ... Στό πόστ σου αναφέρεις τό ομότροπο καί ομόγλωσσο.
Απορεύομαι κι αναπόφευκτα μού σκάει εάν τό όμαιμο, κατά τήν άποψή σου, πρέπει νά στέκει δίπλα σέ αυτά μαζύ μέ τό ομόθρησκο...
Το όμαιμον, το ομότροπον, το ομόθρησκον είναι αλληλοκαθορίζοντα και αλληλοκαθοριζόμενα. Δεν αποτελούν διαχωριστικές γραμμές. Το ένα οδηγεί στο άλλο με στατιστική σημαντικότητα
Αποκλείεις όμως κάποιον που η γιαγιά του ήταν Αρμένισα ή Ουγγαρέζα;
Αποκλείεις τον αλλόθρησκο;
Αποκλείεις τον τρίτης γενιάς έλληνα της Αμερικής ή της Αυστραλίας;
Αποκλείεις το αλλόγλωσο; Υπάρχει πολύ fuzzy γύρω γύρω.
Όλα αυτά εγώ τα βλέπω σαν ιδιότητες εγκλεισμού και όχι αποκλεισμού. Χαραχτηριστικά που σε ενσωματώνουν και όχι που σε διαχωρίζουν.
Από την άλλη:
Σαφώς και μόνο η κουλτούρα δεν αρκεί.
Σαφώς και μόνο το όμαιμο δεν αρκεί. Δεν βλέπεις πόσοι όμαιμοι εδώ γύρω δεν αισθάνονται έλληνες;
Σαφώς και μόνο το ομόθρησκο δεν αρκεί.
Αν παρατηρήσεις ο Διηνέκης με στατιστική μιλάει!
είμαι ο τελευταίος πού θά αρνηθή στόν φραγκοσυριανό ή στόν άθρησκο συμμετοχή σέ κάτι. Πολλοί σλαβόφωνοι ήσαν πρωτοπόροι στόν μακεδονικό αγώνα (ο χολέβας πατήρ έχει ένα καλό βιβλίο από τόν "Πελασγό")
Απλώς, η απαξίωση τού ομαίμου, νομίζω ότι καταλήγει - πολύ φυσιολογικά - σέ μιά δέν μέ μέλει άποψη γιά τήν χωρίς κανένα κριτήριο καί εμπόδιο τής πολιτικής αφομοίωσης τόσων (ποσοστιαίως υπερβολικά πολλών) ξένων.
Α! Όσον αφορά τά τού γρ...
Ξέχασα νά πώ ότι τό τσιτάτο τού Ισοκράτους λέει ακριβώς τό αντίθετο:
"Μάς λένε ότι έλληνες είναι ο πάσα ένας μπλά μπλά μπλά"
΄
Γιά τόν Διγενή... Χμ... ΟΚ... Μπορεί νά είναι έτσι... Εξάλλου καί τού Κωνσταντίνου η μητέρα, γερμανίδα ήταν! Δέν είμαστε καί εντελώς φυλετιστές! :-D
Δεν έχει κόμεντσ στο νέο σου πόστ.
Εγώ πάντως ανέβασα πόστ!
Λόγω blogger μου τα έκρυψε! Μερσί!
ποιος είπε: "η καθαρότης της φυλής δε με αφορά γιατί κάνω ιστορία όχι ζωολογία";
οι έρευνες DNA βοηθούν επιστήμονες δίνοντας στοιχεία -- όχι οριστικές απαντήσεις, ο φίλος είναι πολύ προσεκτικός -- για ευρύτερα θέματα σε μεγάλο βάθος χρόνου όπως οι μετακινήσεις πληθυσμών κλπ.
ΔΕΝ μπορούν να απαντήσουν ερωτήματα ταυτότητας.
Εμένα μου φτάνει το "τους της ημετέρας παιδείας μετέχοντας" και μνημονεύω Σολωμό και Μακρυγιάννη.
Στην χώρα του Ισοκράτη (να μην επαναλαμβάνουμε το γνωστόν τσιτάτο τώρα ε;) αλλά και του Διγενή (=δύο γένη, πατέρας εκχριστιανισμένος άραβας και μητέρα ελληνίδα)είναι λίγο άστοχον να συζητούμε για την ελληνικότητα με βιολογικούς όρους.
Ο Διγενής λοιπόν ήταν απόγονος Ελλήνων, άρα είχε Ελληνική καταγωγή. Καμιά σχέση με το Αμερικανο-Γαλλικό μοντέλο του jus soli που προσπαθούν να μας περάσουν.
Όσο για τον Ισοκράτη, είναι παραμύθι πως απαξιούσε για την καταγωγή:
"Ταύτην γὰρ οἰκοῦμεν οὐχ ἑτέρους ἐκβαλόντες οὐδ’ ἐρήμην καταλαβόντες οὐδ’ ἐκ πολλῶν ἐθνῶν μιγάδες συλλεγέντες"
Περιττό να πούμε τί θα σκεφτόταν για τους σημερινούς αριστεριστές που χρησιμοποιούν τους λόγους του για να απαξιώσουν την καταγωγή.
Ο Ισοκράτης περηφανεύεται πως οι Αθηναίοι δεν ειναι μιγάδες εκ πολλών εθνών, αυτό δηλαδή που δεν πειράζει όσους απαξιώνουν την καταγωγή και είναι έτοιμοι να δεχτούν κάθε καρυδιάς καρύδι ως "Έλληνα" και να Ελληνοποιήσουν ακόμα και έναν πρόσφατο μετανάστη.
Το όμαιμον το απορρίπτουν δύο μόνο τύποι ανθρώπων.
(1) Οι αριστεριστές που απορρίπτουν τη συμμετοχή της βιολογίας στη διαμόρφωση των πολιτιστικών στοιχείων, θέλοντας παντού να βλέπουν "κοινωνικά" και "ταξικά" αίτια.
(2) Όσοι έχουν κάποιο κόμπλεξ λόγω ξενικής καταγωγής.
Συμφωνούμε λοιπόν όλοι (είτε έτσι είτε αλλιώς) ότι το παιγνίδι γίνεται για να ταυτισθεί η εθνικότητα με την υποκοότητα!
Δυστυχώς όμως η εθνικότητα, είναι μια συλλογικότητα που στηρίζεται σε μακραίωνη πορεία, που καθορίζεται από ομότροπον, όμαιμον, ομόγλωσσον, ομόθρησκον. Όχι κατ' ανάγκη αποκλειστικά! Δεν μπορείς όμως να θεωρηθείς ομοεθνής αν διαφέρεις σε όλα!
Ο Παυλόπουλος (Πάκης) με το τελευταίο του δουλεμπορικό νομοσχέδιο (ουσιαστικά όποιος έχει συγγενή που "πάτησε το πόδι του" από τα σύνορα και δώθε, είναι αυτομάτως υπήκοος...) δεν "βολεύεται". Γιατί πρέπει ο δούλος να αισθανθεί σαν όλους τους άλλους. Δεν πληρώνεται που δεν πληρώνεται. Δεν ενθουσιάζονται και οι γείτονες με την κουλτούρα του. Να αισθανθεί ομοεθνής. Και ο ντόπιος να μην διαμαρτυρηθεί για τα χάλια. Μην έχουμε και Γαλλίες εδώ πέρα.
Προσωπικά πάντως (για να το καλαμπουρίσουμε και λίγο) φαίνεται ότι έχω στερεότυπα. Θυμάμαι πόσο "σοκαρίστηκα" όταν μου είπανε πως ο Σοφοκλάρας (ο Σκορτσιανίτης) είναι μαλαχροινούλης... Τον έβλεπα σαν ημίθεο λευκό!!! Sorry Σοφοκλή. Εγώ Έλληνα σε θεωρώ. Γιατί έχεις το ομότροπο και 50% όμαιμο. Και καρδιά γίγαντα...
Το '90 όταν ο Κόλλιν Πάουελ έβγαινε στα Αμερικανικά κανάλια τακτικότατα, ούτε οι μαύροι δεν τον θεωρούσαν μαύρο... Πιό αγγλοσαξωνική συμπεριφορά δεν υπήρχε! Το ομότροπο δεν ταυτιζότανε με το όμαιμο...
Γράφει ο Στάθης:
Στη διαδρομή Γραικός - Ελληνας - Ρωμαίος - Ρωμιός - Γένος - Ελληνας, άλλοι βλέπουν την ασυνέχεια και άλλοι τη συνέχεια. Η μεταμοντερνική άποψη ότι ο καθένας μπορεί να έχει την αλήθεια του
δεν φελάει.
Αλήθεια «έχει» όποιος την αποδεικνύει. Κατά τα άλλα απλώς (όλοι) θα «έχουμε» τις αλήθειες που μας αξίζουν...
Λέει ο Περάνθης: «Η αναβλάστηση της ελληνικότητας που τόσο έντονα είδαμε να διασαλπίζεται στο Βασίλειο της Νίκαιας, η ανακαθιέρωση της εθνικής ονομασίας "Ελληνες" που υπογράμμιζε τη συνέχεια απ' τους Αρχαίους, η σθεναρή επιμονή του σοφού γέροντα του Μυστρά (σ.σ.: του Πλήθωνα) "Ελληνες έσμεν ως η τε φωνή και η πάτριος παιδεία μαρτυρεί" (...) τραυματίζονται ανεπανόρθωτα με την Αλωση.
»Και, η μεν ελληνικότητα σαν ουσία ζωής όδευε ανώνυμα προς την επικράτεια των βουνών (σ.σ.: "μάνα μ' εγώ δεν κάθομαι να γίνω νοικοκύρης / και να 'μαι σκλάβος των Τουρκών, κοπέλι στους γερόντους [κοτζαμπασήδες]. Θα πεταχτώ σαν το πουλί ψηλά στα κορφοβούνια / να βρω λημέρια των κλεφτών, γιατάκια καπετάνων / που πολεμούν με την Τουρκιά και με τους Αρβανίτες..."), ενώ το εθνικό όνομα των Ελλήνων, αιμόφυρτο κάτω απ' τα ερείπια της Πόλης, κηδεύτηκε βιαστικά απ' την Εκκλησία, που έσπευσε να το θεωρήσει νεκρό και να του ψάλει τον επικήδειο»
(...)» Ακόμα και η καθιερωμένη πια στους τελευταίους βυζαντινούς χρόνους διατύπωση "το Γένος των Ελλήνων" αποκαθαίρεται, ώστε να εκβληθούν οι Ελληνες και να απομείνει η μονολεκτική απόδοση "το Γένος".
»Τα δεινά που ακολούθησαν την Αλωση και ο πνευματικός ζόφος όπου βούλιαξαν οι Ραγιάδες βοήθησαν ακόμα περισσότερο ώστε ο "Ελληνας" να λησμονηθεί κι ο λαός των σκλάβων να αποκοπεί απ' τις προγονικές του ρίζες. (...) Για την ώρα οι Χριστιανοί διατηρούν μια αίσθηση της βυζαντινής τους καταγωγής που εκφράζεται με το "Ρωμαίος" διαμορφωμένο στη λαϊκή απόδοση σε "Ρωμιός" (...)»
«Πανταχού ταραχαί, φόβοι, δάκρυα, στεναγμοί και ουκ οίδα πού λήξει τα κακά ή τίνα έξουσι παραμυθία» - θρηνεί ο Μελέτιος Πηγάς.
Ασιτοι και γυμνοί τον πρώτο καιρό οι ραγιάδες ζούσαν με άγρια χόρτα και λίγο κριθαρένιο ψωμί· «θα χρειαστούν πολλά χρόνια και πολλές προσπάθειες της παιδείας» σημειώνει ο Περάνθης για να αναζητήσουν οι ραγιάδες στον εαυτόν τους κάτι περισσότερο απ' την αποδοχή της κτηνωδίας των γενιτσάρων πάνω τους. Ποιας «παιδείας» όμως;
Την ίδια εποχή που ο Πασχάλης Δονάς επικρίνει την τακτική «επιγνώσκειν τους Ελληνας διά της θρησκείας κι όχι διά της γεωγραφίας» (Γεννάδιος κι άλλοι Τουρκόφιλοι - άποψη όμως που όλως παραδόξως παραδέχεται σήμερα η κυρία Ρεπούση όταν λέει ότι «πριν το 1821 δεν υπήρχε Ελλάδα, αλλά απλώς ελληνόφωνος χώρος») οι νεαροί ραγιάδες αρχίζουν να παίρνουν τα βουνά -εκεί στη «γεωγραφία» των βουνών είχε ήδη οδεύσει η ουσία της ταυτότητάς τους. Αυτή ήταν η νέα εκ τρόπου παιδεία: η αντίσταση.
«Η διαφυγή στα βουνά, όπου θαμποχάραζε ένα αισιώτερο εθνικό μέλλον πληθύνοταν με τόσο αυξανόμενο ρυθμό, ώστε να διαμορφωθεί τελικά μια αναλογία τρία προς δέκα. Τρεις σκλάβοι στον κάμπο, δέκα ελεύθεροι στα βουνά (!) κατά τα στοιχεία που μας διασώζει η Ελληνική Νομαρχία».
Η συνέχεια των Ελλήνων ταυτίζεται με την αντίστασή τους.
Αν την πιο σκοτεινή στιγμή της σκλαβιάς δεν διεκόπησαν οι κρίκοι αλλά εσώθηκαν («με τα όπλα και τα γράμματα») συλλογισθείτε τι έγινε όταν σε αυτά προστέθηκαν τα γρόσια και τα φλουριά.
Απ' τις στάχτες και τις σπίθες ξεπετάχθηκαν γιατροί και έμποροι. Από τα γράμματα απ' το ψαλτήρι, λόγιοι και (νέοι) δάσκαλοι. «Κοινά» σχολεία και «Ελληνομουσεία». Ακτινοβολία απ' τη Βενετία και τη Μόσχα, παιδευτική άνθηση στη Ρούμελη και τα Γιάννενα, εξεγέρσεις και αίματα, από τα «Ελληνομουσεία» στις «Ακαδημίες». Εκδόσεις. Τυπογραφεία στην (ίδια την) Ελλάδα. Ελληνες μισθοφόροι στη Δύση και Πρίγκηπες στη Βλαχία, άλλοι συνεργάτες των Τούρκων και άλλοι ορκισμένοι εχθροί, το έθνος ταξικά διαχωρισμένο, όπως όλα τα έθνη σε όλες τις εποχές, αλλά και νέα λογοτεχνία-πεζογραφία, Νικόλαος Τζαρτζούλης, Φραγκίσκος Σκούφος, Νικόλαος Βούλγαρης, Ανδρέας Λικίνιος, Μητροφάνης Κριτόπουλος.
«Εκ των πανταχώθεν συρρευσάντων μαθητών και διασκορπισθέντων μετά ταύτα εις όλα τα μέρη της Ελλάδος», Νικόδημος ο Αγιορείτης, Χρύσανθος ο Αιτωλός, Πατροκοσμάς, Δωρόθεος Βουλισμάς, Μακάριος Νοταράς, Παναγιώτης Παλαμάς, πλην όμως όχι «τα σκότη της απαιδευσίας δεν είχαν διαλυθεί ακόμη», αλλά στη Βιέννη, το «ανθηρότερο πνευματικό επίκεντρο» ή στη Μεσόγειο με τα καράβια πηγαινέλα πάνε κι έρχονται οι ιδέες που κανοναρχούν στη Δύση. Ηδη, πριν από τον Κοραή ο Αθανάσιος Χριστόπουλος («Γραμματική της Ομιλουμένης των Ελλήνων τωρινής Γλώσσας»), ο Ρήγας Βελεστινλής, ο Στέφανος Κανέλλος και εξεγέρσεις και εξεγέρσεις και εξεγέρσεις.
***
Πού βλέπουν λοιπόν την ασυνέχεια των Ελλήνων όσοι την εισηγούνται; Και αν αυτή η ασυνέχεια υπήρξε, θεόθεν κι ουρανοκατέβατη τους ήρθε η... έμπνευση των «Ελλήνων διαφωτιστών» (αλλά γιατί «Ελλήνων» σε αυτήν την περίπτωση;) να... «επιλέξουν τους αρχαίους Ελληνες ως προγόνους»;
Παραμερίζοντας τον παιδευτικό ρόλο της λαϊκής παράδοσης (ένεκεν της φρίκης που προκαλεί σε ορισμένους ο αντιστασιακός της χαρακτήρας), οι αναθεωρητές της ιστορίας παγιδεύονται σε μια λογική ανακολουθία κι αναγκάζονται να επινοήσουν τους «Ελληνες διαφωτιστές» που «επινοούν τους Ελληνες προγόνους τους». Ομως έτσι, αυτοί οι «Ελληνες διαφωτιστές» φαίνονται σαν να εμφανίζονται απ' το πουθενά, σαν να πέφτουν απ' τον ουρανό (λόγω της ασυνέχειας θα μπορούσαν ήδη να έχουν γίνει Σαλμούχοι).
Αύριο. Το τελευταίον· κι ύστερα καλήν επέτειο της εθνεγερσίας (άντε και των Σαλμούχων) οι εορτάζοντες.
ΣΤΑΘΗΣ Σ. 22.ΙΙΙ.2007 stathis@enet.gr
Χριστὸς Ἀνέστη,
Ἕνα σχόλιο, ἔστω καὶ καθυστερημένο. Κατ᾿ ἀρχάς, τὸν παρακολουθῶ τὸν Διηνέκη, καὶ εἶναι πολὺ καλός. Μὲ γερὰ τεκμηριωμένα ἐπιστημονικὰ στοιχεῖα, χωρὶς καθόλου ὑπερβολὲς καὶ ἐξαλλοσύνες, κατατροπώνει πολλὰ ἀπὸ τὰ ἀντιεπιστημονικὰ παραμύθια τῶν νεοτὰξ πολυπολιτισμικῶν-πολυφυλετιστῶν κλπ. Οἱ τελευταῖοι, προωθοῦν πολιτικὸ πρόγραμμα· ἁπλούστατα, δὲν θέλουν οἱ Ἕλληνες νὰ ἔχουν ρίζες· οὔτε καταγωγῆς φυλετικῆς, οὔτε ἐντοπιότητος, οὔτε ἱστορικές, πολιτιστικές, γλωσσικὲς καὶ θρησκευτικὲς ἢ ὁτιδήποτε. Τὸ γιατὶ ἡ διεθνὴς ἐξουσία θέλει τοὺς Ἕλληνες (καὶ ὅλους τοὺς λαοὺς τοῦ κόσμου· ἀλλὰ οἱ Ἕλληνες ποὺ εἶναι ἀρχαῖο ἔθνος εἶναι ἰδιαίτερα δύσκολη περίπτωσις· πῶς νὰ τὸ κάνουμε!) χωρὶς ρίζες, εἶναι ἀντιληπτὸν στὸν καθένα.
Ο Φαλμεράγιερ, πάντως, ἁγαπητὲ Γκρεγκ, εἶναι ξεπερασμένος. Ἐρασιτέχνης, ὁ ἄνθρωπος, σὲ σχέσι μὲ τοὺς συγχρόνους ΛιακοΡεπούσηδες! Τί λέμε τώρα, μπροστὰ στὸν Λιάκο, ὁ Φαλμεράγιερ εἶναι... φιλέλλην εθνικιστής! Σκεφθεῖτε· ὁ Φαλμεράγιερ περιορίζει τὴν ἱστορία μας μέχρι τὸν 10ο μ.Χ. αἰῶνα, περίπου. Ὁ Λιάκος, μέχρι τό... 1830, τὸ πολύ! Καὶ μὴν μοῦ πεῖτε ὅτι ἄλλη ἀντίληψι περὶ ἔθνους ἔχουν οἱ δυὸ τους· ἀδιάφορον· τὸ ἀποτέλεσμα (ἐὰν ὄχι καὶ ὁ σκοπὸς) εἶναι τὸ ἴδιο. Σκεφθεῖτε· κάποτε ἀσχολούμεθα μὲ τὸ ἂν εἶναι Ἕλληνες πρόγονοί μας οἱ Ἀχαιοὶ ἢ καὶ οἱ Πελασγοί· ἂν εἶναι πρόγονοί μας οἱ ἀρχαῖοι καὶ οἱ Βυζαντινοί. Ἔρχεται ὁ Φαλμεράγιερ, καὶ κόβει τὴν Ἱστορία μας μέχρι τὸν 10ο αἰῶνα. Ἀλλὰ γιὰ ποιόν 10ο αἰῶνα καὶ Σλάβους καὶ Ἀρβανίτες νὰ συζητοῦμε τώρα, ἀφοῦ, κατὰ τὸν Λιάκο, Ἕλληνες δὲν ὑπάρχουν κἂν πρὶν τό... 1830!
Κατ᾿ ἐμέ (καὶ ὄχι μόνον ἐμέ), ἄνθρωποι, γῆ καὶ πολιτισμὸς εἶναι ἡ ἀδιαχώριστη τριὰς ποὺ συγκροτεῖ τὴν πατρίδα, τὸ ἔθνος (πέστε το ὅπως θέλετε), καὶ κανένα στοιχεῖο δὲν πρέπει νὰ ὑποτιμοῦμε. Ρώτησε ἕνας σχολιαστὴς προηγουμένως: θὰ ψάχνουμε ἐὰν κάποιος ἔχει γιαγιὰ Οὐγγαρέζα, πρὶν δεχθοῦμε ὅτι εἶναι Ἕλληνας; Ὄχι βεβαίως, ἡ Οὐγγαρέζα γιαγιὰ ἀφομοιώθηκε στὸν Ἑλληνισμό, καὶ ἀπόδειξις εἶναι ὁ ἐγγονός. Ἀσφαλῶς μποροῦν νὰ ἀφομοιωθοῦν ξένοι (ἐὰν βεβαίως μιλοῦμε γιὰ ἀνεξέλεγκτο μαζικὸ ἐποικισμὸ ὅπως σήμερα, τὸ πρᾶγμα διαφέρει...). Ὁ ἐγγονός, φυσικά καὶ εἶναι Ἕλληνας (καὶ μόνον ὅτι θὰ χρειαζόταν νὰ «ψάξουμε» τὴν καταγωγή του, ἀποδεικνύει τοῦ λόγου τὸ ἀληθές. Ὁ ἐγγονός, λοιπόν, εἶναι. Ἡ Οὐγγαρέζα γιαγιά, ἡ ἴδια, εἶναι; Ἐρωτῶ! Ἔ, ἡ Οὐγγαρέζα εἶναι Οὐγγαρέζα (ποὺ μπορεῖ νὰ ἔζησε στὴν Ἑλλάδα καὶ νὰ ἀγάπησε τὴν Ἑλλάδα)! Ναί, μποροῦν νὰ ἔλθουν ξένοι καὶ νὰ ἀφομοιωθοῦν, ἀλλὰ γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ γίνει αὐτὸ θὰ πρέπει νὰ ὑπάρχουν ἤδη ντόπιοι!
Τέλος, μὴν ἐπικαλεῖσθε καὶ πολὺ τὴν ρῆσιν τοῦ Ἰσοκράτους, διότι, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, αὐτὸς ποὺ θὰ μετάσχει στὴν παιδεία τῆς... Ρεπούση, πόσο «Ἕλληνας» θὰ γίνει, ἂς μἢν τὸ συζητήσουμε...
Η ΕΙΣΡΟΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΛΗΘΩΡΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΦΟΡΤΩΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΦΤΩΧΕΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ.
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΧΑΖΟΙ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΛΥΠΟΥΝΤΑΝ?
ΑΣΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΕΞΑΓΟΥΝ.
ΛΙΝΚ WWW.OLOIISOI.GR ΕΚΕΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΟΜΟΓΕΝΟΠΟΙΟΙΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΕΙ.
Το λινκ για τον ποντικό άλλαξε
ZIVIA GRCIA
SLOBODA E SMRT.
ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ.
Η κραυγη που φωναζει ο σλαβοφωνος Μακεδονομαχος ΚΟΤΤΕ(ΚΟΤΤΑΣ)την ωρα που οδηγειται στο θανατο απο τους Τουρκους στο Μοναστηρι το 1904.
Και βεβαια ολοι ξερουμε ποια ειναι αυτη η γλωσσα.
Δημοσίευση σχολίου